Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi erillissarja (asennusvinkkejä?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    Uusi erillissarja (asennusvinkkejä?)

    Nyt olo on ja vaimo on :shock: , sillä palasin juuri Autostudiolta mukanani 1x DLS MS5 erillissarjoja sekä pieni nippu piuhaa. Auto on eri osoitteessa kuin minä tällä hetkellä :| ja töihin pitäisi lähteä ihan kohta :( , joten asennus saa odottaa ainakin huomiseen Into on kuitenkin suuri ja mieli ylimmillään 8)

    Samalla viikolla uusi duuni ja uusi erillissarja. Vielä kun saisi jostain lisää työkaluja, niin olisi oikea miehen seitsemäs taivas :lol: Ai niin, mutta ostinhan mä juuri hallitunkin :!:

    Toivon kaikille tämän lukeneille yhtä iloista ja pirteää kevätmieltä kuin itselläni on juuri nyt!
    E39 520iA -02
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Uusi erillissarja



    Mies on banaaneina ja pähkinöinä 8)

    Comment

    • BestMotorWith
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 382
      • Hämeenlinna

      #3
      Vielä vähän :juo :juo ni sit on olo
      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Jaahas vai niin... Kylläpä nuo kevättuulet kutkuttelee täälä pohjanmaallaki, jatkuvasti auton kimpussa rassaamassa jotai paikkaa... :lol: :lol:
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Ajattelin asentaa tuon eteen puoliaktiivisena, joten kaipaisin hyvää vinkkiä mihin vahvistimen saisi näppärästi sijoitettua E34:ssä?

          Ei muuten tarvinnut montaa sekuntia kuunnella rinnakkain R5A ja MS5 sarjoja, kun päätös kallistui tuohon Magnesium-sarjaan. R-sarja kuulosti todella tukkoiselta ja tunkkaiselta siinä vertailussa! Vielä kun hintaero on minimaalinen, niin ei tarvinnut montaa kertaa miettiä...

          Mutta tosiaan asennusvinkkejä tuolle vahvistimelle...?
          E39 520iA -02

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Sickness
            Ajattelin asentaa tuon eteen puoliaktiivisena, joten kaipaisin hyvää vinkkiä mihin vahvistimen saisi näppärästi sijoitettua E34:ssä?

            Ei muuten tarvinnut montaa sekuntia kuunnella rinnakkain R5A ja MS5 sarjoja, kun päätös kallistui tuohon Magnesium-sarjaan. R-sarja kuulosti todella tukkoiselta ja tunkkaiselta siinä vertailussa! Vielä kun hintaero on minimaalinen, niin ei tarvinnut montaa kertaa miettiä...

            Mutta tosiaan asennusvinkkejä tuolle vahvistimelle...?
            Pelkääjänpenkin alle...? Takapenkin alle? Hemmetti kun ei tänään ehdi thyynäämään...

            Toisaalta tradeoffina on pesty ja vahattu auto, sekä mahdollisesti asennettu subbari...

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Pelkääjänpenkin alle...? Takapenkin alle?
              Mä haluaisin sen johonkin vielä lähemmäksi kuin pelkääjän penkin alle jos mahdollista, jotta saisi minimoitua vedettävien piuhojen pituuden. Sitä paitsi siellä se on jossain määrin alttiina p'skalle ja kosteudelle, etenkin talviaikaan.

              E: quote korjattu
              E39 520iA -02

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Sickness
                Originally posted by Kyytsis
                Pelkääjänpenkin alle...? Takapenkin alle?
                Mä haluaisin sen johonkin vielä lähemmäksi kuin pelkääjän penkin alle jos mahdollista, jotta saisi minimoitua vedettävien piuhojen pituuden. Sitä paitsi siellä se on jossain määrin alttiina p'skalle ja kosteudelle, etenkin talviaikaan.

                E: quote korjattu
                No sitten... Vieläkö sä jännität sitä kojelaudan availua, kuten sen hf:n kanssa, vai voisiko virittää sinne? Sitä SPL:n vahvariako aiot käyttää? On ihan kohtuulissen kokoinen piilotettavaksi... :?

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Nyt on sitten erillissarja asennettuna. Kuuntelukokemukset jäi yhden 10min ajelun varaan, joten ei niistä sen enempää. Asennus (yllättäen) meni vähän pitkäksi ja piti poistua paikalta kohti seuraavia haasteita.

                  Tavarat meni siis orkkispaikoille, mutta kiinnikkeiden kanssa piti temppuilla sekä midejä että diskantteja asennettaessa. Suunniteltu vahvistin jäi vielä laittamatta, koska sopivaa asennuspaikkaa sille ei löytynyt. Ehkä jatkossa ohjelmassa on (fyysisesti) pienempi vahvistin ja sille johdotukset sekä subbarin päivittäminen parempaan ja takakaiuttimien poisto kokonaan subbarin kuuluvuuden parantamiseksi. Ensi viikolla on taas oma auto ajossa, joten silloin voi ruveta paremmin ihmettelemään kannattiko käyttää 200€ erillissarjaan vai ei 8)
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Sickness
                    Tavarat meni siis orkkispaikoille, mutta kiinnikkeiden kanssa piti temppuilla sekä midejä että diskantteja asennettaessa. Suunniteltu vahvistin jäi vielä laittamatta, koska sopivaa asennuspaikkaa sille ei löytynyt. Ehkä jatkossa ohjelmassa on (fyysisesti) pienempi vahvistin ja sille johdotukset sekä subbarin päivittäminen parempaan ja takakaiuttimien poisto kokonaan subbarin kuuluvuuden parantamiseksi. Ensi viikolla on taas oma auto ajossa, joten silloin voi ruveta paremmin ihmettelemään kannattiko käyttää 200€ erillissarjaan vai ei 8)
                    e34:ssa on kyllä mukavasti kaikenmaailman pikkukoloja, joihin voi tunkea täytettä, kuten jakosuotimia. Eiköhän sieltä löydy ihan hyvä paikka vahvistimellekin, vaikka jalkatilan äänieristemattojen (niiden kuivien) seasta? ...ja taas luetaan mersu-foorumilta vinkkejä. :lol:

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      #11
                      Originally posted by Sickness
                      Ei muuten tarvinnut montaa sekuntia kuunnella rinnakkain R5A ja MS5 sarjoja, kun päätös kallistui tuohon Magnesium-sarjaan. R-sarja kuulosti todella tukkoiselta ja tunkkaiselta siinä vertailussa! Vielä kun hintaero on minimaalinen, niin ei tarvinnut montaa kertaa miettiä...
                      Sama juttu tapahtui mulle

                      Kannattaa muuten huomata, että ainakin itselläni MS5 alkoi soimaan korvin kuultavasti paremmin vasta useamman tunnin "sisäänajon" jälkeen.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • El Maco
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 27

                        #12
                        Originally posted by Dualfun
                        Sama juttu tapahtui mulle

                        Kannattaa muuten huomata, että ainakin itselläni MS5 alkoi soimaan korvin kuultavasti paremmin vasta useamman tunnin "sisäänajon" jälkeen.
                        Vai ylittyikö silloin korviesi "tottumiskynnys" vai tapahtuiko äänessä todella suurta muutosta? Sitä on paha sanoa mittailematta ja testailematta, mutta kyllähän tuo sisäänajo pitää paikkansakkin monesti, en sitä kiellä. Korvat vain pystyvät huijaamaan joskus todella hyvin :wink:

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎