Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 taakse kuusysit ? (Hifiasennus)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

E34 taakse kuusysit ? (Hifiasennus)

Tuli siis nytten tässä sellainen vaan mieleen että kun pitäisi saada jollain keinolla laitettua 69t E34 taakse, missä on kai normaalisti 5" kaiuttimet ? no oli miten oli, homman nimi on se että kuusysit ovat liian isot eli korkeus, ottaa siis kiinni siihen peltiin mikä siel on hattuhyllypahvin alla.

Eli siis onko joku tehnyt jotain vastaavaa asennusta jollain keinolla ?
    Jos on, niin kaikki ideat ovat tervetulleita.

On minulla itsellänikin muutama visio asiasta että miten voisi toteuttaa mutta kuunnellaampa muita ensin.
    Se menee sit....
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 981
    • Rovaniemi

Mulla on entinen omistaja laittanut siihen keskemmälle 69:t. leikannut vain peltiä pois tieltä, niin mennyt. Ei ollut tukenut hattuhyllyä mitenkään, itse laitoin vielä vesivanerin palaset tukemaan sitä ohutta lötkyä (69:n reijät ja ruuvasin ne niihin kiinni) ja laittelin vielä vähän solukumin tapasta eristettä sinne väliin, ettei rämise se hattuhylly. Asennus on päälleppäin siisti ja ihan fiksu, mutta tietenkin on vähän rujo muuten, kun reiät peltiin on taidettu tehdä peltisaksilla. Kuviosahalla kun tekee reiät, niin uskoisin, että tulee siistit ja toimivat.

Yksi vaihtoehto on tietty rakentaa pienet kotelot sinne kuusyseille, muuten toimiva ratkaisu, mutta häirittee silmää pakittaessa. Paras on kun upottaa.

Tuo räminä siis vaivasi, kun kontissa bassopuolta hoitaa subwoofer. Suosittelisin sua kuitenkin laittamaan vaikka paremman erillissarjan sinne hattuhyllylle, kuin 69:t. Ja sitten vielä konttiin subwoofer matalien taajuuksien tueksi. Jos nikkaroida osaat niin saat varmasti erillissarjan sinne orkkispaikoille hyvin ja toimivasti.

Pitäs kyllä joskus kattoa, jos tekis uuden hattuhyllyn kokonaan
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

Comment

• Soprano
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 198

mm.. Mulla on kyllä jo erillissarja kiinni, mutta jotenkin noi mun 69 täydentää vaan tota ääntä tosi hyvin. Sit tietenkin se että leikkaisi palat sieltä keskemmältä, niin kun mulla kato on subbari kontis ni se ei mahu sit oikeen olee siel, no tietenkin eiköhän ne jotenkin sais sinne leikattua mutta ei kyl mitenkään fiksusti. on mul tällähetkel sellanen ajatus et oisin leikannu sieltä kaiutinpaikan alapuolelta niin paljon sitä peltiä pois, että saan periaatteessa sen 69 menemään sinne hattuhyllyn ja pellin väliin, ja sitten siihen vaan se orkkis kaiutinsuoja päälle ? Ei minun mielestä paha idea. Ja sitten kiinnityksen laittais sellasilla tukiraudoilla, vaikee selittää mutta mielikuvitusta voi käyttää
      Se menee sit....

Comment

• Buttmonkey
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 63
        • Hyvinkää/Vantaa

Vaihtoehto...

Esim. tuolta saa 6x9 adaptereita E36:een, tiedä sitten saisiko sopimaan E34:een. Tai josko netistä jostain sellanen löytyis....

Comment

• Soprano
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 198

Noh, kävin sitten tuumasta toimeen, ja laitoin ne kuusysit silleen et leikkasin siitä kaiutinritilän alapuolelta pellin pois, about sellanen 10x10 cm (ehkä vähän enemmän) ei ollu kuitenkaan ihan mittatyö. No aikaahan siinä meni aivan perkeleesti kun sellaisella dremel tyyppisellä laitteella pikkulaikkoja käyttämällä sitä peltiä leikkasin.. Kuitenkin nyt ovat kaiuttimet paikallaan, vielä pitäisi kiinnitys laittaa.
          Se menee sit....

Comment

• Rossifumi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1030
            • Hamina

Originally posted by Soprano
            Noh, kävin sitten tuumasta toimeen, ja laitoin ne kuusysit silleen et leikkasin siitä kaiutinritilän alapuolelta pellin pois, about sellanen 10x10 cm (ehkä vähän enemmän) ei ollu kuitenkaan ihan mittatyö. No aikaahan siinä meni aivan perkeleesti kun sellaisella dremel tyyppisellä laitteella pikkulaikkoja käyttämällä sitä peltiä leikkasin.. Kuitenkin nyt ovat kaiuttimet paikallaan, vielä pitäisi kiinnitys laittaa.

Laitappa vaikka kuvia siitä asenuksesta tänne.
            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎