Täällä foorumissa on usein mainittu että kyseisen kokoiset elementit menevät pienellä modauksella kickpaneleihin 5,25" tilalle.. Mitä tämä "pieni modaus" tarkoittaa? Kiinnitittekö elementin muovipaneeliin, vai runkoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34: 6,5" elementit kickpaneleihin
Collapse
X
-
Itse pistin muovilevyn taakse 4mm vaneerin sikafleksillä kiinni, ja tämän paketin pulteilla + alkuperäisillä kiinnikkeillä runkoon.
Täältä löytyy kuvia: http://www.e34project.tk/
Haulla löytyy myös keskustelu jossa oli linkki sivuille jossa 6.5" midit oli piilotettu kick-paneelin taakse.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
-
-
Noniin, nyt on kaiuttimet paikallaan. Pitää kyllä sanoa, että tuo "pieni modaus" on suhteellinen käsite, itse en nähnyt bassoelementtien asennuksessa muuta vaihtoehtoa kuin puhkaista kickpanelit. Diskantit sai istutettua aika hyvin vanhojen tilalle kojelautaan.
Lopputulos kyllä miellyttää korvaa, ja kyllä silmäkin siihen tottuu.f11 520d -15 4d
ex. e60 525d -08 4d
ex. e87 116d -09 5d
ex. e30 316i -89 2d
ex. e34 535i -90 4d
ex. e34 525i -90 4d
Comment
-
-
minä ratkasin ko.homman niin että tein lasikuidusta kopiot alkuperäisistä kick-paneeleista ja niihin sitten mdf-levy + vaneri vahvistukset joilla myös onnistui elementin upotus pinnantasoon.kuopat ja muut epätasaisuudet tasoittui kun laminoi kangasta hartsilla.sitten tekoeläimen keinonahka verhoilu päälle.omasta mielestäni onnistui erittäin hyvin ja jotka on nähnyt ne,niin yleensä ensimmäinen kommentti on ollu :"onko nuo alkuperäiset ?".sitten kun koslan myy niin ei muuta kuin alkuperäiset paneelit paikalleen eikä missään näy jälkiä että olisi jotain modauksia tehty.
Comment
-
-
" Haulla löytyy myös keskustelu jossa oli linkki sivuille jossa 6.5" midit oli piilotettu kick-paneelin taakse. "
tässäpä se linkki: http://pp.kpnet.fi/d36/poppikset.doc525 tds, DieselPower
Comment
-
-
Elikä jos disun ja keskiääni kajarin väli on merkittävän suuri, niin taipumuksena on että äänikenttä alkaa juosta/vaeltaan näiden väliä. Näin tahtoo käydä 2-tie systeemeissä joissa midi on alhaalla ovessa ja diskantti kojelaudalla. 3-tie systeemissä mid-basson voi huoleti asentaa tuonne alas kick-paneeliin koska sen toistaman taajuusalueen suuntaus vaikutus on varsin pieni. Eli kunhan se on kuljettajan etupuolella niin sen paikkaa ei kuuntelemalla kummoisesti pysty määrittämään, joten sen voi sijoittaa lattianrajaan.
E-34 voi diskantin kyllä asentaa myös tuohon peilikolmioon, jossa se orkkiksenakin joissain malleissa on. Tällöin välimatka keskiääniseen säilyy kohtuullisena. En vaan itse jaksanut alkaa siihen asentaan, kun oli nuo erilliset pinta-asennuskupit saatavilla, ja näillä oli helpompi kokeilla erilaisia suuntaus vaihtoehtoja.525 tds, DieselPower
Comment
-
-
Originally posted by DiiselEn vaan itse jaksanut alkaa siihen asentaan, kun oli nuo erilliset pinta-asennuskupit saatavilla, ja näillä oli helpompi kokeilla erilaisia suuntaus vaihtoehtoja.
Comment
-
Comment