Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä vikana idrivessa (CCC:ssä)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ducatirocks
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 200
    • Lempäälä

    Mikä vikana idrivessa (CCC:ssä)?

    Eli tuossa kesän kynnyksella idrive alkoi tekemään sellaista, että sammui kesken ajon eikä lähtenyt enää päälle. Ns. buuttaili kyllä ajon aikana siihen BMW -logoon asti mutta sitten sammui taas. Tätä kesti ajon loppuun saakka. Mielstäni liittyy jotenkin sisätilan lämpötiloihin.

    Noh, otin ongelman ratkaistavakseni ja kokeilin kaikenlaisia korjaustemppuja mitä eri BMW foorumeilta löysin. Nyt ei lähde enää käyntiin ollenkaan vaan buuttailee kuten edellä kerroin mutta edes BMW -logoa ei enää tule. Näyttö ainoastaa välähtää n. minuutin välein ja jomman kumman levyaseman moottori käy. Käy itseasiassa koko ajan ja tyhjentää akun parissa päivässä ellei akkua lataa. Nyt myös "SOS pois toiminnasta" varoitusvalo ilmaantuu ajoon lähtiessä.

    Onko kenelläkään ollut vastaavaa jälkeen mainittua vikaa? Mitä on tehtävissä? Mitä kannattaisi kokeilla?



    PS. Saman kaltaisia vikoja on ollut ainakin E9x ja E6x koreissa ja siksi laitoin kysymyksen tänne.
    - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
  • Nikoh
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 979
    • Rovaniemi

    #2
    Itsellä edellisessä -04 e60:ssa CCC teki samaa, BMW teksti tuli näyttöön ja sitten sammu, boottaili itteään kokoajan. Välissä taas lähti käyntiin ja pelas täydellisesti. Ei tähän auttanut muu kuin ostaa uusi CCC, ja mielellään facelift malli. Sanovat että olisivat päivittäneet joitain komponentteja kestävämmäksi.
    ///Motorporot
    E34 ///M5 -91
    E28 535iA projekti
    ex E91 330xd M-Sport -06
    ex E38 740 iL
    ex E39 M5 -01
    ex E60 530iA M-Sport -04
    ex E34 520i

    Comment

    • Jarppa63
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 758
      • Kerava

      #3
      Uusi CCC tai päivitys CIC:ksi. Otapa yhteus nimim. Buksin-1.

      T. Jarppa
      BMW i4M50 individual -23
      exiä: BMW 545e -21
      BMW F33 435xd -15
      M550xd-12
      e93 330da -08
      Dodge Stealth RT/TT -91
      Ford Thunderbird SC -91
      Olds Supreme avo -71
      Chevy Chevelle 2d HT -72

      Comment

      • ducatirocks
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2009
        • 200
        • Lempäälä

        #4
        Mitä kaikkea pitää vaihtaa (CIC, näyttö, pylpyrä jne?) ja ohjelmoida jos päivittää CCC:n CIC:ksi? Mitä etuja uudessa CIC:ssä on CCC:hen verrattuna?
        - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #5
          Originally posted by ducatirocks View Post
          Mitä kaikkea pitää vaihtaa (CIC, näyttö, pylpyrä jne?) ja ohjelmoida jos päivittää CCC:n CIC:ksi? Mitä etuja uudessa CIC:ssä on CCC:hen verrattuna?
          Cic, näyttö, pylpyrä (ei pakko mutta kannattaa), mahdollisesti combox, mahdollisesti ilmastoinnin paneeli, nämä ulkomuistista. Uudelle pylpyrälle pitää jyrsiä sopiva reikä paneeliin ja leikata reikä paneelin alla olevaan osaan. Lisäksi tulee johtomuutoksia. Ohjelmoida ja koodata pitää cic ja mahdollinen combox nyt ainakin, jos autoon jää mulf niin sekin. Jos myyjä on jo softannut purkit ennen toimitusta, riittää pelkkä koodaus. Lisäksi pitää koodata mittaristoa ettei auto jää pyytelemään olemattomia huoltoja. Myös mahdollisen sos call errorin poisto vaatii koodaussäätöä. Cic:n navigointi ja puheentunnistus vaatii auton alustanumeroon sopivat fsc-koodit, nämä voi kiertää can-filtterillä tai cic:n skriptiaktivoinnilla. Filtteri maksaa 50e, huomattavasti skriptiaktivointia parempi ratkaisu. F1x-mallit on ainoat joihin sopiva filtteri maksaa 400e, tässä kannattaa miettiä skriptivaihtoehtoa.

          Auton softat kannattaa sitten päivittää ennen retrofittiä, tämän jälkeen homma menee huomattavasti vaikeammaksi. Cic kuitenkin vaatii tietyiltä moduuleilta tietyt minimiversiot, näitä on tullu muitten jäljiltä pari korjattua.

          Perushyötyjä lienee nopeus, bt-audiostreamaus (pitää laittaa combox), musakirjasto kovalevyllä, parempi käyttöliittymä, enemmän bling-bling. Funkkismies laittaa CCC:n, hifistelijä CIC:n tai NBT:n.
          Last edited by böntti; 02-07-2014, 22:13.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • ducatirocks
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2009
            • 200
            • Lempäälä

            #6
            Nyt on CCC vaihdettu paria vuotta uudempaan. Tässä versiossa on pikavalintanapit 1-8 etulevyssä. Muuten samanlainen kuin alkuperäinen. Kaikki muu pelaa hyvin paitsi juuri nuo napit! Tämä vähän sylettää tässä.

            Voiko tämän CCC:n softan päivittää tms. että nuo napit alkaisi pelaamaan?
            - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              #7
              Originally posted by ducatirocks View Post
              Nyt on CCC vaihdettu paria vuotta uudempaan. Tässä versiossa on pikavalintanapit 1-8 etulevyssä. Muuten samanlainen kuin alkuperäinen. Kaikki muu pelaa hyvin paitsi juuri nuo napit! Tämä vähän sylettää tässä.

              Voiko tämän CCC:n softan päivittää tms. että nuo napit alkaisi pelaamaan?
              Tarvii vaan puukottaa käyttöön ne. Ei tarvi päivittää. Ota böntti nimimerkkiin yhteyttä jos tampereen nurkilla liikut.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • ducatirocks
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2009
                • 200
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by Kissvesala View Post
                Tarvii vaan puukottaa käyttöön ne. Ei tarvi päivittää. Ota böntti nimimerkkiin yhteyttä jos tampereen nurkilla liikut.
                Mitäs toi puukotus yleensäkin tarkottaa? Ei varmaankaan juotoshommia kuitenkaan.
                - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by ducatirocks View Post
                  Mitäs toi puukotus yleensäkin tarkottaa? Ei varmaankaan juotoshommia kuitenkaan.
                  NCS:llä vaan koodataan CCC:tä, että saadaan ne napit toimimaan.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎