Bitumin/vaimennusmassan käyttö resonoinnin poistossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jutzi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 144
    • Turku

    Bitumin/vaimennusmassan käyttö resonoinnin poistossa?

    Mistä löytyis kunnoliset ohjeet bitumin ja tommosen vaimennusmassan
    käyttöön vaimentaessa takalootaa? Tosa artikkeleissahan hiukan ohjeita
    mut aika suppeet kuitenkin. Ku itel ei mitään kokemust kyseist hommasta
    niin ois mukava saada kunnolliset ohjeet.

    Suurin resonoija autossa on takaluukku ja mul on e30 bemu et jos jotain
    hyvii neuvoi siihen niin kertokaa.
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6780
    • PK-seutu

    #2
    Tästähän on ollut jo aikaisemminkin juttua. Koititko searchilla?

    Kuitenkin. E30:ssä (tai ainakin omassa) ensimmäisenä / eniten resonoi varapyöräkotelo ja rekisterikilpi. Kilven resonansseihin auttaa pienet kumit sinne ruuvien alle. Varapyöräkotelon vuoraat bitumilla.
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

    Comment

    • jutzi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 144
      • Turku

      #3
      no kyllähän tost bitumist jotain tietoa haulla löytyy mut lähinnä haluisin
      tietää miten sitä laitetaan ja minne kannattaa laittaa ja lämpötila mil se
      alkaa pehmenee ja mil kikoilla saa mahdollisimman tiiviiks.

      Ja sit haluisin enemmän tietoo ton massan käytöstä eristeenä et onko
      kannattavaa. Siis näitten aineitten käyttö/asennusohjeita ois kiva siis
      saada.

      Ja muita suht halpoja ja hyviä kikkoja resonoinnin poistoon takaata !!!

      Comment

      • B.M.W.
        Newbiemmer
        • May 2004
        • 20
        • Pori

        #4
        Vaimennuksesta

        Itse olen käyttänyt n. 40kg bitumia e30:seni vaimennukseen. Oman vaimennusoperaationi tein kesähelteellä, joten kuumailmapuhallinta ei tarvittu juuri ollenkaan. Eksaktia kuumennus lämpötilaa on vaikea määrittää, mutta bitumin koostumus muuttuu lämpötilan noustessa helpommin muokattavammaksi. Ovien vaimennukseen käytin bitumin lisäksi paksua alustamassaa. Massan sekaan voi lisätä myös hieman hiekkaa lisämään alustamassan massaa. Massa on helposti levittyvää, mutta ongelmaksi saattaa muodostua massasta muodostuva haju. Tässä kevyt pinnan raapaisu aiheesta. Sinun olisi hyvä miettiä miksi vaimennat autoa ja mitä eri tekniikoita sen toteutukseen on. Vaimennus on KALLISTA, AIKAA VIEVÄÄ ja se LISÄÄ autonpainoa jonkun verran. Vaimennus voidaan siis tehdä esim. auton sisätilojen metelin vähentämiseksi tai auton "akustoimiseksi" tai molempien edellä mainittujen saavuttamiseksi.
        Life has its way of getting even.

        Comment

        Working...
        X