Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elementin kalvon korjaus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Vuti]
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 131
    • Kalakukkoland

    Elementin kalvon korjaus...

    Jooh, eli tätä meikäläisen tuuria taas... :roll:
    Laittelin tuossa pari viikkoa vanhan elementin (SPL Dynamics V-12S) uuteen koteloon ja kaikki tuntu menevän ihan hyvin... Kunnes kokeilin soittaa...
    Suatananmoinen sihinä vaan alko kuulumaan subista, ensin ajattelin että kotelo vuotaa, mutta ei... Kalvo oli revennyt noin 5 sentin matkalta. Repeämä on erittäin siisti ja juuri tuon elementin reunassa johon kalvo on kiinnittynyt. Repeämä on niin siisti että sitä ei huomaa jos ei ala kuuntelemaan että missä suhisee...
    Mutta, nyt on vitutuskerroin niin suuri ja lompakko niin tyhjä, että prkuleen hyvät neuvot olisivat poikaa tuon korjaamiseksi... :wink:

    EDIT: Eli siis yläripustuksen kohdalla on tuo repeämä
    \\\V Wannabe-Power
  • Tuttiritari
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 546
    • Hämeenlinna

    #2
    Ekana ite ehkä koittaisin jotain kirkasta kynsilakkaa....
    Sillä ainakin saa ihan kivasti pölykupin liimauksesta irronneen pölykupin kiinnitettyä.

    Comment

    • Laxa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1363
      • Tampere

      #3
      Onkos tuo se subi missä on sellanen ns. kromipintainen kalvo? meniko se miltä kohdalta...?
      Ite korjasin taannoin VegaLinen 12":sen Bostik:n SUperEpox eli hartsi+kovetin -liimalla perhanan joustavaa tavaraa ei varsinaisesti kovetu ikinä... mut en tiä että miten se soveltuu tohon kromipintaan jos se sun subi nyt on sellanen... :roll:
      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
      EX: E61 530xdAT -07
      EX: E60 520dA Sedan -08
      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
      EX: E39 530dAT -02
      EX: E36 320iA -91
      EX: R1150RT -03

      Comment

      • [Vuti]
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 131
        • Kalakukkoland

        #4
        Originally posted by Laxa
        Onkos tuo se subi missä on sellanen ns. kromipintainen kalvo? meniko se miltä kohdalta...?
        Ite korjasin taannoin VegaLinen 12":sen Bostik:n SUperEpox eli hartsi+kovetin -liimalla perhanan joustavaa tavaraa ei varsinaisesti kovetu ikinä... mut en tiä että miten se soveltuu tohon kromipintaan jos se sun subi nyt on sellanen... :roll:
        Juuh kartiohan tuossa on jotain titaanilla päällystettyä shaissee, mutta kyllä nuo ripustukset on ihan butyylikumia, eli yläripustuksessa on nyt se repeämä...
        \\\V Wannabe-Power

        Comment

        • Vega_
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 888
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Tuttiritari
          Ekana ite ehkä koittaisin jotain kirkasta kynsilakkaa....
          Sillä ainakin saa ihan kivasti pölykupin liimauksesta irronneen pölykupin kiinnitettyä.
          onkohan kovin viisasta?? :roll:
          meinaan vaan ku kynsilakka kovettuu ja kaiuttimen reunan kuuluis joustaa..

          Comment

          • Laxa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1363
            • Tampere

            #6
            Joo... tulipas taas luettua tarkkaan... Joo no on mulla tossa omassa Vegassa korjattu se ripustuskohtakin ite. kokeilin sillon kirkasta kynsilakkaa ja ei pitäny niin meni hermot ja laitoin lätkämailan mustaa erkkaa. ohan se vähä tyhmän näköinen punertavassa elementin ripustuksessa ku on mustaa teippiä mutta en mä siellä peräkontissa sitä ole katsomassa ku se soi... mulla kyllä loppuu eväät tähän... toivottavasti keksit ratkaisun... :juo juomalla se vitutus lähtee...
            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
            EX: E61 530xdAT -07
            EX: E60 520dA Sedan -08
            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
            EX: E39 530dAT -02
            EX: E36 320iA -91
            EX: R1150RT -03

            Comment

            • [Vuti]
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 131
              • Kalakukkoland

              #7
              Originally posted by Laxa
              juomalla se vitutus lähtee...
              Juontirahat meni tuohon elementtiin
              \\\V Wannabe-Power

              Comment

              • [Vuti]
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 131
                • Kalakukkoland

                #8
                Kenelläkään mitään muita ideoita?
                Ei viitsisi hirveitä myrkkyjä tuohon laittaa kun pelottaa, että syöpyypi koko ripustus saman tien. :lol:
                Purkka ei oikein taas kestänyt painetta joten se on poisluettu :P
                \\\V Wannabe-Power

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  #9
                  Siis onko ongelma ripustuksessa vai kartiossa? Itellä oli joskus noita kiinanpommeja, 15 tuumainen Pro-sarjalainen, siinä oli kanssa ongelmana ripustuksen liimaus. Tuossa ongelma johtui materiaalivalinnan lisäksi siitä että kiinnitysruuvit painoivat ripustuksen reunaa ja sitäkautta se lähti irti.

                  Pari kertaa liimailtuani ratkaisin ongelman monottamalla kartion huitsin viduun ja tekemällä tuosta ruuvaritelineen tallin seinälle :lol: Eka ja vika späläri.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  • Zgiba
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 140
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    No mitä itse olen joskus noita korjaillu, niin vaikeeta on :(

                    Kyl korjattua saa, mutta kestämään ei. Aina vähän ajan päästä sauma paukahtaa uudestaan. Kaveri kehus seuraavaa menetelmää: laminoi siihen pintaan sillä kynsilakalla samantapaista ainetta (pahvia, kangasta tjms.) Se kyl kestää, tosin ite en sit oo kokeillu.

                    Tietenki jos toi vekki on niin lähellä reunaa nii ei toikaan taida toimia...
                    BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
                    -------------------------------
                    BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

                    Comment

                    • toho
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 156
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Re: Elementin kalvon korjaus...

                      Originally posted by [Vuti
                      ]Jooh, eli tätä meikäläisen tuuria taas... :roll:
                      Laittelin tuossa pari viikkoa vanhan elementin (SPL Dynamics V-12S) uuteen koteloon...

                      :wink:

                      EDIT: Eli siis yläripustuksen kohdalla on tuo repeämä
                      Onko se itseaiheutettu vai mahdollisesti takuunalainen valmistusvirhe.
                      Jos on vaan pari viikkoa vanha elementti.

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        #12
                        No ei varmaan auta vaikka olis jonkin ihmisen mukaan "takuu" elementti jos elementtiä on soitettu sen äärirajoilla ja niiden yli jolloin ripustus on irronnut elementistä.

                        Sikaflexiä kartion ja ripustuksen väliin, sillä siitä selviää.

                        Liimoja ynnämuita väkeviä kemikaaleja ei ikinä koska ripustus on kumia ja se sulaa kun sitä rupiaa liimailemaan...

                        Korjataan vielä...
                        Hups, onhan se sikaflexkin liimaa, mutta ei sama asia :lol:
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17855
                          • PKS

                          #13
                          Halpiselementtejä tosiaan saa korjata. SPL Dynamics Pro 12 D kesti yhden talven kontissa omilla liimoillaan, sen jälkeen oli pölykuppi reunastaan irti ja piti pärinää. Lisäksi ripustukset vuosivat niin pahasti, ettei kotelo enää ollut suljettu kotelo. Purin ripustukset irti ja iskin ne uudelleen kiinni sikaflexillä ja samoin pölykupin. Johan oli tiivis ja toimi paljon paremmin tämän jälkeen kuin uutena. Kiinalaatua :roll:
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • parssinen85
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 105
                            • Vantaa

                            #14
                            silikonilla!!! itellä on spl pro 15d2 ja ei ole tosin rikki mutta alko olee liiallisen rokittamisen jälkeen huonossa kunnossa joten vedin ohuen kerroksen silikonia reunoihin...ja hyvin jytää!
                            e30 cabriolet

                            Comment

                            • Dynamics
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1108
                              • Kiiminki City

                              #15
                              sikaflexillä laitat sen! se joustaa ja pysyy
                              Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                              Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                              Ex: e34 525Tic, e34 520

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎