Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piuhottamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PetriP
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 65
    • Pukinmäki

    Piuhottamisesta

    Noniin. Vaihteeksi on hifi-aloittelija asialla. Eli kun tuli ostettua tommonen bostonin 10" subbari ja RTO:n 400 W:n vahvari niin pitäis vetää autoon nuo piuhatkin niille. Puuttuu ikävä kyllä vaan taidot, ja ei viittis kokeilla kun meneen kuitenkin jotain särki ja sit tulee vaan kalliiksi.

    Eli siis miten noi piuhat pitäis järkevästi vetää tollaseen e36:een? Akkuhan siinä on siellä edessä ja mielellään ei virtapiuhaa muitten kajaripiuhojen seuraksi, vissiinkään?

    Sitten että minkäslaisia suosituksia olisi jos vähän laittais muutenkin parempaa kajaria noitten orkkisten tilalle. Ja tietenkin taas mielellään silleen että loksahtaisi paikoilleen ilman hirveätä leikkelyä yms. Eteen alas jotain midejä tyyliin 5,25 vai miten? Ja mitä sinne taakse (hattuhyllylle siis) kannattaisi laittaa?

    Jees. Aloittelija on aina aloittelija, muistakaa se
    BMW 316i E36
  • nalliii
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 379
    • heinola

    #2
    laitat tosta akusta virtapiuhalla taakse tai mihin vahvarin laitatkaan niin virtaa eli + ja sitte taas maa piuha vahvarista eli - ja vahvarista sitte subille piuhat tai kajareille tai mihin sitte vedät ne pihat.

    Comment

    • Wiceroid
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 265
      • Lahti

      #3
      Eli akulta vahvarille kunnon piuhalla (+), maadotus (-) hyvään paikkaan vähintään yhtä järeällä piuhalla. Mankalta heräte ja rca. Mun tietääkseni ei väliä vaikka vedät ne kajaripiuhat ja virtapiuhan samalta puolelta, mut rca(t) aina eri puolelta ku virtapiuha(t).

      EDIT: Muista sulake max. 20 cm akusta.
      "You don't f**k with a man's vehicle. It's against the rules. Those motherf**kers should be killed. No trial, no jury, straight to execution." -Pulp Fiction

      Comment

      • Aksu|
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1063

        #4
        Ja muista suojata jokainen pellin läpivienti läpivientikumilla, ja muutenkin kaikki mahdolliset kohdat jossa piuhat voi joutua mekaanisella rasitukselle (esim. jollain putkella). Tärkein kaikista on se päävirtasulake, joka mitoitetaan KAAPELIN virransietokyvyn mukaan. Kaapeliahan se siinä suojaa, eikä unohdeta että pistetään se sulake viimeisenä vasta kiinni kun kaikki kaapelit on kiinnitetty ja tarkastettu kertaalleen
        EX:
        328CiA -99
        525tdsA -98
        525i -93
        316i -95
        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

        Comment

        • Damien83
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 527
          • Seinäjoki

          #5
          Autosoundin sivuilta löytyy myös paljon hyödyllistä tietoa.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎