memebuy23buy

24v + Rokkikoneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 759
    • -

    #16
    Originally posted by remotion
    mankalle joku muuntaja vaan ja sitten toi signatin 5 kanavainen mikä toimii suoraan, siinähän se ois. en lähtis ite väsäilee mitään 2 akun kanssa, ei tiä ikinä mitä ongelmia voi seurata...
    Näin tekisin itekki...
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • xtc
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 2908
      • Heinävesi<->Kuopio

      #17
      Mitä siinä nyt pitää väsäillä? Ihan normaalisti ottaa toiselta akulta virrat vahvarille ja soittimelle..
      Pommit:
      BMW 325 cäbi HooCee optik
      Audee Q7
      Vivaro
      2xFL6

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6782
        • PK-seutu

        #18
        Myös ainakin Caliberilla on ollut 24V vahvareita.
        S65, S85, H1, N63TU, IB1

        Comment

        • lastuki
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 16
          • Tampere

          #19
          Tupakan sytyttimelle pitäis tulla 12v eli ryöstä sieltä mankalle ja muistaakseni Caliberiltä löyty 24v vahvistimia.

          (olin näköjään hidas)
          e46 320d touring -02

          Comment

          • nevas
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 63

            #20
            Juu kyllähän siitä saa sen 12 jos toisen akun napoihin kytkee, mutta jos sillälailla kytketään laitteita jotka on yhteydessä akkuun koko ajan niin kyllä ne akut tyhjenee pikkasen nopeemmin vaikka mikään ei ois päällä. Tottahan toki kaikki rekkamiehet tietää että virtaa voi antaa 12 voltille mut se pitempiaikanen käyttö on sitte eri asia.

            Minkäs muun takia niitä 12 ja 24 voltin vehkeitä sitte tehhään erikseen jos se ois nuin yksinkertaista että napataan vaan toisesta akusta!!
            Last edited by nevas; 16-02-2005, 19:14.

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #21
              oliskohan noissa jo ollu jännitteen muunnin 24v->12v vakiona, en ole ihan varma mut muistaakseni on!

              Comment

              • bmw harrastelija
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 759
                • -

                #22
                [QUOTE=nevas]Juu kyllähän siitä saa sen 12 jos toisen akun napoihin kytkee, mutta jos sillälailla kytketään laitteita jotka on yhteydessä akkuun koko ajan niin kyllä ne akut tyhjenee pikkasen nopeemmin vaikka mikään ei ois päällä. Tottahan toki kaikki rekkamiehet tietää että virtaa voi antaa 12 voltille mut se pitempiaikanen käyttö on sitte eri asia.
                Joo on annettu apuvirtaa käynnistyksessä..LoL
                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                Alex von Falkenhausen

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #23
                  Helppoa ja halpaa ja ei tarvi metsästää erikoisilla jännitteillä toimivia soittimia:

                  Motonetistä Jännitteenmuuntaja 24--12V/4A nro 45-5551 hinta 29.50
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • JaGaR
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 143
                    • Vesilahti

                    #24
                    Originally posted by Sickness
                    Helppoa ja halpaa ja ei tarvi metsästää erikoisilla jännitteillä toimivia soittimia:

                    Motonetistä Jännitteenmuuntaja 24--12V/4A nro 45-5551 hinta 29.50

                    Kiitoksia tuosta motonet muuntajasta. Täytyypi käydä semmonen nappaamassa. Eikös se siitten ihan sillain pelitä että virta akulta muuntajaan, siitä sitten vahvareille ja niin edes päin.

                    Tuo tupakansytyttimestä ryövääminen ei taida toimia kun sytkärissä on 24v teksti =/
                    Kiittää ja kumartaa
                    º¿º

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by JaGaR
                      Kiitoksia tuosta motonet muuntajasta. Täytyypi käydä semmonen nappaamassa. Eikös se siitten ihan sillain pelitä että virta akulta muuntajaan, siitä sitten vahvareille ja niin edes päin.
                      Juuri niin.
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • .:miksu:.
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 352

                        #26
                        Originally posted by JaGaR
                        virta akulta muuntajaan, siitä sitten vahvareille ja niin edes päin.
                        Paljonko tuota muuntajaa voi kuormittaa, vahvistimia tuskin kestää, mutta mankan melkovarmasti...

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by .:miksu:.
                          Paljonko tuota muuntajaa voi kuormittaa, vahvistimia tuskin kestää, mutta mankan melkovarmasti...
                          Näyttäisi olevan virranantokykyä 4A asti, joten eiköhän tuolla ainakin pienempiä vahvistimiakin ajele...
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • 518i 86
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 126

                            #28
                            Pikkasen taas offtopic, mutta liittyy 24V:hen.
                            Oli mennyt akku ihan tyhjäksi (12V:n systeemi) ja akkua tuli heräteltyä 24 voltilla. Mitäs vahvistin tykkää tälläisestä? Kaikki toimii hyvin, mutta voisiko moisella rikkoa vahvarin tai muuta poppikoneistoa. Virta ei ollut päällä.

                            Comment

                            • reddewil
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 3015
                              • West Coast

                              #29
                              Originally posted by 518i 86
                              Pikkasen taas offtopic, mutta liittyy 24V:hen.
                              Oli mennyt akku ihan tyhjäksi (12V:n systeemi) ja akkua tuli heräteltyä 24 voltilla. Mitäs vahvistin tykkää tälläisestä? Kaikki toimii hyvin, mutta voisiko moisella rikkoa vahvarin tai muuta poppikoneistoa. Virta ei ollut päällä.
                              Voi rikkoa, ihan kaikki mitä systeemissä on kiinni! Ja bonuksena voit saada sen akun räjähtämään silmillesi!
                              ...

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by Sickness
                                Näyttäisi olevan virranantokykyä 4A asti, joten eiköhän tuolla ainakin pienempiä vahvistimiakin ajele...
                                Eipä tolla hirveesti rokitella, se tekee 48W ja uudet CD soittimetkin vaatii 10A sulakkeen...

                                Mun mielestä olis silti paras ottaa virta toiselta akulta vaan suoraan... Ei sieltä tarvis vetääkään kuin + johto, kunhan ottaa sen akun, minkä miinus on maassa jo valmiina. Sulake vaan heti + navan viereen, että jos sattuu pieniä lipsumisia käymään, niin ei käy mitään vahinkoa.

                                Sitten yks juttu mikä mua ihmettytti, oli se, että mitenkäs niin kun akut on SARJASSA, se toinenkin akku tyhjenee, jos toista käyttää? Jos akut on rinnan, niin ne tyhjenee vaikka ei niitä käyttäisikään, koska varaustilassa on aina pientä eroa ja ne lataa vuorotellen toisiaan, jolloinka kummatkin tyhjenee... Mun mielestä jos toisesta akusta otat virtaa, ei sen pitäisi vaikuttaa toiseen akkuun mitenkään sarjakytkennässä... Vai miten on?

                                Noi 24v -> 12v muuntimet on ihan , jos pitää poppiksia asennella autoon. Sehän nyt tietysti on vaan mun mielipide

                                ja tyhjentäähän sekin akut, jos laittaa 24v -> 12v muuntimen sinne, ottaahan sekin kummastakin akusta virran Ja noi muuntimet yleensä vielä lämpenee aika kivasti + että on heikkoja tehonkestoltaan. Isotehoset taas maksaa prrrrrkeleen paljon...

                                Tehoja kyllä saataisiin 24v järjestelmällä enemmän poppivehkeisiinki, jos vaan on tehokkaita 24v vahvistima
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X