Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käytetty DME MS43 'Neitsyt tilaan'

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 02tii
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 91

    Käytetty DME MS43 'Neitsyt tilaan'

    Moi,
    Ongelma juontaa juurensa siihen että tilasin pienen lisätehon / terävyyden toivossa z3-coupeen ebay:stä chipin. Toimittaja vaikutti rehelliseltä, satoja kauppoja ja palautteet oli ihan ok. Valmista chippiä ei juuri tuohon omaan tyypin boxiin löytynyt, joten pyysivät joko lukemaan Chipin tiedot tai lähettämäään koko DME:n. No big deal ja laitoin menemään koko boxin ja kuinkas kävikään.
    Ilmeisemmin paluupostissa oli hämminkiä ja alkuperäinen boxi on nyt sitten kokonaan hukassa! Myyjä ei vaivaudu enää vastaamaan meileihin ja yhteysnumero tuuttaa varattua jatkuvasti…
    No tyhmästä päästä kärsii, tässä kun asiaa olen lähtenyt selvittelemään ongelma onkin isompi kuin luulinkaan. Uusi käytetty DME on jo hankittu, mutta koska 2001 mallinen Z-coupe on varustettu jo EWSIII ajonestolla, ei tuon vaihtaminen käykään ihan niks ja naks.
    Tuo käytetty DME tarvitsisi nyt siis pyyhkäistä tehtaan ns. neitsyt-tilaan, jotta se lukee asennettaessa tarvittavat ajoneston parametrit EWS:ltä. Tähän taas tarvitsee ilmeisesti GT-1 työkalun ja osaamista. Itseltä löytyy vain INPA ja BMW scanner ja niidenkin kanssa olen melko noviisi. Onnistuuko joltain ko. operaatio korvausta vastaan tai olisiko laittaa vinkkiä mistä lähteä kyselemään?
    Ja voin siis lähettää valokopion rekisteriotteesta, omaani kun koitan saada ajokuntoon kesäksi.
    Auto siis 2001 Z3 Coupe M54 3,0 moottorilla. Ja boxin tiedot sekä alkuperäinen ja tuo tilalle hankittu käytetty: DME MS43 7511570 5WK90012 INDEX3

    Kevättä kohti mennään kovaa, joten apuja kaivataan, vastauksia tänne tai privaan.
    Auto ja omistaja löytyy Tampereen kupeesta.
    Petri
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ei tässä mikään GT-1 (DIS) auta mitään. Tarvitset jonkun jolla on laitteen chipin lukemiseen & pyyhkimiseen. Sieltä DME:n sisältä pitää siis irroittaa yksi chip ja pyyhkäistä sieltä tiedot pois. Tämä ei onnistu diagnostiikka porttia käyttäen. Näitä laitteita & taitoa ei taida monelta Suomesta löytyä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • karitammi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 78
      • Espoo

      #3
      Vaihtoehtoina voisi olla myös uuden parittamattoman EWSn osto BMWltä taikka EWS ohitusmodauksen teko vanhaan EWSään. Googlella löytyy, joutuu opiskelemaan asiaa.

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

        #4
        Risto kangas Pemu oy'lta Hyvinkäällä on pelit ja vempelit tähän asiaan.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Joo eihän tuossa mitään ongelmaa olisikaan mikäli hankkisi uuden tyhjän ohjainlaitteen.
          Tosin mikäli jollakin taholla ei ole 100% faktaa tietoa asiasta etteikö käytetty purkki koodaantuisi, niin ainahan sitä voisi kokeilla koodata ihan BMW:een omilla softilla kuten esim progman.
          Sellainen löytyy aika moneltakin taholta. Tai NCS expertillä? :think Ei ole tullut ikinä kokeiltua koodata käytettyä mottorinohjainboksia, uusia kyllä useampiakin.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Tämä nyt ei liity välttämättä tähän hommaan ollenkaan.

            Mutta joissain autoissa tämä kuulemma onnistuu ratkaista niinkin "helposti" että netin syövereistä ladataan vastaavan uuden ohjainlaitteen dumppi ja ladataan se käytettyyn purkkiin oikealla ohjelmalla.

            Näin syntyy sisällöltää uutta vastaava ohjainlaite.

            En tiedä mihin kaikkiin ohjainlaitteisiin tämä on tehtävissä.
            Olli.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Spetke View Post
              Joo eihän tuossa mitään ongelmaa olisikaan mikäli hankkisi uuden tyhjän ohjainlaitteen.
              Tosin mikäli jollakin taholla ei ole 100% faktaa tietoa asiasta etteikö käytetty purkki koodaantuisi, niin ainahan sitä voisi kokeilla koodata ihan BMW:een omilla softilla kuten esim progman.
              Sellainen löytyy aika moneltakin taholta. Tai NCS expertillä? :think Ei ole tullut ikinä kokeiltua koodata käytettyä mottorinohjainboksia, uusia kyllä useampiakin.
              Moottorinohjaustahan ei voi koodata (NCS), vaan aina isketään uusi softa. Ongelmahan tässä on VIN ja EWS:n koodilista, joka voidaan kirjoittaa DME/DDE:lle vain kertaalleen, eli vaatii neitseellisen purkin. Tässä tapauksessa, kun vanhaa purkkia ei enää ole neitseellinen purkki on ainut vaihtoehto. Jos vanha purkki olisi tallella, niin siitä voisi siirtää "uuteen" piirin, jolla noi tarvittavat tiedot on tallennettuna tai softallisesti.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ASDTurku
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 145
                • Turku

                #8
                Pitäisi onnistua vaihtamaan nuo alustanumerot ja sarjanumerot ohjainlaittesen. Tai tekeminen neitseelliseksi. Tarkistan vielä tuon huomenna
                kun menen töihin.
                Last edited by ASDTurku; 26-01-2014, 20:41.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  #9
                  Eikö tuota pysty Flashaamaan WinKFP:llä?
                  Taitaa silti jäädä nuo avainlistat siirtämättä.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • kama
                    BTCF Member
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #10
                    e36 + M54 + MS43 projektissa tuli näitä vähän pähkäiltyä.. yleinen käsitys lienee (edelleen?), että pitää olla aina DME + EWS + avain samaa paria niin ne saa kyllä toimimaan.
                    Tässä topikin tapauksessa ilm. halutaan pitää oem-tyylinen ajonesto toiminnassa joten rippaukset yms viritykset on pois laskuista.

                    Koita ottaa yhteytä tähän ebay-nickkin.


                    Hän teki mulle mun reseptin mukaiset boxit, jotta sain ews3:n toimimaan e36:ssa. Velotti hommasta muutaman kympin, eikä ollu pelkkä softamodis. mut oem-hengessä mentiin eli mitään ei ripattu vaan kaikki toimii niinkuin ois baijerissa suunniteltu

                    Latoin myös yhden linkin privaan (forumin säännöt kai kieltää 'ne')
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • 02tii
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 91

                      #11
                      Moi,

                      oli niin hiljaista tässä aloittamassani ketjussa että tuskissani laitoin viime viikon lopulla DME:n matkaan tällä kertaa Norjaan (Chipster.no)

                      Normi googlaukset yms. nettikaivamiset olin aiheesta tietty tehnyt.
                      Tällä hetkellä vaan perhe ja työ tuntuu syövän kaiken ajan eikä sitä riitä joka asian selvittelyyn.

                      Nyt viikonloppuna täällä olikin sitten ilahduttavasti aktivoiduttu, kiitos vastauksista ja vinkeistä. Ilmoittelen miten tuon Norjan osalta käy. Toivottavasti noita lisävinkkejä ei tarvita...

                      -petri-

                      Comment

                      • ASDTurku
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2013
                        • 145
                        • Turku

                        #12
                        Joo ei Apellakan tohon boxiin ollut muta kuin alustanumeron vaihto eli
                        ei tässä tilanteessa varmaan auta..Dieselin boxeja olisi saanut
                        tyhjättyä tehdastilaan. plus ews ja dde olis voinut synkronisoida.

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11120
                          • Oulu

                          #13
                          Asiaan löyhästi liittyen, onko muuten ms42:ssa sama ongelma, jos meinaa moottorinohjainpurkin vaihtaa? ms41 menee kyllä vaan synkkaamalla DME ja EWS DIS:n avulla, mutta mites ms42? Joutuuko senkin kanssa pelaamaan "neitsyt" tiloilla?

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • kama
                            BTCF Member
                            • Dec 2002
                            • 1264
                            • Savonmua

                            #14
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Asiaan löyhästi liittyen, onko muuten ms42:ssa sama ongelma, jos meinaa moottorinohjainpurkin vaihtaa? ms41 menee kyllä vaan synkkaamalla DME ja EWS DIS:n avulla, mutta mites ms42? Joutuuko senkin kanssa pelaamaan "neitsyt" tiloilla?
                            Joo MS42 on kans ews3.3 eli rolling code. Jos koodi-synkka sekoo niin voi kyllä uudellen synkata, kun vaan on oikeet siemenet... tai neitseellinen boxi.

                            edit: eli jos kuutos-rojektia meinaa niin m52tu ja m54 on tasan sama show ews:n osalta, niinkuin muidenkin sähköjen. Erona vaan käytännössä sähköinen kaasupoljin.
                            E24 - M88/3 N/A
                            E85 - M54 Supercharged
                            G26 - M50 Supercharged
                            IG:kamamikko

                            Comment

                            • 02tii
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 91

                              #15
                              Moi,

                              tässä viimeisin update, DME oli siis chipster.no osoitteessa modifioinnissa ja tuli eilen postissa.
                              Tarvii myös mainita että postitus oli tässä suurin aikaa vievä osuus.

                              Eilen pääsin tuloksia koittamaan ja avaimesta heti käyntiin ilman ongelmia

                              Voin siis omasta puolesta suositella ko. pajan palveluksia.
                              -petri-[/QUOTE]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎