Yhtenä aamuna kun auto oli seissyt kolme viikkoa pihalla lumisateessa menin laittamaan käyntiin ja oireet alkoivat.
Kiihdyttäessä auto ''yskii'' eikä kierrä kunnolla kun kierroksia alle 3000 ja hieman ennen rajoitinta veto harvakseltaan nykivää. lämpimänä joutuu sahata käyntiin ja tietyssä lämmössä käyntiin lähtiessään käy n. 400-700rpm ja ei vaikuta kaasun painaminen, tällöin kuuluu kaasuttaessa kovat imuäänet mutta kierrokset ei nouse. välillä lämpimänä tyhjäkäynnillä saattaa sammua.
Testerissä valitti jäähdytysnesteen lämpöanturia (jäähdytys neste -48 asteista anturin mukaan). Vaihdoin uuden anturin ja toimi hieman paremmin mutta ei kunnolla vieläkään. Auto toimii kylmänä suht normaalisti mutta hieman pätkii 4-5 tuhannessa kierroksessa ja kun lämpenee alkaa vedot hävitä,suuri pensankulutus,ajoittainen nykiminen ja terävä räpsähtely imusarjassa aattelin että kone käy rikkaalla koska oireet mielestäni viittaa siihen. Vaihdoin ehjästä autosta lambdan ja meno parani sitten testasin ehjästä autosta myös ilmamäärä mittaria mutta sillä ei ollut vaikutusta. Autossa EI OLE separaattoria ollut koskaan minun aikana ja ilmavuotoja en ole löytänyt. Mistähän tämä voisi johtua? Auton käydessä kun irroittaa öljyntäyttökorkin ei vaikuta mitään ja en usko oikeen puolavikoihin koska toimii kylmänä kuitenkin todella paljon paremmin.
Kun ostin auton se lähti erittäin hyvin käyntiin oli tehokas mielestäni kaks litraseks! Jotku viisaammat vois yrittää kertoa mistä tämä kaikki voi johtua, itse en keksi enään mitään. Kävin myös toisella korjaamolla testerissä mutta tämän firman autocomilla ei päässyt käsiksi vikakoodeihin kun taas aijemman firman autocomilla pääsi ja lämpöanturi vika löytyi. Löytyi myös ``tuntematon vikakoodi`` jolle ei ollut nimeä mutta numero 79 oli. Kaikkia ehdotuksia kuunnellaan!
Kiihdyttäessä auto ''yskii'' eikä kierrä kunnolla kun kierroksia alle 3000 ja hieman ennen rajoitinta veto harvakseltaan nykivää. lämpimänä joutuu sahata käyntiin ja tietyssä lämmössä käyntiin lähtiessään käy n. 400-700rpm ja ei vaikuta kaasun painaminen, tällöin kuuluu kaasuttaessa kovat imuäänet mutta kierrokset ei nouse. välillä lämpimänä tyhjäkäynnillä saattaa sammua.
Testerissä valitti jäähdytysnesteen lämpöanturia (jäähdytys neste -48 asteista anturin mukaan). Vaihdoin uuden anturin ja toimi hieman paremmin mutta ei kunnolla vieläkään. Auto toimii kylmänä suht normaalisti mutta hieman pätkii 4-5 tuhannessa kierroksessa ja kun lämpenee alkaa vedot hävitä,suuri pensankulutus,ajoittainen nykiminen ja terävä räpsähtely imusarjassa aattelin että kone käy rikkaalla koska oireet mielestäni viittaa siihen. Vaihdoin ehjästä autosta lambdan ja meno parani sitten testasin ehjästä autosta myös ilmamäärä mittaria mutta sillä ei ollut vaikutusta. Autossa EI OLE separaattoria ollut koskaan minun aikana ja ilmavuotoja en ole löytänyt. Mistähän tämä voisi johtua? Auton käydessä kun irroittaa öljyntäyttökorkin ei vaikuta mitään ja en usko oikeen puolavikoihin koska toimii kylmänä kuitenkin todella paljon paremmin.
Kun ostin auton se lähti erittäin hyvin käyntiin oli tehokas mielestäni kaks litraseks! Jotku viisaammat vois yrittää kertoa mistä tämä kaikki voi johtua, itse en keksi enään mitään. Kävin myös toisella korjaamolla testerissä mutta tämän firman autocomilla ei päässyt käsiksi vikakoodeihin kun taas aijemman firman autocomilla pääsi ja lämpöanturi vika löytyi. Löytyi myös ``tuntematon vikakoodi`` jolle ei ollut nimeä mutta numero 79 oli. Kaikkia ehdotuksia kuunnellaan!