Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #16
    Originally posted by Tonzza95 View Post
    Tarvitaanko hommassa mitään erikoistyökaluja?
    Jotkut kai ne lukittaa nokka-akselin mutta ei oo tullu ite lukittua. Joku vois tarkentaa mikä työkalu se kävi siihen nokka-akselin "etupäähän" jolla hihnapyörä kiinni, sitä piti itse etsiä hieman. Ei se kovin erikoinen ollut mutta ei sattunut olemaan itsellä sellaista. Muistaakseni kuitenkin jokin torx/tähtipää... :think
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #17
      Mitä eroa mahtaa olla M40 sytytysjohtosarjoissa E30/E36 vs. E34?

      Soitin KL-varaosille tilatakseni piuhoja ja sanoi että E30/E36 piuhat saa 74,50,- mutta E34 piuhat oli jossain 200-300,- välillä..? Eikä muistanut että mikä eroavaisuus olisi muuten kuin että puolan johdon pituus erilainen..

      No en kyllä tilannut tuota kalliimpaa vaan sen halvemman setin kun en oikein jaksanut uskoa etteikö se muka sopisi jotenkin.


      Eli sanoi että E30 ja E36 on samat johdot mutta E34 on erilainen jotenkin.
      Last edited by Haju69; 26-02-2014, 15:59.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        #18
        Ton mun "uuden" raadon kanssa nyt on kokoajan ongelmia.
        Auto on e30 318i kat -93
        Tyhjäkäyntimoottori oli alunperin luultavasti viallinen ja siihen menevässä letkusssa oli vuotoa.
        Vaihdoin siinä sitten samalla imusarjan tiivisteet, tyhjäkäyntimoottorin ja tyhjäkäyntimoottorille menevän letkun tein itse metritavarasta.
        Korjausten jälkeen ekaa kertaa kun käynnistin niin tyhjäkäynti oli helkkarin kova. Vissiin kaasuläpän päällä olevaa ruuvia oli säädetty. Sääsin siitä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Nyt käy jotenkuten kylmänä ja lämpimänäkin. Lämpimänä kun auton sammuttaa ja vähän ajan päästä käynnistää niin eipäs meinaa käydäkkään. Joutuu aika voimakkaasti polkemaan ja sitten vasta hetken ajon jälkee käy paremmin. Tyhjäkäynnillä myös auto ei tunnu tunnistavan rasitusta. Valojen päälle laitto muuttaa kierroksia jonkin verran.
        Myös kun auto käy tyhjäkäyntiä ja nappaa tyhjäkäyntimoottorin johdon irti niin se sammuu vaikka vissiin pitäisi sen jälkeen käydä isommilla kierroksilla?
        Muuten ajossa auto tuntuu käyvän ihan ok.
        Miten säädän auton käymään kunnolla? Millä tavoin vaikuttaa käyntiin jos tyhjäkäyntimoottorille menevä letku ahdistaa?

        Toivottavasti joku sai selvää mun epäselvästä tekstistä.
        Last edited by smpovers; 28-02-2014, 21:30.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          #19
          Originally posted by smpovers View Post
          Ton mun "uuden" raadon kanssa nyt on kokoajan ongelmia.
          Auto on e30 318i kat -93
          Tyhjäkäyntimoottori oli alunperin luultavasti viallinen ja siihen menevässä letkusssa oli vuotoa.
          Vaihdoin siinä sitten samalla imusarjan tiivisteet, tyhjäkäyntimoottorin ja tyhjäkäyntimoottorille menevän letkun tein itse metritavarasta.
          Korjausten jälkeen ekaa kertaa kun käynnistin niin tyhjäkäynti oli helkkarin kova. Vissiin kaasuläpän päällä olevaa ruuvia oli säädetty. Sääsin siitä tyhjäkäyntiä pienemmälle. Nyt käy jotenkuten kylmänä ja lämpimänäkin. Lämpimänä kun auton sammuttaa ja vähän ajan päästä käynnistää niin eipäs meinaa käydäkkään. Joutuu aika voimakkaasti polkemaan ja sitten vasta hetken ajon jälkee käy paremmin. Tyhjäkäynnillä myös auto ei tunnu tunnistavan rasitusta. Valojen päälle laitto muuttaa kierroksia jonkin verran.
          Myös kun auto käy tyhjäkäyntiä ja nappaa tyhjäkäyntimoottorin johdon irti niin se sammuu vaikka vissiin pitäisi sen jälkeen käydä isommilla kierroksilla?
          Muuten ajossa auto tuntuu käyvän ihan ok.
          Miten säädän auton käymään kunnolla? Millä tavoin vaikuttaa käyntiin jos tyhjäkäyntimoottorille menevä letku ahdistaa?

          Toivottavasti joku sai selvää mun epäselvästä tekstistä.
          Tarkista ilmamäärämittarin kannen alta miltäs liukupinnat näyttää. Katso myös näyttääkö se siltä että sitä jousikuormitteista pyörää on säädetty... Kokeile säätää suuntaan tai toiseen ja katso onko vaikutusta.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #20
            Originally posted by Haju69 View Post
            Mitä eroa mahtaa olla M40 sytytysjohtosarjoissa E30/E36 vs. E34?

            Soitin KL-varaosille tilatakseni piuhoja ja sanoi että E30/E36 piuhat saa 74,50,- mutta E34 piuhat oli jossain 200-300,- välillä..? Eikä muistanut että mikä eroavaisuus olisi muuten kuin että puolan johdon pituus erilainen..

            No en kyllä tilannut tuota kalliimpaa vaan sen halvemman setin kun en oikein jaksanut uskoa etteikö se muka sopisi jotenkin.


            Eli sanoi että E30 ja E36 on samat johdot mutta E34 on erilainen jotenkin.
            Itse itselleni vastaten:

            Johdot tuli ja ostin siis halvemmat KL-varaosien tarjoamat piuhat (Bougicord valmistaja) Mukana tuli 2kpl (toinen siis jäi ylimääräiseksi) erimittaisia puolanjohtoja, kumpikin hieman lyhyehköjä E34 konehuoneeseen puolan sijainnista johtuen, ainakin jos haluaa sen kulkemaan alkuperäisessä johtokourussa, mutta jos ei laita sieltä kautta niin ylettää kyllä helposti. Setissä ei ollut laisinkaan induktio anturia vaan piti käyttää vanhaa.

            Tulpanjohdot olivat irtopäillä virranjakajan kannen päähän tulveilla "hatuilla" mutta itse tulppiin tulevat hatut olivat kiinteät.

            Ihan ok piuhat mutta jos olisin älynnyt kysyä onko nämä itse kasattavat johdot ja niin olisi vastattu niin olisin jättänyt ostamatta.

            Ensi kerralla olen viisaampi ja ostan Bremin piuhat maksoi mitä maksoi.

            Toimii nuo kuitenkin.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • smpovers
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2372
              • Tammela

              #21
              Ongelmia edelleen vaikka kehitystä parempaan on jo paljon tapahtunut.
              Välillä tyhjäkäynti jää korkealle ja välillä käy melko normaalisti. Alamäessä ei aina katkaise bensansyöttöä. Nyt käynnistyy jo lämpimällä koneellakin hyvin kun vaihdoin toisesta autosta ilmamäärämittarin. Kylmäkäynnistystä en ole vielä päässyt kokeileen.

              Korjattuja/vaihdettuja osia
              -Imusarjan tiivisteet
              -Tyhjäkäyntimoottori. m43 koneisesta e36 otettu. Kuulemma ollut toimiva. Liotin jarrukliinerissä ennen asennusta
              -Tyhjäkäyntimoottorin ja haitariputken välinen letku
              -Haitariputki
              -Venttiilikopan ja kaasuläpän välinen letku
              -Ilmamäärämittari.

              Ilmamäärämittari on tosta mun toisesta e30:stä joka on katitonta mallia ja varmasti ehjä. Numerot oli myös samat kuin paikallaan olleessa -88vm ilmamäärämittarissa vaikka auto on 93. Auton alkuperäinen on siis johonkin hukattu. Sen vissiin kuuluis olla erilainen vähäpäästöisessä?

              Lambdan johdon kuoressa on pieni kuumuuden aiheuttama vaurio. Onkohan sillä paljon merkitystä asiaan kun johdot muuten näyttää ehjiltä? Vai olisko ihan lambda entinen? Alkuperäiseltä osalta näyttää.
              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
              BMW 330d touring e46 -05
              Ford Cortina Mk2 1600 -70
              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎