Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autoon äänentoisto max.1000e. Ehdottakaa!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • carnifex
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 58

Autoon äänentoisto max.1000e. Ehdottakaa!

Poppikset tulevat e34-koriin. Ja siihen pitäisi saada mukavat popit ~1000e hintaa (siis pelkät laitteet, johdot ja muut tarvikkeet lisään sitten tuohon 1000e hintaan). Joten tehkää hyviä suosituksia ja mielellään myös, että mistä voisi saada. Olen katellu powersetistä ja kitupiikistä jotain.

Eli laitteet mitä pitäisi saada olisi (mitä itse olen katsonut!)
    - mp3-soitin (DEH-P4700MP pixmaniasta #122e# + pk:t)
    - 2-tie erillissarja eteen (DLS MS5 #189e# ja Peerless D.5 #127e# powersetistä)
    - Subi vahvari (SPL Dynamics S-4002 #250e# powersetistä)
    - Subbari (SPL Dynamics PRO-12D2 #~200e?# powersetistä ja Carpower Predator-12 #180e# kitupiikistä)
    - Konkka (joku kitupiikistä? onko hyviä? saisko muualta edullisesti hyviä?)

Ja mitenkäs on SPL dynamicsin PRO-12D2 vs. Carpower Predator-12? Kumpi olisi parempi, kun saisi samaan hintaa molemmat. Predator maksaa powersetissä ovh.299e.

Lähinnä haen hyvää ääntä, äänenpaine on sivutuote. Ja musiikki mitä varmasti kuuntelisin eniten, on enemmänkin rock/pop/metal -tyylistä. Amish popituksia tuskin tulee kovinkaan monesti kuunneltua. (ekoja laitteita olen ostamassa autoon, joten en ole varma, että soveltuuko jotkut laitteet paremmin jumputukseen tai metalliin).

Mitä mieltä olette Hertzin subbareista? Peerless?

TOKI saa ehdotella (pitääkin) halvempia kokoonpanoja, jotka olisivat hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia!! Ajattelin, että ostaisin joskus erillissarjalle vahvarin, nyt ei millää kehtois, kun menee niin paljon rahaa kerralla. Mutta jos on vahvari joka pyörittää subin ja erillissarjan niin ehdottakaa sellaisiakin!

Kertokaa mielipiteitä laitteista joita olen maininnut!!! Kaikki kommentit ovat tervetulleita!

Kiitos avusta!
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

Melkein suosittelisin harkitsemaan 3-tie erillissarjan laittamista eteen, ja mideiks 6.5". Sekä paketille vahvistin, vaikka puoliaktiivina ajamaan.
    Jos kuitenkin päädyt 2-tie ratkaisuun niin tuo kyseinen MS5 on hyvä vaihtoehto, tosin siinäkin pistäisin midit 6.5".

Konkasta sen verran, että kannattaa ensin rakentaa se laitteisto ja katsoa vasta sitten tarviiko sitä.
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

Comment

• Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

Etupääksi hyvin soiva MS6 (199e), jonka saat CA41 vahvistimella (259e)täysaktiiviseksi. Hyvä subivaihtoehto olisi myös wanha kunnon MW10 (169e).

Tuohon lisäksi mainitsemasi soitin (122e) ja subille vahvari (250e) niin hinnaksi tulee 999e (pl toimituskulut).
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

Comment

• ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

myydään-palstalla on just tuollanen spl myytävänä. tosta hinnasta voi varmasti vähä tinkiä. olen kuunnellu ja voin suositella.

kannattaa valita mankka, jossa on kahdet RCA-lähdöt (ainakaan DEH-3700MP:ssä ei ole). hinta ei siitä juuri nouse, mutta myöhempi laajennettavuus on parempi.
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

Comment

• bulk
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 324
          • Sink Hell

Joo tosiaan voin suositella tota SPL Dynamics 12D2:a subbaseks, itselleni jäi vielä toinen samanlainen konttiin, kaksi oli jo suoraansanottuna aika overkill.

Loisto elementti ja tarkka toisto, itselläni on ollut kaksi elementtiä 50l suljetussa ja nyt on yksi elementti noin 40l kotelossa. Hyvin soi ja pirun tarkasti ja menee alas. Myös integroituu yläpäähän tosi hyvin.
          [130i E81 M-Sport Limited Edition 2007]

Comment

• jmarjamaa
            Bimmer Rookie
            • Oct 2002
            • 92
            • Kerava city

onko...

...siinä sun valitsemassa soittimessa aikaviivekorjauksia? tai kunnon tajuuskorjainta? ei hyvillä kaiuttimilla vielä autossa kunnon soudia saa jos ohjelma lähde on lelu, panosta siihen mahd. paljon
            E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
            Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

EX:
            e46 330dA m-sport II touring

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6730
              • PK-seutu

Panosta eniten pääkaiuttimiin (erillissarja edessä), sen jälkeen vahvistimeen (pääkajareiden), sitten ehkä soittimeen jne. jne..
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• carnifex
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 58

Originally posted by ankkuli
                kannattaa valita mankka, jossa on kahdet RCA-lähdöt (ainakaan DEH-3700MP:ssä ei ole). hinta ei siitä juuri nouse, mutta myöhempi laajennettavuus on parempi.
                Juu, olen katosonut tuota 5700-mallia, jossa olisi 2xrca. Saattaa olla, että vielä päädyn siihen. Maksaa noin 40e enemmän.

Originally posted by jmarjamaa
                ...siinä sun valitsemassa soittimessa aikaviivekorjauksia? tai kunnon tajuuskorjainta? ei hyvillä kaiuttimilla vielä autossa kunnon soudia saa jos ohjelma lähde on lelu, panosta siihen mahd. paljon
                Oon kuullu, että tuo pioneerin soitin olisi ihan kohtuu hyvä. Siinä tais olla ainakin tuo taajuuskorjain. Eikä ole tarkoitus ostaa ensimmäisenä 500e soitinta, kun varmasti välttää minulle halvempikin. Sitten jos nälkä kasvaa syödessä, niin pitää hankkia.

Originally posted by pyroz
                Panosta eniten pääkaiuttimiin (erillissarja edessä), sen jälkeen vahvistimeen (pääkajareiden), sitten ehkä soittimeen jne. jne..
                Varmaan tuo DLS MS5 on ihan hyvä sarja? Ainakin moni on sanonut niin.

Originally posted by carnifex
                Ja mitenkäs on SPL dynamicsin PRO-12D2 vs. Carpower Predator-12? Kumpi olisi parempi, kun saisi samaan hintaa molemmat. Predator maksaa powersetissä ovh.299e.
                Eräs kauppias sanoi, että SPL on parempi.

Ja miten on, riittäkö bemarin virrat esim. tuohon minun ensimmäisessä postissa oleviin laitteisiin? Vai onko konkka välttämätön ostos?

Kiitti vastauksista!

Comment

• -Tate-
                  Moderator
                  • Jan 2004
                  • 3210
                  • Nurmijärvi

Osta konkka myöhemmin jos siihen ilmenee tarvetta?

Kannattaa myös miettiä jo tuossa vaiheessa kun noin paljon kerralla ostaa niin tarjousta jostain alan liikkeestä. Eli kerrot mitä haluat ja pyydät tiukan tarjouksen. Aivan varmasti hinnat tippuu. Ja mikäli jotain menee rikki on helpompi aina hoitaa yhdessä ja samassa paikassa takuuhommat.. Tälläsestä ajatuksesta mä ainakin lähtisin liikenteeseen..
                  I Believed I Would Die.

Comment

• carnifex
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2005
                    • 58

Originally posted by -Tate-
                    Kannattaa myös miettiä jo tuossa vaiheessa kun noin paljon kerralla ostaa niin tarjousta jostain alan liikkeestä. Eli kerrot mitä haluat ja pyydät tiukan tarjouksen. Aivan varmasti hinnat tippuu. Ja mikäli jotain menee rikki on helpompi aina hoitaa yhdessä ja samassa paikassa takuuhommat.. Tälläsestä ajatuksesta mä ainakin lähtisin liikenteeseen..
                    Sen takia lähes kaikki mainitsemani tavarat löytyvätkin powerset liikkeestä ja mielellään sieltä ostaisinkin kaikki. On se myyjä antanut jotain tarjouksia.

Eniten mikä vituttaa on Joensuun kuvassa ja äänessä vierailu. Vittu vaikka ostas kuinka paljon tavaraa niiltä, niin ne pellet eivät osaa tiputtaa niitä hintoja! Mutta tuo powerset on vaikuttanut todella asialliselta liikkeeltä!

Pahoittelen avausta, mutta todellakin ottaa päähän kyseinen liike.

Comment

• Myge
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 117
                      • Tampere

Kannattaa panostaa dls:ään ja audisoniin jos varat riittää
                      Exät: e90 320i, e36 cäbi, e46 328i, e34 520i, e34 535i, e30 316i, e30 316

Comment

• tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

Itse ostin äskettäin Power setistä etupääksi Peerless D6 erillissarjan. Ainakin mun mielestä soi hintaansa nähden (135€) varsin mallikkaasti.

F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

Comment

• herni
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 264
                          • Kalajoki

dls ja audison tai dls ja xetec
                          e91 330d m-sport
                          ex: e39 530da m-sport
                          ex: e39 535i m-sport
                          ex: e28 518i
                          ex: e36 320

Comment

• carnifex
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2005
                            • 58

Kun itselläni ei ole tästä kokemusta, niin kuinka suuri ero on niin että kuuntelee erillissarjaa ilman vahvarilla kuin vahvarin kanssa? Muuttuuko äänentoisto oleellisesti jos laittaa vahvistimen?

Olen kuullut parin kaverin autossa erillissarjaa, jossa ei ole ollut vahvistinta niille ja nekin on kuullostanut ihan hyvältä. Eli kuinka kannattava ja pakollinen erillinen vahvari on?

Comment

• Dimppa
                              BTCF Member
                              • Aug 2003
                              • 289
                              • Rovaniemi

jbl:llää

mulla itsellä oli e30:sen kontissa noin 90l kotelossa kaksi jbl gt4 12 ja vahvarina jbl gto75,4 voin sanoa että naapurit ei oikein tykänny moisesta... ja ei tarvinnu koskaan kuunnella pelkkiä diskanttien pärinöitä..
                              E91 N47d20c Xdrive
                              E46 murhis hearse
                              E34 535i -90

EX:
                              1xE60 1xE39 1xE38 3xE21 3xE34 1xE36 1xE46 2xE30
                              + muita kulkineita.
                              sigpic

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰