Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Gold XMax15

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    Phoenix Gold XMax15

    On jollakin noista PG:n XMax-subbareista kokemuksia? Kaverilla olisi tollanen 5 vuotta vanha 15-tuumainen ylimääräisenä, jos ostaisi sen. Sitä ei tosin ole käytetty kuin vuosi, pari.

    Sehän oli aikansa hintavimpia subbareita. Maksoi vissiin jotain 2000 mk?

    KOteloksi näytää 100 litraista suljettua, mutta kaverilla se jossain 40-50 litran suljetussa ja kyllä 250 watilla lähti pellit värähtelemään, tosin Nissanis :-)

    MIlelepiteitä mitä kannattaa maksaa, kokemuksia ym...
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • bassmekanik
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 507
    • Raahe

    #2
    Hyvä subihan se aikoinaan oli jos painetta haettiin.. jos kyseessä oleva yksilö on kunnossa (katso tarkkaan alaripustus) niin kyllä siitä vielä vois 50-100e vaikka maksaakkin.
    Minä vahingossa Volkkarin onko tämä paha?
    Ex. X3 -04 "tarvin vetokoukun edition"
    Ex. 740iA -97 "Wanha rouwa"
    Ex. 328i -95 Jokohan seuraava ois seiska?
    Ex. 525Tds -94 Hirvipalovarkaus.
    Ex. 316 -87 Elämäni ensirakkaus.

    Comment

    • .:miksu:.
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 352

      #3
      Jos on kunnossa ei voi muuta kuin suositella!
      Tarvitsee sitten RIITTÄVÄN ison/hyvän vahvistimen toimiakseen.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Kun tuo kehitys menee joka alalla eteenpäin niin onkohan Peerless R.15 verrattavissa tohon XMAX15:een? hintaluokka eri mutta se oli silloin ja nyt on nyt.

        Peerless R.15:n saa Powerset:stä 140 eurolla uuden! Ja parametrien perusteella riittää pienempi kotelo.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Jaksu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 753
          • Kempele

          #5
          Originally posted by alspe
          On jollakin noista PG:n XMax-subbareista kokemuksia? Kaverilla olisi tollanen 5 vuotta vanha 15-tuumainen ylimääräisenä, jos ostaisi sen. Sitä ei tosin ole käytetty kuin vuosi, pari.

          Sehän oli aikansa hintavimpia subbareita. Maksoi vissiin jotain 2000 mk?

          KOteloksi näytää 100 litraista suljettua, mutta kaverilla se jossain 40-50 litran suljetussa ja kyllä 250 watilla lähti pellit värähtelemään, tosin Nissanis :-)

          MIlelepiteitä mitä kannattaa maksaa, kokemuksia ym...
          Jos tuo XMax on kunnossa ja hinta soppeli, niin ei muuta ku kiinni vaan! Suljettuun koteloon ja RIITTÄVÄSTI tehoa tarjolle, niin johan alkaa bassoa löytymään. Kotelosuosituksia voisi löytyä vanhoista Hifi Klubin läpysköistä tai sitten voisit rimpauttaa esim. JJ-Hifille jos siellä vielä muistaisivat ko. vermeestä jotain.
          xdrive

          Comment

          • Jölli
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 116
            • kiuruvesi

            #6
            itsellä oli x-max 15" 90 litran refleksi kotelossa ja vahvarina phoenix gold m-100.painetta lähti että tukka taipu päässä ja soi melko matalalta

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              tuli nyt kuitenkin laitettua Peerless R.12 kun se meni noin 3 kertaa pienempää koteloon ja uusi elementti vain 115 euroa.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Lemon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 198
                • Joensuu

                #8
                millanen on se R.12 soinniltaan, kun ite oon katellu samaista elementtiä

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Aivan matalimmat taajuudet tulee Xmax:illa todella tuhdisti suljetulla kotelolla jos on riittävästi tehoja! Aikansa huippua, vähän niinkuin tuo oma Soundstreamin SPL170 joka on kulkenut autosta autoon ja taitaa seuraavaksi päätyä kotiteatterikäyttöön. Maksoi samoihin aikoihin 2200 markkaa uutena...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by Lemon
                    millanen on se R.12 soinniltaan, kun ite oon katellu samaista elementtiä
                    Kyllä se ihan sellainen erotteleva on, bassokuvioita rockilla ym. pystyy kuuntelemaan ja seuraamaan hyvin. Minusta se tärkeämpää kuin sairas paine. No riippuu musiikkimausta, eihän teknolla edes ole mitään "bassokuvioita".

                    Mulla on ihan alimitoitettu vahvari (Autostudio vanha 1x130 W) sillä nyt, että paranee vielä paljon kun saa hommattua kunnon lankun.

                    Suosittelen ostamaan sen jos 100 euron bassoa etsit. Onhan silti ne Hertzit ja SPL Dynamicsit varmaan ihan hyviä.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎