.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Touringin hifitietoa?
Collapse
X
-
Melkeempä kannattaa sinne kikkareihin väsätä tilaa 6,5":lle tai sitten 5,25":t. Tukevasti kiinni ja sopivilla spekseillä niin imo välttämättä ei tarvitse edes subia konttiin tilaa viemään (niin kuin allekirjoittaneella on toistaiseksi vielä..).
Aktiivinen etupää kyllä varmasti palkitsee enemmän kuin piskuinen subi kontissa pyörimässä.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
-
-
Samoilla linjoilla muggon kanssa. Mulla on nyt parisen vuotta ollut etupäässä DLS:n MS5 erillissarja, joka siis koostuu 5,25" bassoista vakiopaikalla jalkatilassa. Diskantit ovat toistaiseksi koelaudalla, mutta niiden lopullinen sijoituspaikka tulee olemaan SoundSystemin diskanttikolmiot kunhan vaan saisi aikaiseksi.
Soittelin tuolla kokoonpanolla ja vakiotakakaiuttimilla noin puoli vuotta ja ihan hyvältä se kuulosti. Hifiharrastus kuitenkin muokkasi kokoonpanoa aikalailla myöhemmin ja nyt etupää on saanut rinnalleen pari subia ja vahvistinta. Ei mitään tilaavievää, mutta toki se 30litran kontinlevyinen kotelo rajoittaa hieman kuljetusmahdollisuuksia.
Takakaittimet ovat pienoinen ongelma. Koko on niin minimaalinen, että vaikka kunnollinen sarja löytyisi ei se niissä muovikoteloissa tule hyvin soimaan. Tällä hetkellä mulla ei ole takana mitään muuta kuin subit. Takapenkkiläisiä saattaa pannuttaa mutta pääasia, että kuski nauttii
Summa summarum: Laita HYVÄ erillissarja eteen nyt aluksi ja katso miten se soi. Koska et halua muokata kickpaneleita, etkä sijoittaa kaiuttimia oviin (aivan niinkuin minä, enkä myöskään halua muuttaa kickpaneleiden ulkonäköä) niin osta ne 5,25" elementeillä niin saat heittämällä niille orkkispaikoille ja muovien taakse. Ne ei edes resonoi kunhan on kunnolla kiinnitetty.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Joo noilla ms5:illa saa ihan hyvän alapään toiston jos ottaa ne muovi lärpäkkeet pois sieltä vakio paikoista ja laittaa sitten vanua tarpeeks.If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.
http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
Comment
-
-
Originally posted by BestMotorWithJoo noilla ms5:illa saa ihan hyvän alapään toiston jos ottaa ne muovi lärpäkkeet pois sieltä vakio paikoista ja laittaa sitten vanua tarpeeks.
Vanua en itse käyttäisi, kotelon koko on kiva saada kuitenkin riittäväksi ja E30sen runkopalkissa ei liikaa sitä tilaa ole. 2d sedanissa sain vittumaisen seisovan aallon kynnyskoteloon aikaiseksi vakiopaikoilta, se kuullosti todella kauhealta. Touringissa en samaa ongelmaa ole onneksi saanut.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Tuleehan sitä tietoa, kun vähä potkii
Täytyypä tästä sitten alkaa kaivelemaan sorkkaraudalla noita kickpaneleita ja ruveta suunnittelemaan sinne annettujen vinkkien perusteella ämyreitä.
Takapää taitaa sitten vissiin olla tuhoontuomittu, jos ei hommaan panosta oikein vimpanpäälle...
Tai jospa sittenkin.
Nimittäin tässähän olis sitten vissiin uusi aluevaltaus, kun rakentais niihin alkuperäisiin tötteröihin hyvinsoivan systeemin ja tekaisis siitä kuvineen päivineen pienen jutuntyngän "projektit"-osioon.Eikai ne paikat nyt niin huonot voi olla?
Tarkoitus on tosiaan säilyttää alkuperäinen muoto/ulkonäkö..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Kellään kickpaneleissa 6,5":ia? Saa nyt kattoo jaksaako alkaa väsäämään, kajarit on nimittäin kaapissa..Oishan se 5,25" helplompi sovittaa mutta viitsi alkaa niitä ostamaan kun nämä jo löytyy. Kokemuksia noista, vai täytyisikö tehdä suoraan ovikotelot?E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Originally posted by T3Takapää taitaa sitten vissiin olla tuhoontuomittu, jos ei hommaan panosta oikein vimpanpäälle...
Tai jospa sittenkin.
Nimittäin tässähän olis sitten vissiin uusi aluevaltaus, kun rakentais niihin alkuperäisiin tötteröihin hyvinsoivan systeemin ja tekaisis siitä kuvineen päivineen pienen jutuntyngän "projektit"-osioon.Eikai ne paikat nyt niin huonot voi olla?
Tarkoitus on tosiaan säilyttää alkuperäinen muoto/ulkonäkö.
Comment
-
-
Originally posted by Axu83Kellään kickpaneleissa 6,5":ia?
T3: Kuten sanottu, takana ongelma on ne muoviset pienen pienet ämpärit mihin takakaiuttimet on kiinnitetty. En usko, että tuo ämpäri takaa kovinkaan hyvää pohjaa äänentoistolle vaikka siinä olisi millaiset kaiuttimet kiinni. Muutenkin ongelmana on se pieni koko, 4" elementti pitäisi laittaa siihen kiinni.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
joo ja eikä siellä konsertti salissa ole bändi soittamassa ½ metrin päässä ! kyllä kunnollisen dsp laitteiston avulla autossakin taka kaiuttimista on hyötyä siinä missä kotonakin kuunnellessa DTS tallenteita
niin.. e30sen etujalkatilassa on aika nihkeästi tilaa saada elementti soimaan hyvin. yhtä varmasti oikeata ratkaisua ei ole.
elementissä pitäisi ainakin olla riittävän pitkä lineaarinen liikerata jotta sen saa puhtaasti soimaan madallemmillakin taajuksilla.
diskantin pitäisi pystyä toistamaan 1200Hz asti jopa koska ihmisen korva on just herkimmillään ~1000-2000Hz taajuuksilla.
näiden lisäksi pitää olla kunnollinen eq ja aktiiviset suotimet niin silloin uskon että vakiopaikoilta saadaan varmasti todella hyvä äänentoisto systeemi.
ja tottakai joku "parempi" ja vielä testivoittaja setti on helposti hyvän kuuloinen varma valinta, mutta autoissa on tosi isoja eroja sen suhteen mitenkä kaiuttimet soivat.
ja tottakai jokaisen kuuntelijan tottumuksissa ja korvan toiminnassa... iän myötä kun ne heinäsirkatkin häviävätF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Onks jollain kokemusta E30 bemun 3-tie sarjasta edessä niin et olis siis vakiopaikal basso, keskiääni kojelaudas ja diskantti a-pilaris.
Saa hifistit sanoa mielipiteensä mut eihän tol soinnillisesti niin merkityst jos oiski vakiopaikal basso ku aika matala taajuus kummiski ku en itekkään viittis lähtee oviin tekemään mitään.
Ja nähän asiat täytyy aina kokeilun kautta kuunnella ja todeta tietenki mut sanokaa nyt kummiski mielipiteenne jos ootte kyseisen jutun tehny autoonne.
Comment
-
-
on varmasti monellakin. Asialliset vaimennukset. Midille asiallinen asennus, tämä ei tarkoita oviin mitään linnunpönttöjä.
Vaikka tuo ms5 midi vähän modattuun orkkispaikkaan. Siis voidaan rakenaa täysin alkuperäistä vastaavaksi. Kojelaudalla pienet korokerenkaat ja istutat 3" audaxit ja laadukkaat. Ja kokeilemallahan se selviää lopulliset jaot. Ja kunnon asennuksilla ja vaikka kunnon midillä ei tarvi enää lisäsubbaria. Toki kultakorva haluaa aikaviivekorjauksen.Last edited by bmw harrastelija; 12-05-2005, 22:22.thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by EpeAinakaan minun mielestä midit ei toimi alkuperäisella paikalla niin hyvin kun esim. ovessa. Onko joku tutkinut tarkemmin miten ja minne se "kotelo" johtaa e30 bemussa? Kun se "kotelo" on aika pieni kuitenkin kooltaan.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment