Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 325d -07 Automaattilaatikon toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Line6
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 163
    • Espoo

    E91 325d -07 Automaattilaatikon toiminta

    Olen ajanut nyt vajaan kuukauden minulle uudella autolla ja on ruvennut askarruttamaan tuo bemarin laation toiminta.


    Pääsääntöisesti kaikki toimii niin kuin pitääkin. Mutta olen huomannut seuraavanlaisen vian/ominaisuuden.
    Tapahtuman kuvaus:

    Liikennevaloissa seistessä ja siitä lähtiessä tapahtuu seuraavaa. Jos valoissa tarvitsee olla paikoillaan esim. 15 -30s tuntuu että vaihteisto kytkeytyy N tilaan vaikka jalka on jarrulla ja vaihde D asennossa.

    Valojen vaihtuessa vihreälle, nostan jalan jarrulta, menee alle sekuntti ettei mitään tapahdu mutta sitten tulee tunne että ihan kuin joku ajaisi perään. Vaihde siis kytkeytyy ns. takaisin päälle ja antaa sellaisen kivan potkun


    Muunlaisissa tilanteissa esim. pysähtyminen ja heti liikkelle lähteminen sujuu ilman tuota nykäystä.

    Sama tilanne vaihde valittuna sport puolella tuota nykäystä ei tapahdu.


    Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu enkä muutakaan omituista ole huomannut.


    vaihteistoöljyjen ja –suodattimen huuhteluvaihto tehty elokuussa 2013
    -Laatikon nollaus?
    -Uusi softa?

    Kaikki mielipide ja apu on tervetullutta.
  • Simppaa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 49
    • Hyvinkää

    #2
    Öljyä tarpeeksi laatikossa? Paineet laskee ja veto "häviää"?
    e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10037
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Line6 View Post
      vaihteistoöljyjen ja –suodattimen huuhteluvaihto tehty elokuussa 2013
      -Laatikon nollaus?
      -Uusi softa?

      Kaikki mielipide ja apu on tervetullutta.
      Olen jostain muualtakin lukenut,että juuri tämä 325d:n GA6HP19Z laatikko olisi toiminnaltaan jotenkin oikkuleva.Turbiinin lukitus ongelmia yms.

      Onhan laatikossa varmasti oikeat öljyt?Paljonkohan tuolla laatikolla on ajettu ja miksi noita öljyjä on alettu vaihatamaan?Olisiko noita mahdollisia jumittavan venttiilikoneiston ongelmia yritetty korjata juuri noilla kirjoittamillasi toimenpiteillä.Vai onko ongelmat alkaneet vasta sen jälkeen.

      Ensimmäiseksi varmaan öljymäärän tarkastus,kuten jo ehdotettiin.Sitten vikakoodien tarkastus.Varmaan soitto jollekkin askikorjaajalle voisi valaista asiaa,kun kerrot oireet.Esim. Siekkiselle.

      Jos olet auton vasta kuukauden omistanut ja ostit auton liikkeestä,niin kannattaa toki kysyä heidän mielipiteensä asiasta.Eli onko heillä "mielenkiintoa osallistua talkoisiin" millään tavalla.

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Öljyvaje.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Line6
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 163
          • Espoo

          #5
          Kaupat on tehty yksityisen kanssa joten se siitä...
          Laatikolla on ajettu 170tkm ja kyselin tuota öljynvaihdon syytä kauppojen yhteydessä. Kokemuksesta kuulemma vaihdettu öljyt että ei tule ongelmia jatkossa Tiedä sitten onko tuolla öljynvaihdolla yritetty juurikin tuota ongelmaa ratkaista.
          Ennen kauppoja tein piiiiitkän koeajolenkin, enkä huomannut tuota oiretta missään vaiheessa vaikka matkalla oli parit valotkin.

          Öljyt vaihdettu autorepairin toimesta. Mainostavat itseään bmw osaajana, luulisi että öljymäärä on riittävä.
          Täytyypä huomenna soittaa autorepairiin ja kysellä menisikö tuo tarkastus vähän niinkun ''takuuhuoltona''

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10037
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Line6 View Post
            Öljyt vaihdettu autorepairin toimesta. Mainostavat itseään bmw osaajana, luulisi että öljymäärä on riittävä.
            Täytyypä huomenna soittaa autorepairiin ja kysellä menisikö tuo tarkastus vähän niinkun ''takuuhuoltona''
            Sitten laatikossa on varmaan oikeat öljyt.Ja määräkin todennäköisesti riittävä,mikäli öljyä ei ole päässyt vaihdon jälkeen jostain vuotamaan.Koska asustelet ilmeisesti samalla ilmansuunnalla,niin käy tosiaan tsekkaamassa öljymäärä ja mahdolliset vuodot tuolla Autorepairissa.Katsovat samalla löytyykö mitään vikakoodeja.Tuntuisi maallikosta kuitenkin öljyä olevan riittävästi,kun kerran sportilla toimii normaalisti.

            Comment

            • Line6
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 163
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tuntuisi maallikosta kuitenkin öljyä olevan riittävästi,kun kerran sportilla toimii normaalisti.
              Ajattelin ihan samaa. Olin lukevinani jostain että softan päivityksellä olisi saanut laatikon toimintaa sujuvammaksi. :think
              Huomenna sitä on sitten viisaampi, toivottavasti.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Laatikon adaptaatioiden nollauksesta muistaakseni on huonoja kokemuksia ollut foorumilla, en ehkä sitä lähtisi tekemään - mutta tämä on ulkomuistista.

                Comment

                • Line6
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 163
                  • Espoo

                  #9
                  Noniin, tänään asiaan saatu hieman edistystä. Käytin autoa automaatti mikella. Olipahan muuten mielenkiintoinen selittää vikaa kun mies puhuu ainoastaan lontoota

                  Laatikossa oli vikakoodit,
                  Solenoid valve 3
                  Solenoid valve 4 (shift lock)

                  Koodien nollauksen jälkeen testiajolle. Vika esiintyy edelleen, mutta satunnaisesti. Takaisin hallille ja tarkistus että onko vikakoodit tulleet takaisin. No faults.
                  Huomasin myös että jarrun käytöllä on merkitystä tuohon asiaan. Jos jarruttaa voimakkaasti ja odottelee taas sen tovin, ei nykäystä tule lähdettäessä liikkeelle.

                  Hellästi jarruttaessa pysähdyksiin saakka ja samat odottelut, nykäisy tapahtuu. Tiedä sitten onko tämä ihan puhdasta sattumaa vai mitä...

                  Sovittiin että viikon pari ajelen normaalisti ja sen jälkeen tarkastetaan öljyn määrä, joskin se luulisi olevan tosiaankin kunnossa, koska öljynvaihdossa öljyä laitettiin enemmän kuin mitä sieltä pois tuli.

                  Comment

                  • atte.o
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 894
                    • haukipudas

                    #10
                    Joissain automaateissa on toiminto ,että D päällä on tietyn ajan liikkumatta laittaa se itsekseen N:lle. Tällöin moottori pyörii vapaammin ->polttoaineen kulutus pienenee->päästöt pienenee. En ole kyllä kuullut ,että bemarin käyttämissä automaateissa on tätä.

                    Luulisi ,että jos öljynpaineet laskee taikka venttiilikoneistosa olisi vikaa laittaisi se laatikon vikatilaan :think
                    E61 M-sport

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      #11
                      Originally posted by Line6 View Post
                      Laatikossa oli vikakoodit,
                      Solenoid valve 3
                      Solenoid valve 4 (shift lock)
                      Eikö nämä koodit viittaisi juuri jumittelevaan vettiilikoneistoon/solenoideihin?

                      Originally posted by Line6 View Post
                      Sovittiin että viikon pari ajelen normaalisti ja sen jälkeen tarkastetaan öljyn määrä, joskin se luulisi olevan tosiaankin kunnossa, koska öljynvaihdossa öljyä laitettiin enemmän kuin mitä sieltä pois tuli.
                      Siis vaihdettiinko nyt öljyt vielä uudelleen?Aiemminhan öljyt on vaihdettu huuhtelemalla,ja silloin öljyä tietenkin menee ainakin tuplasti.Vai mitä tällä tarkoitat?

                      PS.Myin edellesen autoni E65 740d "laatikkovikaisena" foorumilaiselle.Oireet oli melko samanlaiset,kuin sinun autossasi.Oletko lukaissut uuden omistajan puuhastelut laatikon kanssa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=290934
                      Last edited by Heguli 31; 13-01-2014, 19:47.

                      Comment

                      • b mutteri kasa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1462
                        • Area 03

                        #12
                        Onko tässä ensimmäinen tällä foorumilla ilmi tullut "paska shokki" öljynvaihdon jälkeen... :think
                        BMW F11 530 dA VOLL
                        Carbon-schwarz Metallic

                        BMW E30 325i Sport

                        Comment

                        • Line6
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 163
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by b mutteri kasa View Post
                          Onko tässä ensimmäinen tällä foorumilla ilmi tullut "paska shokki" öljynvaihdon jälkeen... :think
                          Oireet oli jo ennen öljynvaihtoa.

                          Comment

                          • Line6
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 163
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by Heguli 31 View Post

                            Siis vaihdettiinko nyt öljyt vielä uudelleen?Aiemminhan öljyt on vaihdettu huuhtelemalla,ja silloin öljyä tietenkin menee ainakin tuplasti.Vai mitä tällä tarkoitat?

                            Ei vaihdettu uudelleen. Tarkoitin tuota huuhteluvaihtoa. Oli vähän epäselvästi ilmaistu

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Onko tässä ensimmäinen tällä foorumilla ilmi tullut "paska shokki" öljynvaihdon jälkeen... :think
                              Tuossa ehkä viimeisin?:

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎