Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 subia konttiin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vartiomies
    Bimmer Rookie
    • Jan 2017
    • 125
    • Jyväskylä

    F11 subia konttiin.

    Haluis vähä potkua lisää niin lähdin miettimään et miten olis parhais ottaa signaalit yms vahvarille ja siitä subille kun ei tuota auton soitinta enää tänä päivänä niin vain irroiteta. Saako vakio vahvarilta jotenkin signaalia uudelle vahvarille ja meneekö virrat perinteisesti akulta menetelmällä?

    Subi vaihtoehtona olis 2x10" tai 2x12". Sekalaisesti tulee kaikkea kuunneltua mut veikkan et laadukkaat 10" varmaan riittäis. Vai onko auton kokoon nähden 12" paremmat?

    Ja jos Keski-Suomen alueelta löytyy experttejä ketkä osais asennuksis auttaa niin vaivanpalkka maksetaan. Myös Tampere/Kuopio akselil käy.

    Ja myös itse subeja saa ehdotella.
    Wrapped e36 cabriolet
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    #2
    Onko mitkä hifit vakiona? Mainitsit vakiovahvistimesta, niin oletettavasti joko Hifi S676A tai Top HiFi/L7 S677A.

    Mikäli 676 HiFit, niin vahvarille kyllä tulee 4 paria linjatasoista signaalia joista voi ryöstää. Bemarin mukaan nämä vaan on balansoituja, eikä oikein minkään vahvarin spekseissä ole hyväksyykö moista signaalia. Toinen vaihtoehto on ryöstää kaiutintasoisista lähdöistä ja laittaa vahvari joka toimii näillä ja mielellään käynnistyykin. Tai sitten linjamuunnin väliin.

    Match UP 7BMW (LINKKI) on myös hyvä vaihtoehto mikäli 676 hifit. Tällä ja paremmilla penkinalusbassoilla saa jo todella tukevat soundit. Laitteessa myös DSP säädettävä RCA ulostulo mikäli haluaa jatkaa systeemiä.

    Sitten on myös sellainen juttu kun autossa on jo "subbarit", niin lisäsubit kontissa toistaa samoja taajuuksia samaan aikaan -> etupenkeille eri aikaan etäisyyden takia. Itse laitoin aktiivin ja ihmettelin kun bassoa ei tullut juuri yhtään lisää vaikka pönttö hakkaa kontissa lujaa. Takapenkillä taas soi kunnolla, eli eri sijaintien takia bassot kumoutuivat osittain etupenkeille. Viiveen/etäisyyden asettamalla UP7:aan rupesi eteenkin kuulumaan, mutta taas takapenkillä kumoutui. Tämä taas omalla kohdalla hyvä asia ei muksu valita liian kovasta bassosta.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • Vartiomies
      Bimmer Rookie
      • Jan 2017
      • 125
      • Jyväskylä

      #3
      Eli periaatteessa parempi ois hankkii toi parempi vahvari ja uusia penkinalus subit :think
      Wrapped e36 cabriolet

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Vartiomies View Post
        Eli periaatteessa parempi ois hankkii toi parempi vahvari ja uusia penkinalus subit :think
        Niistä lähtisin ja paremman bassontoiston lisäksi koko äänimaailma paranee, kun tehoa syötetään joka kajarille 4x vakioon verrattuna, puhumattakaan DSP:n tuomista eduista. Tampereella pääsee kuuntelemaan meikäläisen autoo jos epäilyttää
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • Vartiomies
          Bimmer Rookie
          • Jan 2017
          • 125
          • Jyväskylä

          #5
          Ai saakeli just olin viimeviikon tamperella. Kylhä toi olis hyvä kuulla minkälainen ero siitä tulee :think
          Wrapped e36 cabriolet

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎