Announcement

Collapse
No announcement yet.

m5 e39 s62b50 megasquirt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haggiz
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 332
    • Pori

    m5 e39 s62b50 megasquirt

    onko kellään ollut tai laittanu megaa m5 (s62b50) moottoriin ja jos on niin miten tuo sähköisen kaasupolkimen kanssa se on onnistunut? (oma moottori vm.99)
    kaipaisin vähän tietoa että onko tuohon mahdollista saada kun helpottaisi noitten sähköjen kanssa huomattavasti.
    ja mikä olisi noin hintaluokka mihin siottuisi jos tuohon saa sellaisseen kasattuna tai rakennussarjana!?
    onko tuon sähkösen kaasupolkimen tilalle mahdollista asentaa mekaaninen kaasuläppä?
    huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
    http://www.autohuoltosata.com


    e36 325i

    Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta
  • vaappu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 1189
    • Rovaniemi/Pyhätunturi

    #2
    Ei mega, mutta lukasin äkäsesti hestekin sivuilta, että 32hest. duunaa sähkö kaasua, ja ainakin s50 vanosta. Kuinka ovat saman sukuisia vanokset , en tiedä.

    On-off tyylin vanosta ilmeisesti..



    Tatech sivuilta suoraan;

    Kehittyneemmissä moottoreissa on yleensä aktiivisesti säädettävä nokka-akselin kulma/profiili vääntöalueen kasvattamiseksi ja näitäkin Tatech ohjaa kivuttomasti. Esimerkiksi BMW M3:n S54-moottorin tuplavanos-järjestelmä jossa sekä imunokka että pakonokka säätyy tarkasti Tatechin toimesta.
    Olemme Softatech Oy:ssä tutkineet ja toteuttaneet Tatechilla nokka-akselin portaattomat (ja portaalliset) säätöratkaisut mm. BMW:n, Toyotan, Hondan, Nissanin, Porschen, Subarun ja Lexuksen moottoreissa.


    motec , m400-m880 Kaikki ilmeisesti hoitaa nokat.

    mutta mega + s62 kun etsi niin tulokset tosi heikot..
    Last edited by vaappu; 15-01-2014, 20:24.
    mb 519 täys pitkä
    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
    e31 850i Miljoonan markan bmw.
    e21. Kimppa rassi.
    Awd corolla turbo.+420whp..

    Comment

    • haggiz
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 332
      • Pori

      #3
      Originally posted by vaappu View Post
      Ei mega, mutta lukasin äkäsesti hestekin sivuilta, että 32hest. duunaa sähkö kaasua, ja ainakin s50 vanosta. Kuinka ovat saman sukuisia vanokset , en tiedä.

      On-off tyylin vanosta ilmeisesti..



      Tatech sivuilta suoraan;

      Kehittyneemmissä moottoreissa on yleensä aktiivisesti säädettävä nokka-akselin kulma/profiili vääntöalueen kasvattamiseksi ja näitäkin Tatech ohjaa kivuttomasti. Esimerkiksi BMW M3:n S54-moottorin tuplavanos-järjestelmä jossa sekä imunokka että pakonokka säätyy tarkasti Tatechin toimesta.
      Olemme Softatech Oy:ssä tutkineet ja toteuttaneet Tatechilla nokka-akselin portaattomat (ja portaalliset) säätöratkaisut mm. BMW:n, Toyotan, Hondan, Nissanin, Porschen, Subarun ja Lexuksen moottoreissa.


      motec , m400-m880 Kaikki ilmeisesti hoitaa nokat.

      mutta mega + s62 kun etsi niin tulokset tosi heikot..

      noniin, kiitoksia tuosta oli kyllä sellanen lista et itelle vähän outo mut sain selvyyden suurinpiirtein.
      mitenkäs tuon hestecin kanssa kun ei ole itelle tuttu niin onko itse kasattava vai myydäänkö valmispakettina missä tulee johtosarjat ynm tarvittavat anturit ja osat?
      ja minkä hintaluokan tuo mahtaa olla?
      huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
      http://www.autohuoltosata.com


      e36 325i

      Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1189
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        #4


        1000e
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • haggiz
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 332
          • Pori

          #5
          Originally posted by vaappu View Post
          Jees kiitoksia, täytyypi huomenna soitella tuonne ja kysästä ja todennäkösesti tilata että saa alkaa änkee konetta toiseen bemariin
          huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
          http://www.autohuoltosata.com


          e36 325i

          Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            #6
            Mihinkäs bemmiin tuommoinen juhlamoottori on tulossa?

            Comment

            • haggiz
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 332
              • Pori

              #7
              Originally posted by jakeluvesimies View Post
              Mihinkäs bemmiin tuommoinen juhlamoottori on tulossa?
              Kahtoo nyt saako mitenkään sopimaan e30 keulille jos ei sovi niin sitten menee e28:iin
              huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
              http://www.autohuoltosata.com


              e36 325i

              Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                #8
                Originally posted by haggiz View Post
                sähköisen kaasupolkimen kanssa
                Tätä aina aika-ajoin kysytään englanninkieliselläkin mega-foorumilla ja vastaus on aina ettei megaan tule ikinä sähköisen kaasuläpän ohjausta.

                Syyksi B&G on ilmoittaneet amerikkalaisen vastuujärjestelmän jossa joutuu herkästi oikeuteen tuotteen aiheuttamasta vammautumisesta tai kuolemasta.


                Originally posted by haggiz View Post
                onko tuon sähkösen kaasupolkimen tilalle mahdollista asentaa mekaaninen kaasuläppä?
                On, mutta eiköhän se ole paras kun kattelet noista jo mainituista vaihtoehdoista. Ei tarvitse kokeilla niin paljon. Voi säästyä ne kuuluisat "oppirahat".
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10037
                  • KVLA

                  #9
                  Originally posted by haggiz View Post
                  Kahtoo nyt saako mitenkään sopimaan e30 keulille jos ei sovi niin sitten menee e28:iin
                  Kyllä sopii.Onhan noita E30 koreja täytetty mm. Bemarin V12 koneilla ja tuplaturboilla höystettynä.Laita tuonne projekti osioon tarinaa ja kuvia jos/kun homma etenee.

                  Comment

                  • haggiz
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 332
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Tätä aina aika-ajoin kysytään englanninkieliselläkin mega-foorumilla ja vastaus on aina ettei megaan tule ikinä sähköisen kaasuläpän ohjausta.

                    Syyksi B&G on ilmoittaneet amerikkalaisen vastuujärjestelmän jossa joutuu herkästi oikeuteen tuotteen aiheuttamasta vammautumisesta tai kuolemasta.




                    On, mutta eiköhän se ole paras kun kattelet noista jo mainituista vaihtoehdoista. Ei tarvitse kokeilla niin paljon. Voi säästyä ne kuuluisat "oppirahat".
                    jeps ok, hyvä tietää niin ei lähde turhuuksia etsiskelemään. tosiaan soittelen huomenna tuossa hestecistä ja kyselen siitä hieman kun itellä ei ole mitään käsitystä kyseisestä ohj.boxista.
                    eikä muutenkaan jaksaisi vetää koko e39 sähköjä tulevaan vehkeeseen niin ajattelin että noilla pääsisi vähän helpommalla.
                    huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                    http://www.autohuoltosata.com


                    e36 325i

                    Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                    Comment

                    • haggiz
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 332
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Kyllä sopii.Onhan noita E30 koreja täytetty mm. Bemarin V12 koneilla ja tuplaturboilla höystettynä.Laita tuonne projekti osioon tarinaa ja kuvia jos/kun homma etenee.
                      noni hyvä homma eli e30 keulille laittamaan. ainoa huonopuoli on että leimaa ei heru ikinä tuolla moottorilla ellen saa sitä s60b30:na menemään läpi
                      noo mutta ei se leima siinä pääasia olekkaan vaan ilo päästä kokeilemaan jotakin uutta ja mitä ei ihan heti vastaan tule
                      tosiaan alottelen tuonne projekti foorumille heti kun saan korin hommattua ja muutenkin noita asioita hoitumaan.
                      huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                      http://www.autohuoltosata.com


                      e36 325i

                      Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Megalla tuo tökkää noihin vanoksiin, viimeksi kun asiasta keskusteltiin kehittäjien kanssa niin alkoivat protoilla vasta noita tuplasolenoidi-vanoksia. Tuo oli jotain kk sitten, ehkä ovat saaneet jotain aikaiseksi mutta release versiota tuskin kuitenkaan.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Kojootti5
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 107
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Suosittelen kyllä ennemmin tatechia kuin hesteciä. Ainakaan yhdeltäkään säätäjältä en ole hyviä sanoja hestecistä kuullut, kun taas tatechia itsekin hieman tutkineena voisin sanoa sen olevan ihan kelvollinen laite.

                          Pikainen googletus näytti että jotenkin näyttäisi onnistuvan vanos ohjaukset, mutta saattaa vaatia hieman pidempää perehtymis sessiota jotta saa toimimaan.

                          Nuita s62 touhuja kannattaa koittaa etelä naapurista katsella, ovat tehneet niitä aika paljon. esim. http://www.driftime.ee/foorum/

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            #14
                            Mutta jos tulee vakio s62, niin miksei vakio sähköt samalla? - ehkä helpoin, halvin ja varmin... meinaan jos haluaa koneen toimivan, niinkuin se on suunniteltukin. Vanokset jos unohtaa, niin taitaa alavääntöä hävitä reilustikin...

                            Comment

                            • haggiz
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 332
                              • Pori

                              #15
                              Originally posted by jakeluvesimies View Post
                              Mutta jos tulee vakio s62, niin miksei vakio sähköt samalla? - ehkä helpoin, halvin ja varmin... meinaan jos haluaa koneen toimivan, niinkuin se on suunniteltukin. Vanokset jos unohtaa, niin taitaa alavääntöä hävitä reilustikin...
                              moottorista kyllä löytyy vakio sähköt mutta en tiedä sopiiko perus e39 sähköt tuohon m5 koneeseen vai täytyykö ne olla m5:sen korista, vai onko niissä jotakin eroja? eikä noita m5:sen koreja oikeen purussa ole joka nurkassa ja en siitä halvimmasta tiedä, marmori tiskiltä johtosarja 7000e et ei kovin halpa ja muutenkin kaikki ajonesto hässäkät ynm tulee sitten vakio sähköillä.
                              menee vain niin pelaamiseks noilla vakio sähköillä saati asentaa eri ohjauksen tuohon niin jää monta turhaa asiaa pois.
                              eikä nuo sähköhommat muutenkaan ole vahvinta alaani että ohjauksenkin tarvii olla suht simppeli että siitä jotakin ymmärtää
                              huollot, korjaukset, maalaukset ym porissa.
                              http://www.autohuoltosata.com


                              e36 325i

                              Ex. 325 cia e36, m42 e30, 740 e38, 530 e34, 528 e28, 325 e36 +muutama mopo e30/e36:sta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎