Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vahvistimen ja subbarin asennusprojekti E46:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    #16
    Eikös tuo vinkuna lopu kun vetää mankan ja vahvistimen maadoitukset suoraan akulle.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86

    Comment

    • Petri
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 3156
      • Nummela

      #17
      Originally posted by bemari320mies
      Eikös tuo vinkuna lopu kun vetää mankan ja vahvistimen maadoitukset suoraan akulle.
      Ei nyt sentään suoraan akulle vedetä maadoituksia?
      Tällä hetkellä vahvari maadoitettu samasta pisteestä kuin akku, soittimella alkuperäiset virtajohdot. Täytyypi varmaan kokeilla soittimen maadoituksen siirtämistä samaan pisteeseen vahvarin kanssa...
      E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
      E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


      Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #18
        Se soittimen maa olisi hyvä olla samassa paikassa vahvistimen maan kanssa.
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #19
          Ns. maalenkistä se vinkuminen johtuu, eli laitteiden maapotentiaalit on eri tasolla... Näiden sovitus ei oo ihan niin yksinkertaista että laitetaan piuhat lähtemään samasta pisteestä (yksipistemaadoitus), sillä potentiaalit muuttuvat myös eri pituisissa kaapeleissa, lisäksi eri valmistajien laitteet eivät aina ole täysin yhteensopivia jne... Eli kokeilemalla se oikea maadoituspiste on selvitettävä ja paras vaihtoehto ei läheskään aina ole tämä yksipistemaadoitus. Mutta ensin tietysti yritetään häiriöistä eroon säädöillä...

          Ootko säätäny linjatasot kunnolla??

          --->Karkea sääntö linjatason säätöön:

          1.Vahvistimen sisääntuloherkkyys (yleensä "level") minimiin

          2.Soittimen volume maksimiin, jonka jälkeen tiputat kolme numeroa alaspäin (esim. jos maksimi volume on 40, laitat 37:ään) Tämä siksi että aivan maksimilukemilla useimpien soittimien ääni säröytyy. (Tällä saadaan linjajännite mahdollisimman suureksi, jolloin häiriöherkkyys pienenee. Samaan pyritään usein myös linjavahvistimilla,laatumankkojen 4 voltin linjajännitteillä jne.)

          3.Säädät vahvistimen sisääntuloherkkyyttä (leveliä) suuremmaksi, kunnes kaiuttimien ääni säröytyy, ja sitten hieman takaisin. --->Mitä pienemmäksi saat tämän levelin "jätettyä", sitä vähemmän häiriöitä...

          Vieläkö vinkuu???
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Petri
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 3156
            • Nummela

            #20
            Originally posted by Gonzalez
            Ns. maalenkistä se vinkuminen johtuu, eli laitteiden maapotentiaalit on eri tasolla... Näiden sovitus ei oo ihan niin yksinkertaista että laitetaan piuhat lähtemään samasta pisteestä (yksipistemaadoitus), sillä potentiaalit muuttuvat myös eri pituisissa kaapeleissa, lisäksi eri valmistajien laitteet eivät aina ole täysin yhteensopivia jne... Eli kokeilemalla se oikea maadoituspiste on selvitettävä ja paras vaihtoehto ei läheskään aina ole tämä yksipistemaadoitus. Mutta ensin tietysti yritetään häiriöistä eroon säädöillä...

            Ootko säätäny linjatasot kunnolla??

            --->Karkea sääntö linjatason säätöön:

            1.Vahvistimen sisääntuloherkkyys (yleensä "level") minimiin

            2.Soittimen volume maksimiin, jonka jälkeen tiputat kolme numeroa alaspäin (esim. jos maksimi volume on 40, laitat 37:ään) Tämä siksi että aivan maksimilukemilla useimpien soittimien ääni säröytyy. (Tällä saadaan linjajännite mahdollisimman suureksi, jolloin häiriöherkkyys pienenee. Samaan pyritään usein myös linjavahvistimilla,laatumankkojen 4 voltin linjajännitteillä jne.)

            3.Säädät vahvistimen sisääntuloherkkyyttä (leveliä) suuremmaksi, kunnes kaiuttimien ääni säröytyy, ja sitten hieman takaisin. --->Mitä pienemmäksi saat tämän levelin "jätettyä", sitä vähemmän häiriöitä...

            Vieläkö vinkuu???
            Tämä on tehty jo. Takakaiuttimien gain minimissä, etuset hieman kovemmalla, subbari vielä reilummin...
            Täytyy kokeilla vahvistimen maadoitusta muualle, jos siitä olisi apua...
            Kuinkas nuo häiriönpoistajat, nehän saattavat suodattaa esim. matalia taajuuksia pois?
            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎