Olen ajanut nyt vajaan kuukauden minulle uudella autolla ja on ruvennut askarruttamaan tuo bemarin laation toiminta.
Pääsääntöisesti kaikki toimii niin kuin pitääkin. Mutta olen huomannut seuraavanlaisen vian/ominaisuuden.
Tapahtuman kuvaus:
Liikennevaloissa seistessä ja siitä lähtiessä tapahtuu seuraavaa. Jos valoissa tarvitsee olla paikoillaan esim. 15 -30s tuntuu että vaihteisto kytkeytyy N tilaan vaikka jalka on jarrulla ja vaihde D asennossa.
Valojen vaihtuessa vihreälle, nostan jalan jarrulta, menee alle sekuntti ettei mitään tapahdu mutta sitten tulee tunne että ihan kuin joku ajaisi perään. Vaihde siis kytkeytyy ns. takaisin päälle ja antaa sellaisen kivan potkun
Muunlaisissa tilanteissa esim. pysähtyminen ja heti liikkelle lähteminen sujuu ilman tuota nykäystä.
Sama tilanne vaihde valittuna sport puolella tuota nykäystä ei tapahdu.
Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu enkä muutakaan omituista ole huomannut.
vaihteistoöljyjen ja –suodattimen huuhteluvaihto tehty elokuussa 2013
-Laatikon nollaus?
-Uusi softa?
Kaikki mielipide ja apu on tervetullutta.
Pääsääntöisesti kaikki toimii niin kuin pitääkin. Mutta olen huomannut seuraavanlaisen vian/ominaisuuden.
Tapahtuman kuvaus:
Liikennevaloissa seistessä ja siitä lähtiessä tapahtuu seuraavaa. Jos valoissa tarvitsee olla paikoillaan esim. 15 -30s tuntuu että vaihteisto kytkeytyy N tilaan vaikka jalka on jarrulla ja vaihde D asennossa.
Valojen vaihtuessa vihreälle, nostan jalan jarrulta, menee alle sekuntti ettei mitään tapahdu mutta sitten tulee tunne että ihan kuin joku ajaisi perään. Vaihde siis kytkeytyy ns. takaisin päälle ja antaa sellaisen kivan potkun
Muunlaisissa tilanteissa esim. pysähtyminen ja heti liikkelle lähteminen sujuu ilman tuota nykäystä.
Sama tilanne vaihde valittuna sport puolella tuota nykäystä ei tapahdu.
Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu enkä muutakaan omituista ole huomannut.
vaihteistoöljyjen ja –suodattimen huuhteluvaihto tehty elokuussa 2013
-Laatikon nollaus?
-Uusi softa?
Kaikki mielipide ja apu on tervetullutta.
Comment