Announcement

Collapse
No announcement yet.

vahvari sijoitus subbarille

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    vahvari sijoitus subbarille

    Auto e34, akku edessä.

    Eli voisiko miettiä jotain muuta paikkaa vahvarille kuin subbariboksin kylki? Ihan tavallinen projekti vaan, viisto 20 l kotelo.

    Johtoja saisi lyhemmäksi(vähemmän häviöitä) jos vahvarin laittaisi esim. takapenkin alle tai etupenkkien alle? Ja johtojen veto olisi helpompi, vai olisiko. Subbari kuitenkin peräkonttiin.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • nahis
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 162
    • vaasa

    #2
    Subbariboksin kylki ei ole hyvä paikka koska se voi tärisyttää komponentteja irti vahvistimesta ja takapenkin alle laitettuna tulee ongelmia jäähdytyksen kanssa.Jos sen laittaa etupenkin alle niin se voi saada kosteutta kenkien mukana tulevasta lumesta ja oikosulun vaara on suuri.Eli ei hyvä missään noista paikoista.Takaselkänojan taakse paksin puolelle on parempi vaihtoehto.
    BMW 320IM-86.BMW325IM-87.BMW 318I TOURING-92.VW Vento-96 td.

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #3
      Hattuhyllyn alapuoli on hyvä paikka.

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

        #4
        Tai jos vahvari on sopivan kompakti (siis käytönnössä vain subbarille), niin se voisi mahtua alkuperäisen vahvistimen paikkaan kontin verhoilun taakse kuljettajan puolelle. Toinen paikka on siinä renkaiden välissä kontin pohjassa oleva syvennys, mutta silloin pitää huolehtia ilmanvaihdosta (esim. jotkut PC:n kotelotuulettimet). Mutta joka tapauksessa ei sille muualta järkevää paikkaa taida löytyä kuin takakontista.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 758
          • -

          #5
          Ei kannata tosiaan asentaa lattialle vahvistinta, mutta penkin alla on tosi hyvä. Sekä edessä, että takana.
          Ja hyvässä kotelossa ei juotokset irtoa tärinästä. Muistan yhden keltasen mazdan, jossa taisi olla odr prossu subikotelon sisällä ja sekään ei ole mikään ihan halpa...
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • dre
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1805
            • Heinävesi

            #6
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24900

            Comment

            • Wenom
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 66
              • Kankaanpää

              #7
              No tää nyt on ihan eri mallin auto, mutta itse hyödynsin 2:lle subille tarkotettua koteloa näin http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1805
              Takakontissa vielä hyvinki tilaa, koska jää kaarien väliin, vaikka kuvat hiukan huonoja ovat, eikä tohon mahdottomia tarvinnut säätää. Johtojen pituus tosin ei tällä lyhene.
              Siitä lähetään mihin muut jää...

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #8
                Mä taiteilisin sen pelkääjän jalkatilaan sinne hanskalokeron alle, tulee lyhyet virtapiuhat niin ei tarvi laittaa kovin paksua piuhaa.
                Retard Member

                Comment

                • torx
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 383
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by herja
                  Mä taiteilisin sen pelkääjän jalkatilaan sinne hanskalokeron alle, tulee lyhyet virtapiuhat niin ei tarvi laittaa kovin paksua piuhaa.
                  Itse olen juuri noin tekemässä omassa projektissa tuolla e36 compaktia hifiä

                  Lyhyet rca/virta johdot ja voi apparin paikalta helposti säädellä. Teen alumiinistä tai rst:tä vahvikkeen sen suoja panelin sisälle että kestää ainakin.
                  G30 530e m-sport -19.
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                  -
                  Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4854
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by herja
                    Mä taiteilisin sen pelkääjän jalkatilaan sinne hanskalokeron alle, tulee lyhyet virtapiuhat niin ei tarvi laittaa kovin paksua piuhaa.
                    Ei siellä liikaa tilaa ole. Kuvassa on etuosa hanskalokero irrotettuna. Vahvistin sopii joko hanskalokeron päälle levyn ja kojelaudan päällisen väliin tai sitten taakse (suunilleen sinne, missä kuvassa tulee johto).

                    Tietysti yksi idea (vaatii hiukan enemmän työtä) voisi olla poistaa tuo hanskalokeron yläosan levy ja sen päällä olevat turha materiaali (näkyy kuvassa valkoisena) ja pultata vahvari kiinni ylösalaisin. Jos jättäisi vielä hiukan tilaa ylös vahvarin "pohjan" ja kojelaudan väliin, niin olisi ilmalla tilaa kiertää ja alapuolella taas olisi koko hanskalokeron ilmatilavuus jäähdyttämässä. Ja ainakin hanskalokeron takaosaa voi muokata ilmakierron parantamiseksi, jos alkaa kuumenemaan liikaa.

                    Edit: Apumiehen varpaat tulee aika ylös, lähes kiinni ilmakanaviin, joten kovin alas vahvaria ei voi sijoittaa.
                    Last edited by O.K.; 05-02-2005, 20:01. Reason: ei liian alas
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • torx
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 383
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by O.K.
                      Ei siellä liikaa tilaa ole. Kuvassa on etuosa hanskalokero irrotettuna. Vahvistin sopii joko hanskalokeron päälle levyn ja kojelaudan päällisen väliin tai sitten taakse (suunilleen sinne, missä kuvassa tulee johto).

                      Tietysti yksi idea (vaatii hiukan enemmän työtä) voisi olla poistaa tuo hanskalokeron yläosan levy ja sen päällä olevat turha materiaali (näkyy kuvassa valkoisena) ja pultata vahvari kiinni ylösalaisin. Jos jättäisi vielä hiukan tilaa ylös vahvarin "pohjan" ja kojelaudan väliin, niin olisi ilmalla tilaa kiertää ja alapuolella taas olisi koko hanskalokeron ilmatilavuus jäähdyttämässä. Ja ainakin hanskalokeron takaosaa voi muokata ilmakierron parantamiseksi, jos alkaa kuumenemaan liikaa.

                      Edit: Apumiehen varpaat tulee aika ylös, lähes kiinni ilmakanaviin, joten kovin alas vahvaria ei voi sijoittaa.
                      Oftopic. Ainakin compactissa hansikas lokero on jaettu 2 osaan. ja sen alle mun vahvari menee juuri ja juuri. Joten sinne sen laitan. Säästyy kontista tila, rca johtojen pituus, sekä Virtajohtojen paksuus. Joka yleensä tuplaantuu matkalla 2:desta 5:metriä.
                      G30 530e m-sport -19.
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                      -
                      Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎