Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b25 -> b28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvesku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 40
    • Klaukkala

    m52b25 -> b28

    Mitäs raati on mieltä, jos vaihtaa b25 koneeseen b28:sta kampuran ja kanget, niin mäntähän rupeaa käymään alempana kuin ennen ja mahdollinen sylinterin seinämään kulunut pienikin kynnys akk kohdalla voi olla myrkkyä männänrenkaille. Onko näissä nicasil pinnoitetuissa sylintereissä ollut kulumaa ja onko porukka tehnyt jotain sylinterin pinnalle stroukkauksen yhteydessä?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Vaihda männät myös. Ei ole kulumaa ellei ole jotain suurta katastrofia käynyt, sitten se on muutenkin tosin jo entinen.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kvesku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2011
      • 40
      • Klaukkala

      #3
      Onko männät eri 25 ja 28 ja pakko vaihtaa?

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        #4
        Originally posted by kvesku View Post
        Onko männät eri 25 ja 28 ja pakko vaihtaa?
        On toki vaihdettava. Voit toki myös laittaa 5mm paksun kannen tiivisteen
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • kvesku
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 40
          • Klaukkala

          #5
          Olen ymmärtänyt, että iskunpituuden kasvu on kompensoitu kangilla eikä männillä. b28 kanget on 5mm lyhyemmät ja isku 4,5mm molempiin suuntiin suurempi. Eikös mäntä jää 0,5mm alemmas ykk:ssa kuin b25:ssa.

          Eikö menekään näin?

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2122
            • Lahti

            #6
            Originally posted by kvesku View Post
            Olen ymmärtänyt, että iskunpituuden kasvu on kompensoitu kangilla eikä männillä. b28 kanget on 5mm lyhyemmät ja isku 4,5mm molempiin suuntiin suurempi. Eikös mäntä jää 0,5mm alemmas ykk:ssa kuin b25:ssa.

            Eikö menekään näin?
            No kylhän se noin niinku menee... my bad m20 oli mielessä taas joudut kuitenkin niitä mäntiä varmaan helmasta muokkaamaan sit ja joudut lohkosta ajamaan siivua
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11120
              • Oulu

              #7
              b25 ja b28 männät on kuitenkin eri osanumerolla, että eroa niissä on. Siinä samallahan ne vaihtuu, kun muutenkin pitää kone purkaa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Freak
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 2558
                • .

                #8
                Originally posted by Pazi88 View Post
                b25 ja b28 männät on kuitenkin eri osanumerolla, että eroa niissä on. Siinä samallahan ne vaihtuu, kun muutenkin pitää kone purkaa.
                Mahlen luettelosta epävarmasti tavaamalla selvsi, että b25-mäntä on noin millin korkeampi puristuskorkeudeltaan. Myös venttiilien koloissa on varmasti eroa. Riippuen siitä ihan mille korkeudelle mäntä b28-koneessa ykk:ssa pysähtyy mahtuuko kombo b25:n männillä pyörimään. Venttiilien koloja voi joutua työstämään ja puristukset nousevat kivasti.
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎