Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x6" kaiuttimet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

4x6" kaiuttimet

Onko olemassa hyviä 4x6" kaittimia?

BMW on suuressa viisaudessaan päättänyt että se on paras koko e28:iin, joten sen kanssa taitaa olla pakko elää jos/kun ei viitsi tehdä kovin isoja muutostöitä 6½" erillissarjan sovittamisen kanssa.

...jos jotakuta kiinnostaa Bostonin FS60 sarja, niin täältä löytyy...

t.Ville
  • -Tate-
    Moderator
    • Jan 2004
    • 3210
    • Nurmijärvi

Sama homma kiinnostaa myös mua... autona vain eri korimalli eri E21.
    I Believed I Would Die.

Comment

• tonkain
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 376
      • 44500--33960

Kyllähän näitä perinteisiä merkkejä löytyy (Alpine, Sony, Pioneer, Macrom..) Itse laitoin Macromin perus 2-tiekajarit Primeraan 2v sitten kun ei ensi hätään parempia löytänyt Keski-Suomen alueelta eli Kärkkäiseltä Ylivieskasta 33€ hintaan sai nuo kohtuu ääniset kaiuttimet eli ainakin Nipponin omiin pahvi-Clarion alkuperäisiin kajareihin verrattuna äänenlaatu parani jopa huomattavasti.

Nyt kun on näitä autohifi webbikauppoja mm. Saksassa, voi tsekata esim. Audio-equipment, Technikdirekt.de , Kelkoo.de, Promarkt.de, CarAudio-Versand.de ensi hätään.

Pitäisi itsekin tutulle etsiä 4x6" kaiuttimet autoon, mitenkähän esimerkiksi nuo Soundstream XTS4.6 äänen laadun suhteen eli ihan ok ääniset kun hintakaan ei paha? (joskus 1999 ostin tuon merkin 6½" kajarit ja ihan hyvin tuntui soivan Pilipali-Pioneer kajareihin verrattuna)
      Last edited by tonkain; 13-05-2005, 16:29.
      Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
      Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

Comment

• kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

Originally posted by Kyytsis
        Onko olemassa hyviä 4x6" kaittimia?

BMW on suuressa viisaudessaan päättänyt että se on paras koko e28:iin, joten sen kanssa taitaa olla pakko elää
        Kuten varmaan itsekin tiedät niin ne alkup. paikat on todella surkeat.
        Ensinäkin se kotelo on syvällä jalkatilassa ja toiseksi se kotelo on suuri eikä se ole umpinainen... Nimittäin siinä kaiuttimen reiän alla on suuri reikä johtosarjaa varten.

Itsellä noissa paikoissa on Clarionin 4*6" ja kyllä minä niillä pärjään, koska HIFI EI todellakaan KIINNOSTA minua autossa. Pääasia että CD-levy pyörii ja ääni kuuluu.
        Kokeilemalla se selviää...

Comment

• antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

Itselläni joskus oli Sinus Live merkkiset erillissarjat sekä E21:ssä että E28:ssa. Ne olivat 2-tie erillissarjat ja basso/keskiäänet olivat juurikin tuo 4x6 tuumaa. Näiden kohdalla voi jopa puhua hifistä, ainakin peruskaiutinta parempi setti. Diskantti niissä oli pintasennettavaa mallia. Ostin ne joskus Audiohellmanilta, (www.audiohellman.fi) mutta ei taida kyseinen heppu niitä enää maahantuoda joten en tiedä mistä niitä nykyään saa.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

Comment

• karhunen
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 490
            • Helsinki

Itse ajattelin hankkia Autostudion Black Chrome 4x6 koaksiaalit, 5,25" kokoiset mulla oli eräässä entisessä kiesissä, ja kyllä niillä suht mukavasti soi, kunhan piti ylipäästöä sopivasti.
            Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
            Ex: E30 316i 04/'90
            Ex: E28 Hartge H5S "528i"

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍