Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifimiehet auttakaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Beat
    Aluevastaava
    • Jun 2005
    • 3057
    • Jyväskylä

    #16
    Freeair

    Originally posted by Rudenorth
    Subbari kotelo kannattaa tehdä sen mukaan mitä valmistaja suosittelee, yleensä suljettu/refleksi. Free airiin pitää olla siihen tarkoitettu kalvo jotein perus koteloitavaa et siinä soimaan saa. Sitten suljetusta ja refleksistä, suljetulla nätimpi soundi, helpompi rakentaa ja tilavuuden heitolla ei niin suurta merkitystä kunhan heitto ei ole alaspäin. Refleksi on herkempi ja pienemmällä vahvari teholla enemmän ääntä.
    Minkäslainen on äänenlaatu freeairissa verrattuna suljettuun ja refleksiin? Ja kuinka suositeltavaa on freeair asennus?
    Myydään:
    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

    K-S Connection
    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #17
      On kait se Free airikin ihan toimiva kunhan sen saa vain soimaan. Ite oon yhtä 12" Caliberin subia free airina kuullut ja ei ollu kyllä kovin kaksinen.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • J-Beat
        Aluevastaava
        • Jun 2005
        • 3057
        • Jyväskylä

        #18
        Mietin vain että on se tuo e36 bemarin takakontti aikas hyvin suljettu ja todella tiivis että voisi olla hyvä ja toimiva ratkaisu laittaa se takaistuimien selkäosan taakse freeairina, niin että subin perä sojottaa takakonttiin, ja näin ollen saisin sitä äänenpainetta sinne auton sisälle kun taas jos näppäisin ton subin suljettuun koteloon takakonttiin vois paineet auton sisällä jäädä vähäisiksi. Kyseessä on siis SPL Dynamics PRO-12D4 tai PRO-12D2. Mitäs mieltä tämmöisestä ratkaisusta?
        Myydään:
        Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

        K-S Connection
        Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

        Comment

        • tumppu86
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 900
          • E-pohjanmaa

          #19
          Originally posted by J-Beat
          Mietin vain että on se tuo e36 bemarin takakontti aikas hyvin suljettu ja todella tiivis että voisi olla hyvä ja toimiva ratkaisu laittaa se takaistuimien selkäosan taakse freeairina, niin että subin perä sojottaa takakonttiin, ja näin ollen saisin sitä äänenpainetta sinne auton sisälle kun taas jos näppäisin ton subin suljettuun koteloon takakonttiin vois paineet auton sisällä jäädä vähäisiksi. Kyseessä on siis SPL Dynamics PRO-12D4 tai PRO-12D2. Mitäs mieltä tämmöisestä ratkaisusta?
          Ei mulla ainakaan Pro 15d2 toiminu freeairina!

          Comment

          • rautavuori
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 68
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by J-Beat
            Ei varmaan yhtään huono idea, miks v***ssa ne edes on alunperinkään samalla nimellä varustettuja jos kerran firmatkaan ei ole yhdistyneitä?
            SPL tarkoittaa äänen painetta

            Comment

            • J-Beat
              Aluevastaava
              • Jun 2005
              • 3057
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by rautavuori
              SPL tarkoittaa äänen painetta
              Älä helvetissä..
              Myydään:
              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

              K-S Connection
              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

              Comment

              • Rudenorth
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 2415
                • Iisalmi

                #22
                Pistä vaan se Dynamics koteloon. Hattuhylly kajarit pois ja suksiluukun pelti pois niin pitäs auttaa paineeseen.
                MB W204 C320 CDI
                Kawasaki Ninja ZX-7R

                Comment

                • peetu999
                  Newbiemmer
                  • Jun 2005
                  • 5

                  #23
                  Noista koteloista....

                  Ite oon viimiset 10 vuotta suosinu bandpass koteloita....tullu siihen tulokseen että niillä saa mitä haluaa, toki on hankalia rakentaa mutta lopputulos ratkasee mun mielestä.
                  Elementti määrää aika pitkälle minkälainen kotelo on sopivin just sille kyseiselle ämyrille, spexeistä se sitten lopulta selviää...

                  Mitään valmis koteloteloa en menis hankkimaan edes pienellä painostuksella saati sitte jotain putki "härmäkkää"...HYI!

                  Subi kannattaa valita yhteensopivaksi käytettävän päätteen kanssa, eli ei mitään 1000W hirviö päätettä jollekkin "pirkka" subille, vaan elementin tulee myös kestää tuotettu teho määrä nikottelematta.
                  Usein nähny kuinka ostetaan hirveet laitteet ja sitten virrat loppuu kun ei siihen puoleen ole panostettu ja lopputuloksena onkin sitten sulaneita puhekeloja ja palaneita päätteitä. Ne konkat ei oo mitään pullistelua, vaan ihan aiheellisia vermeitä virran syötön varmistuksia, nyrkkisääntönä pidetään että jokaista 1000w ottotehoa kohden ainakin 1F kapasitanssia.

                  Comment

                  • Blaize
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 33

                    #24
                    Ei Ei Ei!!!

                    Älä hyvä mies osta mitään spl:ää!!! Hyi, yök. Kyl kannattaa panostaa alpineen tai dls:ään!!
                    316i -90 110hp
                    Ei sen tehon nii välii

                    Comment

                    • Lille
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 46
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by J-Beat
                      Ei varmaan yhtään huono idea, miks v***ssa ne edes on alunperinkään samalla nimellä varustettuja jos kerran firmatkaan ei ole yhdistyneitä?
                      Sitä yritettiin saada ao. maahantuoja muuttamaan kyseinen SPL Pro nimi, koska aiheuttaa konfliktin SPL Dynamicsin Pro-sarjan kanssa mutta EIHÄN siihen kukaan suostunut, koska on pirun hyvä myyntivaltti myydä "SPL Pro" subbareita tai jms...

                      Että tälllainen tarina

                      SPL Dynamicsin Pro sopi erittäin hyvin refleksi- sekä suljettuunkoteloon ainakin.
                      Jos painetta haluat niin refleksikoteloon ja 1xPro15D2(rinnakkaiskytkentä) ja 2xDIG1450(sillastettuna)

                      Kannattaa leikata pois KAIKKI ylimääräinen pelti takapenkin ja kontin välistä(ei tietenkään pokattuja kohtia)
                      Last edited by Lille; 04-08-2005, 00:31.
                      BMW E39 525i -01, BMW 528i M-Sport -00

                      Comment

                      • einoleino
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 34

                        #26
                        voisko joku ystävällisesti kertoa mihin olette laittaneet e36 konttiin maadotuksen kiinni sillei ettei tule häiriöitä? ja näppästä vaikka digikamerralla kuvan paikasta
                        kun meinaa nuo latukan äänet kuulua läpi vaik rcaat menee keskelta....kiitos

                        Comment

                        • Laud
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 335
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by einoleino
                          voisko joku ystävällisesti kertoa mihin olette laittaneet e36 konttiin maadotuksen kiinni sillei ettei tule häiriöitä? ja näppästä vaikka digikamerralla kuvan paikasta
                          kun meinaa nuo latukan äänet kuulua läpi vaik rcaat menee keskelta....kiitos
                          No mihin sitten itse olet laittanut? En kyllä usko että se on siitä maadotusPAIKASTA kiinni, kunhan se jossain kontin pellissä on. Itse laitoin tuonne: http://www.btcf.fi/forum/showthread....697#post362697
                          E36 320i coupé (M50TU)

                          Comment

                          • Lille
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 46
                            • Espoo

                            #28
                            Originally posted by einoleino
                            voisko joku ystävällisesti kertoa mihin olette laittaneet e36 konttiin maadotuksen kiinni sillei ettei tule häiriöitä? ja näppästä vaikka digikamerralla kuvan paikasta
                            kun meinaa nuo latukan äänet kuulua läpi vaik rcaat menee keskelta....kiitos
                            Ota RCAt irti vahvarista ja kuuntele vieläkö inisee...
                            jos inisee vika on vahvarin päässä
                            jo ei inise vika on RCA-piuhoissa tai mankassa yms.
                            BMW E39 525i -01, BMW 528i M-Sport -00

                            Comment

                            • J-Beat
                              Aluevastaava
                              • Jun 2005
                              • 3057
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Noniin!!

                              Tulin nyt siihen tulokseen että hankin ton dig-1450 digipäätteen jonka ostin jo ja sitten käyn tässä ens viikolla tosta jyväskylän autovarusteesta hakemassa spl dynamics PRO-15d2 subin ja teen sille tommosen 45-48 litran suljetun kotelon ja heitän sen tonne peräkonttiin ja revin sieltä sen suksiluukun peltilätkän helvettiin ja orkkis kajarit pois ja näin niistä paikoista tulee oivat painekanavat suksiluukun lisäksi ja sitten spl dynamicsin s-erillissarja tonne eteen kickpaneleihin alkuperäispaikoille. Sitten vielä tommonen spl dynamicsin DPC-1000 yhden faradin konkka vahvarin kaveriks. Onkos kellään mitään vinkkejä heittää tähän väliin?
                              Myydään:
                              Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                              K-S Connection
                              Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                              Comment

                              • mikkobmw
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2003
                                • 77
                                • -

                                #30
                                Muuten kyllä kuulostaa oikein hyvältä, mutta jotain muuta erillissarjaa harkitsisin. Itsellä on peerlessin sarja, se on ihan ok, mutta ehkä olis pitäny kuitenki laittaa dls ms6- sarja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎