Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sedaniin enemmän ääntä.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MuayThai
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 77
    • 08-Area

E36 sedaniin enemmän ääntä.

Mulla on Blaupunktin MP72 MP3-soitin ja sellainen ongelma etten saa soitinta vedettyä ulos kun pitäis laittaa konttiin subi+vahvistin ja vetää kautinjohtodot myös takakajareille. Mulla on ollu vaan eessä infinityn erillissarja ja alkuperäiset takakajarit ollu käyttämättömänä. Niin sen takia toi soitin ei tahdo lähtä vetämällä ulos kun mulla ei oo niitä soittimen mukana tulleita vetorautoja kun edellinen omistaja ei niitä antanut jostain syystä? Eli mistä sellaiset vetoraudat vois hommata vai lähteekö se soitin jollain muulla konstilla ulos??

Toinen kysymys: Minkälaiset bmw e36 -91 on ne hattuhyllyn takakajarit. Ja jos ne on paskat niin minkälaiset kajarit siihen hattuhyllylle kannattas konfata?

Kolmas kysymys: Mikä 12" subbari ja vahvistin kannattas hommata. Kunhan soivat hyvin ja ovat suhkot edullisia. Mitään älyttömiä äänenpaineita ei oo tarkoitus hakea vaan lisäbassoa tuolle infiny-sarjalle ja tuleville takakajareille.

Ps. Kaikki neuvot tarpeen. Kiitti jo etukäteen!
    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=74
  • Kiki
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 129
    • Tampere

lainaa joltain kaverilta niitä vetohommia tai revi jollain muulla työkalulla se ulos... taka kaiuttimix laittaisin jotkut 8", 6.5" tai sit 6x9" ... vakio kaiuttimet ei ole hirveen hyvät. ikäisekseen kyllä ovat
    mieluummin itken bmw:sä kun bussissa =)

Comment

• Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

Itellä on kontissa 12" Vegaline jonka ostin käytettynä ja vahvistimena autostudion 1 x 250 W (RMS) ja riittää aivan mainiosti ainakin minulle... saa ihan jees paineen ja tarvittaessa enemmänkin... :shock: Blaukkareita myyvästä liikkeestä saa niitä nostimia, itelläni on MP71 ja muistelisin että noissa Blaukkareissa on kaikissa samanlaiset nostintyökalut... se on tyyliin rautalangasta väännetty U <--- tuon näköinen joiden päässä on sellaset nipukat... :juo
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

E30 325i Cabrio M-Tech II -91

EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

Comment

• [Vuti]
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 131
        • Kalakukkoland

Itse saat väsättyä tuollaiset vetoraudat varsin helposti paksusta rautalangasta taittelemalla sen U-muotoon, joten ei tarvitse lähteä kaupasta hakemaan
        \\\V Wannabe-Power

Comment

• MuayThai
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 77
          • 08-Area

Jotain tuollaista rautalanka systeemiä yritän koittaa ennenkun lähden metsästän blaupunkt-liikettä. Vegalinet on kyllä tosi hyviä subbareita,mutta harmi vaan ettei niitä enää tuoda Suomeen. Mulla oli 3vuotta sitten 15" vegaline refleksikotelossa sisällä ja painetta ja terävyyttä löytyi enemmän kuin tarpeeksi.

Comment

• samE36
            Bimmer Rookie
            • Jul 2003
            • 69

Mankan irroitusta kannataa kokeilla vaikka sopivan paksuisilla nauloilla tai kuusiokolo avaimilla. Toi alkuperäinen soitin lähti niillä ainakin helposti pois.

Olen itse suunnitellut tuonne subbari puolelle jotain tämmöstä. Eli ensin poistan sen suksiluukun peltin selkänojasta ja pulttaan paksun levyn siihen selkänöjaan. Siihen sitte pistän jonku sopivan 10" free air elementin ja sille riittävästi tehoja. Tosin oma tarve ei olekaan kuin saada hiukan lisää potkua erillis sarjoille.
            Sami (E36 318i)

Comment

• Asurme
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 133
              • Oulu

Mulla on taltta, vasara, rautakanki ja sorkkarauta eli ajeles tänne niin otetaan se blaukkari irti
              Laita infinityä peräkonttiin niin on tarkuutta ja äänenlaatua.

Comment

• Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

Sonyn soittimen ulosvetimenä toimii erinomaisesti oikeankokoisen nippusiteen pää 8) Sillä kun vähän ronkkii ja kokeilee missä kohtaa tarttuu kiinni, on helppo vetää molemmat puolet vuorotellen ulos. Ko. operaatio tullut suoritettua omalle soittimelle 10+ kertaa...
                E39 520iA -02

Comment

• Team Kätsä
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 125

Re: E36 sedaniin enemmän ääntä.

Originally posted by MuayThai
                  Mulla on Blaupunktin MP72 MP3-soitin ja sellainen ongelma etten saa soitinta vedettyä ulos kun pitäis laittaa konttiin subi+vahvistin ja vetää kautinjohtodot myös takakajareille. Mulla on ollu vaan eessä infinityn erillissarja ja alkuperäiset takakajarit ollu käyttämättömänä. Niin sen takia toi soitin ei tahdo lähtä vetämällä ulos kun mulla ei oo niitä soittimen mukana tulleita vetorautoja kun edellinen omistaja ei niitä antanut jostain syystä? Eli mistä sellaiset vetoraudat vois hommata vai lähteekö se soitin jollain muulla konstilla ulos??

Toinen kysymys: Minkälaiset bmw e36 -91 on ne hattuhyllyn takakajarit. Ja jos ne on paskat niin minkälaiset kajarit siihen hattuhyllylle kannattas konfata?

Kolmas kysymys: Mikä 12" subbari ja vahvistin kannattas hommata. Kunhan soivat hyvin ja ovat suhkot edullisia. Mitään älyttömiä äänenpaineita ei oo tarkoitus hakea vaan lisäbassoa tuolle infiny-sarjalle ja tuleville takakajareille.

Ps. Kaikki neuvot tarpeen. Kiitti jo etukäteen!
                  Lainaa kaverilta ulosvetimet..Käyvät myös Grundigista..Tai käy jossain asennuspajalla irrotuttaa..Voi tehdä myös itse..Eikös siinä ile etulevyssä 2 reikää puolellaan..Sopivan paksua rautalankaa ja aavistuksen käyttää rälläkkää tms ja tekee lenkkien päihin urat..Ei varmaan auttanut..??

Etupään soundihan sulla on kunnossa, niin ei aakse kovin kummosia kaikattimia tartte..Eikös siellä ole paikat 5.25"..?? Esim: Audio design PTX130 coxut..70e..

Subiksi muutama vaihtoehto..

Impact SVC2712..135e..Vaatii laadukkaaseen toistoon n:40-50L kotelon..

Hertz ES300..128e Mukavan pehmeästi potkiva perus subi..Toimii jo 25L kotelossa, mutta optimaalinen lienee lähempänä 30-35L..Resonassi taajuus 22,7hz..Voisi toimia free-airinakin..

Xetecin X-12..119e..Toimii mukavan tarkasti pienelläkin volumella..Koteloksi n:25-30 suljettu..Ei prameile värikkäillä merkeillä, ehkä jopa aneemisen näköinen, mutta toisto on makea..

Comment

• MuayThai
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 77
                    • 08-Area

Originally posted by Asurme
                    Mulla on taltta, vasara, rautakanki ja sorkkarauta eli ajeles tänne niin otetaan se blaukkari irti
                    Laita infinityä peräkonttiin niin on tarkuutta ja äänenlaatua.
                    Juu pitää tulla sitten kun ilmat lämpenee niin aletaan säätään tuohon kärryyn parempaa äänentoistoa. Eiköhän toi soitin rautakangella lähde. :|

Comment

• PetriP
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2003
                      • 65
                      • Pukinmäki

Tota kysynpä tälleen, kun pitäis vaihtaa noi alkuperäiset takakajarit tosta sedanista tollasiin xplodin 6,5" kajareihin.

Niin mitenkäs tuo homma ny käytännössä siis onnistuu? Pitää ainakin repii se muovikotelo poijes ja isontaa sitä aukkoo hattuhyllys vai? Mites ku siel on vissiin jotain metalliakin vastassa?

Joo. ihan mainintana että olen vähä käsi tämmösis hommis :P
                      BMW 316i E36

Comment

• Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

Originally posted by PetriP
                        Tota kysynpä tälleen, kun pitäis vaihtaa noi alkuperäiset takakajarit tosta sedanista tollasiin xplodin 6,5" kajareihin.
                        Ne xplodit voit heittää suoraan mäkeen. Hops vaan. :wink:

Mulla on sellaiset eikä niistä ole muuta hyvää sanottavaa, kuin että ovat punaiset. Eikä sekään ole hyvä asia...

Comment

• PetriP
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 65
                          • Pukinmäki

Originally posted by Kyytsis
                          Originally posted by PetriP
                          Ne xplodit voit heittää suoraan mäkeen. Hops vaan. :wink:

Mulla on sellaiset eikä niistä ole muuta hyvää sanottavaa, kuin että ovat punaiset. Eikä sekään ole hyvä asia...
                          emmä kyl jaksais :P onhan en varmaan paremmat ku ne originaalit...
                          BMW 316i E36

Comment

• substanza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1460
                            • Tampere

Jaa että hyvä 12"... No vaikkapa Hertz HX300/HX300D, 4ohm tai 2ohm.
                            Tutustumisen arvoisia kamppeita.

Comment

• MuayThai
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 77
                              • 08-Area

Hommasin sitten alpinen 12" type-r:n,konkan,caliberin akt. jakarin ja autostudion vahvistimen 1*500w rms. No asentelin sitten virtapiuhoja jne, mutta pikkasen alko keitään kun huomasin ettei tossa blaukpunktin los angeles mp72 soittimessa ollut rca-liittimellä olevia linjaulostuloja vaan jollain saatanan blaukkarin omalla muoviliitin paskalla. Prkl nyt sitten vaan huomena metsästään Oulusta alan liikettä jossa myydään sellaisia liittimiä mihin voi nykästä rca:n. Selväksi tuli ainakin yksi asia etten enää koskaan osta mitään Blaupunktin tuotetta. Myös tuo e36:n mankan takainen johtohelvetti ei naurattanut.Prkl.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎