Announcement

Collapse
No announcement yet.

subikotelo e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325-coupe
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 29

    subikotelo e36

    eli tarvis vähän vinkkejä millainen subikotelo kannattais tehdä e36 coupeen
    elementti spl pro 15d2 kotelo suositukset sulj.38-50 refl. 55-75
    vahvistin spl digi1450

    ainoa ongelma on et kotelo pitäis saada mahdollisimman lähelle selkänojaa et jäis vähän tilaa vielä konttiin, kun toi 15" on aika korkea niin etulevyn joutuu laittaan aika kaltevaksi et saa subin korkeuden puolesta sopimaan.

    oisko tuolle subille hyvää bandbass koteloa kun siitä sais kohtuudella putket hattuhyllyn läpi et tulis painetta kabiinin puolelle.
    lähinnä mittoja tuolle bandbass kotelolle tarvis.

    jos jollain olis kuvia niin vois laittaa näytille.
  • Tomba87
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 4029
    • Imatra

    #2
    Tässä kuva mun sähellyksestä, tuo on aikalailla selkänojassa kiinni. ja elementti on 12". minuakin kiinnostaisi kuvat muiden asennuksista e36:seen.

    edit: miten saa kuvat liitettyä niin, että tulee vain linkki kuvaan eikä suoraan kuvaa tuohon?
    Last edited by Tomba87; 10-05-2006, 15:38.
    Luukku auki ja risut kyytiin

    Comment

    • vepa
      BTCF Member
      • Apr 2004
      • 34
      • E-P

      #3
      [QUOTE=Tomba87]Tässä kuva mun sähellyksestä, tuo on aikalailla selkänojassa kiinni. ja elementti on 12". minuakin kiinnostaisi kuvat muiden asennuksista e36:seen.

      kyl toi kontti ihan hyvältä näyttää.

      Comment

      • datzka
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 778
        • Jyväskylä

        #4
        tomba, mist hankit noi tukiraudat tohon eteen, ja miten kiinnitit kotelon? Porasitko reikii johkin tjsp? Itel on kans samallainen pioneerin 12" elementti, mut en oo keksiny viel miten ois fiksuinta pistää toi kotelo kiinni tekemättä reikii tai räpeltämättä autoo.
        ///M3 97-

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #5
          Hain rautakaupasta 8mm rosteritankoa ja siitä väänsin nuo raudat. Koteloa ei varsinaisesti ole kiinnitetty mitenkään, tuossa kontin lattiassa on semmoset kohoumat tuolla perällä sivuilla, tein koteloon samanlaiset syvennykset pohjaan, ja sitten kiilasin kotelon sitä hattuhyllyn rautakehikkoa vasten, tai no, kotelon ja jonkun rautapalkin välissä on päällystetty puukappale suht tiukassa. kyllä se kotelo aika tiukasti on kiinni.
          Last edited by Tomba87; 08-02-2005, 15:11.
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • jeemu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1844
            • 67700

            #6
            Originally posted by 325-coupe
            eli tarvis vähän vinkkejä millainen subikotelo kannattais tehdä e36 coupeen
            elementti spl pro 15d2 kotelo suositukset sulj.38-50 refl. 55-75
            vahvistin spl digi1450


            .
            Joku 85-90 litr ref viritettynä 30hz saattas olla aika lähellä sitä minkälaista toistoa itse haen subbarilta, mutta paras tapa on kokeilla eri kokoisia koteloita
            B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

            Comment

            • habaracing
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1043
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by 325-coupe
              oisko tuolle subille hyvää bandbass koteloa kun siitä sais kohtuudella putket hattuhyllyn läpi et tulis painetta kabiinin puolelle.
              lähinnä mittoja tuolle bandbass kotelolle tarvis
              Kannattaa kysyä bandbass kotelon mittoja suoraan e-maililla spl dynamicsin kotisivuilta.. (itse kun aikoinaan mietiskelin juuri tuota bandbass koteloa, niin Löngrenin Marko laski kotelon kahdelle spl:n pro12d:lle. eli ei muuta kun mailia menemään, niin eiköhän sieltä vinkkejä saa!!!)
              EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
              e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

              https://www.facebook.com/carbonracingteam/

              Comment

              • teme560
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 917
                • Oulu

                #8
                Tässäpä mun johtosotkut ja amatööri asennukset coupesta... kotelon muita mittoja en muista enään, mutta jotenkin mieleen jäi että korkeus olisi ollut 38,5cm ja siihen verhoilukangas päälle(39cm yht)... eli tiukkaan tuo kotelo istui tuonne ja siksi sitä en ikinä kerennyt kiinnittämään mihinkään. Jos aikoo tehdä kotelon niin ettei sitä tarvitse kontissa koota, niin kannattaa mitata "peräaukon" koko että kotelo varmasti mahtuu sisään


                Last edited by teme560; 09-02-2005, 20:33. Reason: korjailin kirjotusvirheitä
                Mitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan...

                E83 2.0d

                Comment

                • -santtu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 260
                  • Uurainen

                  #9
                  Kaveri väsäs mulle palikka koulussa 12" zubille takaseinän mallisen ja 10cm paksun kotelon..ei muuten vie tilaa..ainoo juttu vaan et jos haluu kompaktin ratkasun niin tossa tuli subi väärtepäin, mut se onkin ulkonäön takii ja nyt ei oo kontis näkyvillä muutakun korinvärinen 13kg:n magneetti ja subirunko eikä vaikuta ääneen yhtään jos on semmoset vehkeet et pystyy kääntää vaiheet 180astetta! VOIN LAITTAA KUVIA JOS JOKU TAHTOO IDEOITA!!!!

                  Comment

                  • Aksu|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1063

                    #10
                    Originally posted by hynde85
                    ... jos on semmoset vehkeet et pystyy kääntää vaiheet 180astetta! VOIN LAITTAA KUVIA JOS JOKU TAHTOO IDEOITA!!!!
                    Hieman ohi aiheen, mutta eiköhän tuommonen 180 asteen vaiheenkääntö onnistu ihan missä tahansa järjestelmässä
                    EX:
                    328CiA -99
                    525tdsA -98
                    525i -93
                    316i -95
                    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Aksu|
                      Hieman ohi aiheen, mutta eiköhän tuommonen 180 asteen vaiheenkääntö onnistu ihan missä tahansa järjestelmässä
                      Juu eipä tuohon juuri erikoislaitteita tarvita...
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • ice-cube
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2003
                        • 193
                        • Waasa

                        #12
                        Originally posted by Aksu|
                        Hieman ohi aiheen, mutta eiköhän tuommonen 180 asteen vaiheenkääntö onnistu ihan missä tahansa järjestelmässä
                        plus ja miinus piuhat vaa väärinpäin ni johan on käännetty

                        itelle tulee subikotelo takasenlkänojan sisään ja elementtinä yksi 6 1/2" Hertz ES165 suapi nähä milt kuulostaa kunha saa valmiiksi

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #13
                          Mä kaipaisin kans vinkkejä ku pitäis 2x10 subut sijottaa coupen takakoppaan...

                          siältä takakopastahan ne paineet ei kauheen helposti tuu kapiinin puolelle vaan karkaa ulos harakoille (jolloin naapurit ihmettelee taas nykyajan nuoria ku musiikista ei kuulu muutakun basso).

                          Ajattelin sellasta että rakentais kopan niin et subut potkis selkänojan takana kapiiniin päin lähes kiinni selkänojassa, kuitenkaan siihen osumatta. ja se subbari koppa eristäis kapiinin ja takakopan...

                          onkohan toi ihan tuhoon tuomittu idea?? ei se kauheen hyvin se paine siit takaselkänojasta läpi tule , mut ei sit ainakaan karkais harakoille...

                          Kommentteja!!!
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • lkumpula
                            Newbiemmer
                            • Jan 2005
                            • 12

                            #14
                            Originally posted by Ändi
                            Mä kaipaisin kans vinkkejä ku pitäis 2x10 subut sijottaa coupen takakoppaan...

                            siältä takakopastahan ne paineet ei kauheen helposti tuu kapiinin puolelle vaan karkaa ulos harakoille (jolloin naapurit ihmettelee taas nykyajan nuoria ku musiikista ei kuulu muutakun basso).

                            Ajattelin sellasta että rakentais kopan niin et subut potkis selkänojan takana kapiiniin päin lähes kiinni selkänojassa, kuitenkaan siihen osumatta. ja se subbari koppa eristäis kapiinin ja takakopan...

                            onkohan toi ihan tuhoon tuomittu idea?? ei se kauheen hyvin se paine siit takaselkänojasta läpi tule , mut ei sit ainakaan karkais harakoille...

                            Kommentteja!!!
                            Osta freeair subit ja unohda se kotelo kokonaan.

                            Comment

                            • sko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 295

                              #15
                              Tai sitten laitat ne 10" elementit siihen takapenkkien väliin, penkkiin vaan reikä. Tosin sitten taakse sopii vaan 2 istumaan mutta ei jää basso peräkonttiin..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎