Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleistä vaimentamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeniitti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 575
    • 127.0.0.1

    Yleistä vaimentamisesta

    Ei oikein löytynyt sopivaa ketjua, joten laitetaan uusi pystyyn.

    Tuli käyttöauton orkkis-takakaiuttimien tunnit täyteen. Päätin vaihtaa ne edukkaisiin sinustecin koaksaaleihin. Samalla heitän eteenkin sinustecit, mutta erillissarjan. Koko ovea en ala missään nimessä äänieristämään, mutta onko hyötyä heittää sinne ulkopellin sisäpinnalle jotain vaimennus/bitumimattoa esim. A4 palasta? Osa on sitä mieltä, että sekin jo auttaa. Mitäpä täällä ollaan mieltä, kannattaako vaivautua, vai laittaisko esim A3 kokoisen palasen? Kyseessä Ford C-Max.
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2542
    • Pirkkala

    #2
    Eikö kukaan ole kaiutinpäivitysten yms. yhteydessä asentanut "vaimennusmattoa"?

    Olen asentamassa vahvistimia sekä kaiuttimia E36 touringiin ja samalla olen harkinnut vaimennuksen lisäystä...tuosta vain ei ole mitään kokemuksia.

    Mitä suosittelette ja mihin paikkoihin?
    sigpic

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      #3
      Olen kaikki autoni vaimentanut vähintään ovista. Kyllähän sillä sisämelu hieman pienenee.

      Vaimennusmatoilla nyt ei ole valtavaa eroa, mutta STP tai Dynamat ovat suosituimmat valmistajat.

      Ovet ja pyöränkaaret/takaluukku kannattaa nyt ensimmäisinä helppoina kohteina vaimentaa, muut kohteet sitten mielenkiinnon ja tarpeiden mukaan. Mattoa on hyvä varata ovien ja kontin vaimentamiseen tukkupaketti mikä on useimmiten noin 4m^2.

      Vaimennusmaton asennus on melko simppeliä. Saksilla tai mattopuukolla leikataan sopivan kokoisia paloja ja liimataan puhtaaseen pintaan.

      Comment

      • Nakkisoturi
        Aluevastaava
        • Apr 2011
        • 1261
        • Helsinki

        #4
        Tuossa viikonloppuna tuli ajeltua vaimentamatonta e91:stä ja omaa e91:stä peräkkäin. Kyllä ero sisämelussa oli huomattava, itselläni pelkät ovet vaimennettu ja rengasmelu on avian erilainen. En sitten tiedä onko tuossa oikeasti mitään eroa, vai huijaako korva, mutta siltä se ainakin tuntui :think
        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

        G08 LCI iX3 M-sport -22

        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
        ex e36 328is M-Sport -95

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎