Moi,
Ongelma juontaa juurensa siihen että tilasin pienen lisätehon / terävyyden toivossa z3-coupeen ebay:stä chipin. Toimittaja vaikutti rehelliseltä, satoja kauppoja ja palautteet oli ihan ok. Valmista chippiä ei juuri tuohon omaan tyypin boxiin löytynyt, joten pyysivät joko lukemaan Chipin tiedot tai lähettämäään koko DME:n. No big deal ja laitoin menemään koko boxin ja kuinkas kävikään.
Ilmeisemmin paluupostissa oli hämminkiä ja alkuperäinen boxi on nyt sitten kokonaan hukassa! Myyjä ei vaivaudu enää vastaamaan meileihin ja yhteysnumero tuuttaa varattua jatkuvasti…
No tyhmästä päästä kärsii, tässä kun asiaa olen lähtenyt selvittelemään ongelma onkin isompi kuin luulinkaan. Uusi käytetty DME on jo hankittu, mutta koska 2001 mallinen Z-coupe on varustettu jo EWSIII ajonestolla, ei tuon vaihtaminen käykään ihan niks ja naks.
Tuo käytetty DME tarvitsisi nyt siis pyyhkäistä tehtaan ns. neitsyt-tilaan, jotta se lukee asennettaessa tarvittavat ajoneston parametrit EWS:ltä. Tähän taas tarvitsee ilmeisesti GT-1 työkalun ja osaamista. Itseltä löytyy vain INPA ja BMW scanner ja niidenkin kanssa olen melko noviisi. Onnistuuko joltain ko. operaatio korvausta vastaan tai olisiko laittaa vinkkiä mistä lähteä kyselemään?
Ja voin siis lähettää valokopion rekisteriotteesta, omaani kun koitan saada ajokuntoon kesäksi.
Auto siis 2001 Z3 Coupe M54 3,0 moottorilla. Ja boxin tiedot sekä alkuperäinen ja tuo tilalle hankittu käytetty: DME MS43 7511570 5WK90012 INDEX3
Kevättä kohti mennään kovaa, joten apuja kaivataan, vastauksia tänne tai privaan.
Auto ja omistaja löytyy Tampereen kupeesta.
Petri
Ongelma juontaa juurensa siihen että tilasin pienen lisätehon / terävyyden toivossa z3-coupeen ebay:stä chipin. Toimittaja vaikutti rehelliseltä, satoja kauppoja ja palautteet oli ihan ok. Valmista chippiä ei juuri tuohon omaan tyypin boxiin löytynyt, joten pyysivät joko lukemaan Chipin tiedot tai lähettämäään koko DME:n. No big deal ja laitoin menemään koko boxin ja kuinkas kävikään.
Ilmeisemmin paluupostissa oli hämminkiä ja alkuperäinen boxi on nyt sitten kokonaan hukassa! Myyjä ei vaivaudu enää vastaamaan meileihin ja yhteysnumero tuuttaa varattua jatkuvasti…
No tyhmästä päästä kärsii, tässä kun asiaa olen lähtenyt selvittelemään ongelma onkin isompi kuin luulinkaan. Uusi käytetty DME on jo hankittu, mutta koska 2001 mallinen Z-coupe on varustettu jo EWSIII ajonestolla, ei tuon vaihtaminen käykään ihan niks ja naks.
Tuo käytetty DME tarvitsisi nyt siis pyyhkäistä tehtaan ns. neitsyt-tilaan, jotta se lukee asennettaessa tarvittavat ajoneston parametrit EWS:ltä. Tähän taas tarvitsee ilmeisesti GT-1 työkalun ja osaamista. Itseltä löytyy vain INPA ja BMW scanner ja niidenkin kanssa olen melko noviisi. Onnistuuko joltain ko. operaatio korvausta vastaan tai olisiko laittaa vinkkiä mistä lähteä kyselemään?
Ja voin siis lähettää valokopion rekisteriotteesta, omaani kun koitan saada ajokuntoon kesäksi.
Auto siis 2001 Z3 Coupe M54 3,0 moottorilla. Ja boxin tiedot sekä alkuperäinen ja tuo tilalle hankittu käytetty: DME MS43 7511570 5WK90012 INDEX3
Kevättä kohti mennään kovaa, joten apuja kaivataan, vastauksia tänne tai privaan.
Auto ja omistaja löytyy Tampereen kupeesta.
Petri
Comment