Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaimennusaineen määrä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    Vaimennusaineen määrä?

    Kyseessä SPL Dynamicsen V-10S elementti ja laatikon kooksi on tulossa max. 30l suljettu kotelo.

    Kuinkahan paljon tuonne pitäisi vaimennusainetta oikein laittaa?

    Jos jotain merkitystä niin kotelosta on tulossa TODELLA matala, max 18cm korkea. :|
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    En tiedä mitään virallisia määriä, mutta ite oon yleensä laittanu vanua noin kolmasosan kotelon tilavuudesta. :roll: Ei tunkemalla vaan sillee "ilmavasti". Kaipa sillekkin joku "ohjemäärä" on... :?
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • sände
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 412
      • Oulu

      #3
      Kokeilemallahan sen tietää paljonko sitä tarvii. Laita ensiksi vaikka puolilleen ja sitten vain kuuntelemaan ja tarvittaessa lisää vaimennusainetta

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17844
        • PKS

        #4
        Eikä sinne vaimennusainetta tarvitse välttämättä ollenkaan laittaa :roll: Kokeilemalla selviää. Yleensä vaimennusaineella saadaan "huijattua" elementtiä siten, että kotelotilavuus olisi suurempi. Tällöin yleensä toisto ylettyy hieman alemmas ja mikäli on tärkeää saada yläbassot myös kuulumaan kannattaa tyytyä käyttämään varsin vähän vaimennusainetta.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #5
          Just tota sillä haetaan että se elementti luulee että se kotelo ois isompi mitä oikeesti on. yleensä kyllä ne toimii paremmin vähän isommassa kotelossa.. :sekasin:
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17844
            • PKS

            #6
            Tuostakin voisin esittää eriävän mielipiteen.

            SPL Dynamics Pro 12D soi aivan liian alhaalta 35 litran kotelolla täynnä vaimennusainetta, mutta pienentäminen 25 litraa toi yläpään potkun takaisin mukavasti. Vanhassa autossa kun ei ollut midbassoja tai mitään sen kummempaa erillissarjan lisäks.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • BestMotorWith
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 382
              • Hämeenlinna

              #7
              Eiks niissä erillissarjoissa muka sit oo mid bassoja :roll:
              Tai ainakin kolmitiesarjassa :lol: :juo :juo
              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎