Originally posted by remotion
24v + Rokkikoneet
Collapse
X
-
Juu kyllähän siitä saa sen 12 jos toisen akun napoihin kytkee, mutta jos sillälailla kytketään laitteita jotka on yhteydessä akkuun koko ajan niin kyllä ne akut tyhjenee pikkasen nopeemmin vaikka mikään ei ois päällä. Tottahan toki kaikki rekkamiehet tietää että virtaa voi antaa 12 voltille mut se pitempiaikanen käyttö on sitte eri asia.
Minkäs muun takia niitä 12 ja 24 voltin vehkeitä sitte tehhään erikseen jos se ois nuin yksinkertaista että napataan vaan toisesta akusta!!Last edited by nevas; 16-02-2005, 19:14.
Comment
-
-
[QUOTE=nevas]Juu kyllähän siitä saa sen 12 jos toisen akun napoihin kytkee, mutta jos sillälailla kytketään laitteita jotka on yhteydessä akkuun koko ajan niin kyllä ne akut tyhjenee pikkasen nopeemmin vaikka mikään ei ois päällä. Tottahan toki kaikki rekkamiehet tietää että virtaa voi antaa 12 voltille mut se pitempiaikanen käyttö on sitte eri asia.
Joo on annettu apuvirtaa käynnistyksessä..LoLthought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by SicknessHelppoa ja halpaa ja ei tarvi metsästää erikoisilla jännitteillä toimivia soittimia:
Motonetistä Jännitteenmuuntaja 24--12V/4A nro 45-5551 hinta 29.50
Kiitoksia tuosta motonet muuntajasta. Täytyypi käydä semmonen nappaamassa. Eikös se siitten ihan sillain pelitä että virta akulta muuntajaan, siitä sitten vahvareille ja niin edes päin.
Tuo tupakansytyttimestä ryövääminen ei taida toimia kun sytkärissä on 24v teksti =/Kiittää ja kumartaa
º¿º
Comment
-
-
Originally posted by 518i 86Pikkasen taas offtopic, mutta liittyy 24V:hen.
Oli mennyt akku ihan tyhjäksi (12V:n systeemi) ja akkua tuli heräteltyä 24 voltilla. Mitäs vahvistin tykkää tälläisestä? Kaikki toimii hyvin, mutta voisiko moisella rikkoa vahvarin tai muuta poppikoneistoa. Virta ei ollut päällä....
Comment
-
-
Originally posted by SicknessNäyttäisi olevan virranantokykyä 4A asti, joten eiköhän tuolla ainakin pienempiä vahvistimiakin ajele...
Mun mielestä olis silti paras ottaa virta toiselta akulta vaan suoraan... Ei sieltä tarvis vetääkään kuin + johto, kunhan ottaa sen akun, minkä miinus on maassa jo valmiina. Sulake vaan heti + navan viereen, että jos sattuu pieniä lipsumisia käymään, niin ei käy mitään vahinkoa.
Sitten yks juttu mikä mua ihmettytti, oli se, että mitenkäs niin kun akut on SARJASSA, se toinenkin akku tyhjenee, jos toista käyttää? Jos akut on rinnan, niin ne tyhjenee vaikka ei niitä käyttäisikään, koska varaustilassa on aina pientä eroa ja ne lataa vuorotellen toisiaan, jolloinka kummatkin tyhjenee... Mun mielestä jos toisesta akusta otat virtaa, ei sen pitäisi vaikuttaa toiseen akkuun mitenkään sarjakytkennässä... Vai miten on?
Noi 24v -> 12v muuntimet on ihan, jos pitää poppiksia asennella autoon. Sehän nyt tietysti on vaan mun mielipide
ja tyhjentäähän sekin akut, jos laittaa 24v -> 12v muuntimen sinne, ottaahan sekin kummastakin akusta virranJa noi muuntimet yleensä vielä lämpenee aika kivasti + että on heikkoja tehonkestoltaan. Isotehoset taas maksaa prrrrrkeleen paljon...
Tehoja kyllä saataisiin 24v järjestelmällä enemmän poppivehkeisiinki, jos vaan on tehokkaita 24v vahvistimaBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment