Announcement

Collapse
No announcement yet.

"tehokkaampi" laturi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    "tehokkaampi" laturi.

    Joo naurakaas vaan, en oikein ole varma näistä virtsapuolen asioista, mutta aloin tuossa kelaamaan, että missäs vaiheessa kannattaisi alkaa mietiskelemään tuollaisen tehokkaamman (?????) laturin (onko sellaista vai puhunko läpiä päähäni) ja isomman akun ostoa, kun alkaa tuo hifienkin tehon kulutus olemaan aika korkeaa luokkaa. Mietin vaan että eihän laitteistakaan saa kaikkea hyötysuhdetta irti jos latturissa ei kapasiteetti riitä. En nyt mene sanomaan onko tässä mitään järkeä, siksipä tässä kyselenkin, eli onko ns. tehokkaampia latureita/akkuja ja missä vaiheessa kannattaa sellaista harkita?

    Pyroz varmaan vastailee

    Niin ja tähän voisi samalla tarjota jonkun kohtalaisen hintaisen ja hyvän akun malleja ja merkkejä kun sellaisen joutuu väkiseen ostoslistalle laittamaan.
  • sspit
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 357
    • Lappeenranta

    #2
    Latureista en oo varma mut akkujahan on erikseen myös ??hifikäyttöön??
    Optima yellow top näkyy olevan aika suosittu akku.
    BMW 325i

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6750
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by samikarki
      Joo naurakaas vaan, en oikein ole varma näistä virtsapuolen asioista, mutta aloin tuossa kelaamaan, että missäs vaiheessa kannattaisi alkaa mietiskelemään tuollaisen tehokkaamman (?????) laturin (onko sellaista vai puhunko läpiä päähäni) ja isomman akun ostoa, kun alkaa tuo hifienkin tehon kulutus olemaan aika korkeaa luokkaa. Mietin vaan että eihän laitteistakaan saa kaikkea hyötysuhdetta irti jos latturissa ei kapasiteetti riitä. En nyt mene sanomaan onko tässä mitään järkeä, siksipä tässä kyselenkin, eli onko ns. tehokkaampia latureita/akkuja ja missä vaiheessa kannattaa sellaista harkita?

      Pyroz varmaan vastailee

      Niin ja tähän voisi samalla tarjota jonkun kohtalaisen hintaisen ja hyvän akun malleja ja merkkejä kun sellaisen joutuu väkiseen ostoslistalle laittamaan.
      Kyllähän laturi aika kovilla on, jos on järeä vavistinpatteristo lisäkuormana. Sulla on varmaan tossa autossa 65A:n laturi? Mitäs vahvareita autosta löytyy? Ja paljonko niiden pitäisi antaa tehoa ulos? Yksi vaihtoehto on lähettää laturi "päivitettäväksi". Vanha laturi voidaan käämittää uudelleen (tms.) ja 65A:n latureista on sillä tavalla otettu ulos pitkän matkaa yli 100A:n tehoja.

      Akun päivityskään ei koskaan haitaksi ole, mutta soitatko paljon parkissa? Jos et juuri ollenkaan, niin ei kannata, mutta jos soittelet, niin sitten. Jos rahkeet riittää, niin Optima Yellow Top. Jos ei pysty ihan niin paljoa sijottamaan, niin Exxidellä on ihan hyviä pattereita.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • samikarki
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 343
        • turku

        #4
        No niin tulihan se pyrozin vastaus sieltä, eipäs oikeestaan tuu hirmusesti soitettua parkissa ainakaan pitkiä aikoja. Ynnäilin tuossa päässäni nopeasti että joku kilon kuorma sinne tulee, jos sen voi laskea ilmoitetut rms tehot ynnättynä ? + tietty normaali auton kulutus. Kuten mainitsin on vielä hieman vaiheessa . Pääasiassahan tässä mietin sitä että miten tuon laturin kapasiteetti jaksaako se enää tuottaa kohta noin suuria virtoja jos sinne vielä hieman saattaa joutua öykkää lisäämään?

        Akun osto on nyt ensimmäinen prioriteetti, mutta jos tuon mainitun akun päivityksen tekee niin pitääkö siihen olla erilaine akku? Ettei mene susille ostokset. Hitto mun pitää ottaa selvää näistä virtsa-astioista.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6750
          • PK-seutu

          #5
          Originally posted by samikarki
          No niin tulihan se pyrozin vastaus sieltä, eipäs oikeestaan tuu hirmusesti soitettua parkissa ainakaan pitkiä aikoja. Ynnäilin tuossa päässäni nopeasti että joku kilon kuorma sinne tulee, jos sen voi laskea ilmoitetut rms tehot ynnättynä ? + tietty normaali auton kulutus. Kuten mainitsin on vielä hieman vaiheessa . Pääasiassahan tässä mietin sitä että miten tuon laturin kapasiteetti jaksaako se enää tuottaa kohta noin suuria virtoja jos sinne vielä hieman saattaa joutua öykkää lisäämään?

          Akun osto on nyt ensimmäinen prioriteetti, mutta jos tuon mainitun akun päivityksen tekee niin pitääkö siihen olla erilaine akku? Ettei mene susille ostokset. Hitto mun pitää ottaa selvää näistä virtsa-astioista.
          Talvellahan se laturi on kovemmalla kuormalla, kun on kylmä ja lämppärit, valot, pyyhkijät(?), ehkä jopa sumarit ja ne kilowatin stereot päällä. Ja akun varauskin on heikompi talvella. Jos pärjäsit mielestäsi talven hyvin eikä oo mitään huomattavia ongelmia tai valojen vilkkumisia, niin laturin teho varmaan riittää, mutta jos laitat lisää vahvistimia, niin ei tehokkaampi laturi pahitteeks olisi

          Onko vanha akku heikossa hapessa ja sen vaihto väistämätöntä? Jos nyt itse ostaisin omaan pommiin akun, niin se olisi varmaan Exiden Maxxima Deep Cycle tms. parempi, mutta ei ökykallis akku.
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            tähän valiin voisin nakata oman kysymyksen... onnistuuko jos laittaa kaksi laturia rinnan kytkentään. jos esim kumpikin laturi on 80A latureita niin onko siitä mitään järkevää hyötyä jos värkkäilee sinne sen toisen rinnalle pyörimään???
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • bmw harrastelija
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 758
              • -

              #7
              Katteleppas meneekö sinne dieselin laturi? Eihän se auta vaikka ois 10 lisäakkua vakiolaturin perässä.
              thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
              Alex von Falkenhausen

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6750
                • PK-seutu

                #8
                Originally posted by bmw harrastelija
                Katteleppas meneekö sinne dieselin laturi? Eihän se auta vaikka ois 10 lisäakkua vakiolaturin perässä.
                Jos luet uudestaan, niin huomaat. ettei kukaan maininnut useista akuista mitään, vaan latureista
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • olaus
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2003
                  • 687
                  • jyväskylä

                  #9
                  Riittävän akkukapasiteetin ja lataustehon lisäksi kannattaa myös panostaa kondensaattoriin/hin.

                  Comment

                  • pete81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 2056
                    • .........

                    #10
                    eikös tohon saa sitä 90A laturiakin.

                    Comment

                    • energy
                      BTCF Member
                      • May 2003
                      • 1697
                      • Haukipudas, Oulu

                      #11
                      Itse tuli laitettua e38 tds:än 140A laturi m20 koneen kylkeen, sopii täydellisesti.. ainoa mikä piti vaihtaa oli hihnapyörä
                      :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                      :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                      :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6750
                        • PK-seutu

                        #12
                        Originally posted by energy
                        Itse tuli laitettua e38 tds:än 140A laturi m20 koneen kylkeen, sopii täydellisesti.. ainoa mikä piti vaihtaa oli hihnapyörä
                        No prkl. Tuun varastaa sen sulta. Missä asut?
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • Frendiz
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 501
                          • Kajaani

                          #13
                          Minun mielestä minullakin on tuossa e34 M50 padan kanssa 140A laturi. Lueskelin sitä syntymätodistusta, niin jo tehtaalta lähtiessään on ollu.
                          BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                          EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

                          "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17845
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by Frendiz
                            Lueskelin sitä syntymätodistusta, niin jo tehtaalta lähtiessään on ollu.
                            WTF. Miten se niin iso on ollut? Ei kai bemari kuitenkaan mitota latureita noin suuriksi vaikka kuinka olisi ilmastointi ja kaikki lelut varusteina.
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • pete81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 2056
                              • .........

                              #15
                              Originally posted by Dualfun
                              WTF. Miten se niin iso on ollut? Ei kai bemari kuitenkaan mitota latureita noin suuriksi vaikka kuinka olisi ilmastointi ja kaikki lelut varusteina.
                              jos en ihan väärin muista niin on tossa omassa e36 328i kans 140A laturi.
                              muistaakseni noita on 80A ja 140A latureilla.
                              Last edited by pete81; 05-04-2005, 22:50.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎