Announcement

Collapse
No announcement yet.

Läppärin modaus autoon?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

Läppärin modaus autoon?

Tarkoitus olisi jossain vaiheessa paloitella tuo läppäri ja ruveta modaan autoon. kysymyksiä tähän liittyen

1. Näyttö olisi tarkoitus irroittaa ja siirtää kattoon semmoiseksi alas taittuvaksi malliksi. tai kojelautaan pystyyn nousevaksi.... onko kukaan jatkanut tuota "mitälie lattakaapelia" itse? minkälainen urakka lie?

2.Mistä olisi paras rakentaa "hiiri". tarkoitus olisi siitäkin saada "kiinteästi asennettu" ja suht huomaamaton.

3.Minkälaiset liitännät on läppärin cd asemassa? Onks normaali ide väylä kuten kotikoneissa....tuskin taitaa olla?

4.Onnistuuko näihin laittaa irtonäppistä jos usbit jo täynnä?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • Hasardi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1860
    • Der Hauptstad

Originally posted by Miku
    Tarkoitus olisi jossain vaiheessa paloitella tuo läppäri ja ruveta modaan autoon. kysymyksiä tähän liittyen

1. Näyttö olisi tarkoitus irroittaa ja siirtää kattoon semmoiseksi alas taittuvaksi malliksi. tai kojelautaan pystyyn nousevaksi.... onko kukaan jatkanut tuota "mitälie lattakaapelia" itse? minkälainen urakka lie?

2.Mistä olisi paras rakentaa "hiiri". tarkoitus olisi siitäkin saada "kiinteästi asennettu" ja suht huomaamaton.

3.Minkälaiset liitännät on läppärin cd asemassa? Onks normaali ide väylä kuten kotikoneissa....tuskin taitaa olla?

1. Ei kokemusta
    2. Tee vanhan läppärin touchpadista. sellainen upotettu siististi.
    3. Integroidut liitännät,myös mallikohtaisia eroja.
    4. Voit ostaa usb hubin ja saat vaikka 10 usbia jos haluat.
    Last edited by Hasardi; 06-09-2005, 09:43.
    Stadtluft macht frei.

Comment

• Noxman
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 136
      • Kokkola

mutta eikös tossa kaapelin pituudessa ollu jokin maksimiki että sen jälkeen cd-asema/kovalevy ei oikein enää toimi mutta esim. usb-kovalevyn saattaisi saada toimimaan pitemmälläkin johdolla, mutta mitenkäs sitten että onnistuuko buuttaaminen usb:n kautta?
      - E32 735iA - E38 750iAL -

Comment

• Antti_
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 364

Kaveri sai juuri valmiiksi tuollaisen projektin. Näytön johdot piti vetää jotenkin erikautta, että virrat omanaan ja muut omanaan, muuten otti häiriötä, ja sitten siihen johtojen väliin joku häiriönpoistaja, taisi olla magneetin tyyppinen, ihan vaan siihen johtojen päälle laitettava... Mutta kyllä se sai homman tuolleen pelaamaan. Pitää kysellä tarkemmin..

Sit kannattaa se virtanappi vetää sinne eteen kuskin lähelle, kun ei ainakaan minun läppis suostu starttaamaan USB näppiksen/hiiren kautta..

Comment

• mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

Tää kai se haastavin melkeenpä on... Netistä löytyy aika hyvin juttuja. Harmi vain ku läppärivalmistajilla on lähes kaikilla omia viritelmiä tähän

Trackball ehdottomasti, PALJON parempi kuin touchpad. Imo. Eli sellainen "perushiiri" jossa vai pallo. Helppo asentaa esim. käsijarrun viereen tms. Ja on tarpeeksi tarkka, mitä touchpadit ei yleensä ole. Ja vielä langattomana tietty
          Esim. Polarilla on tuollainen ja hyvin toimii.

Kyllähän noita läppärin cd/hd-asemia on kotikoneisiin pelkällä adapterilla tungettu. Joten kyllä se ihan standardikamaa on, itse liitin tosin voi olla mitä vaan. Mutta kuten sanottu, adaptereita kyllä löytyy.

Ratkaisu on niinkin simppeli kuin USB-hubi, 4-porttisen hinta on ~20e ja hyvin skulaa. Ja suosittelisin käyttämään langattomia härpäkkeitä Esim. BT.
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

Comment

• tolammin
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 121
            • Alajärvi

en kyllä oikeen suosittele tuota läppärin näytön kaapelin jatkamista nimittäin on sen verran vmäinen homma ja suuri mahdollisuus saada rikki. oon tuota lattakaapelin jatkamista yrittänyt neljästä koneesta ja vaan yks on onnistunut ja sekin oli vanhempi kone jossa oli helpompi jatkaa sitä. itse päädyin siihen ratkaisuun että paras kun hommaa pienen kosketusnäytön niin ratkeaa hiiriongelma samalla.

Comment

• tomie83
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 26
              • Oulu

Ide kaapelin pituus on tosiaan rajallinen(virheentarkistus lähettää datan uudelleen, jos liian pitkä) muistaakseni 40-50cm on maksimi pituus.

Comment

• jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

1. Kyllä noita on tuolla maailmalla porukat tehnyt, joten miksei onnistuis. Toi häiriöhomma tossa helposti tulee esille, kun muista sähköistä tarttuu kuvasignaalin mukaan ylimääräistä saissea. Se häiriöpoistaja ei kylläkään ole mikään magneetti, vaan ferriittirengas, joka voidaan napsauttaa piuha ympärille jälkikäteen. Noitten kanssa vaan helposti tulee taas se ongelma, että ne poistaa kyllä häiriöt, mutta samalla heikentää kuvanlaatua. Mä en laittais niitä ellei ole pakko.

2. Touch-padi taikka tommonen trackball on vaihtoehtoina tohon, mä kyllä ite tekisin siistin touch-pad-asennuksen, jos tollasta tarttisin. Toi polarin trackballi on mun mielestä meinaan aivan v*tun ruma kirkkaanpunasella pallollaan. Jos sulla on sellanen läppäri käytössä, missä on se tappihiiri siinä keskellä näppistä, niin siitäkin vois modata sellasen pienen joikkaritapin jonnekin, millä vois ton homman kans hoitaa.

3. Normaali ide-väylä niissä on, liittimet ja sähkönsyöttö vaan on aivan erilaiset niissä. Niihin saa kyllä adaptereitä esim. mulla on mun CarPC:ssä läppärin DVD-asema ja kovalevy kiinni ihan tavallisessa IDEssä.

4. USB-hubilla ton voi hoitaa taikka kyllähän joka läppäristä melkein löytyy PS2-liitäntä lisänäppistä varten, jolla ton voi hoitaa.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

Comment

• Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

Eikö olis helpompi laittaa auto PC touchscreen näytöllä ja siihen sitten tarvittavat ohjelmat...Saa samalla mm.Navin, DVD:n, MP3:t, elokuvat, intenetin, moottorin ohjauksen säädöt yms. ihan mitä keksii...On valmiina kaikki powerit sun muut niin ei tarvii kun asennella...Mulla olis tuolla nurkassa tommonen paketti jota voi käydä kattoo livenä jos kiinnostaa...

Comment

• Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

npm

Tottakai kannattais mut ku ei perhana toi raha näytä riittävä mihkää....
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

Comment

• mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

Originally posted by Sami
                      Eikö olis helpompi laittaa auto PC touchscreen näytöllä ja siihen sitten tarvittavat ohjelmat...Saa samalla mm.Navin, DVD:n, MP3:t, elokuvat, intenetin, moottorin ohjauksen säädöt yms. ihan mitä keksii...On valmiina kaikki powerit sun muut niin ei tarvii kun asennella...Mulla olis tuolla nurkassa tommonen paketti jota voi käydä kattoo livenä jos kiinnostaa...
                      Minkälainen setti sulta löytyy? Speksejä?
                      Mitähän nuo Autopuuceet sanoo pakkasesta yleensäkään?
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

Comment

• Sami
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1332
                        • Kajaani

Originally posted by mailman
                        Minkälainen setti sulta löytyy? Speksejä?
                        Mitähän nuo Autopuuceet sanoo pakkasesta yleensäkään?

Joo eli:

kone VIA Epia M10000
                        Muisti DIMM 512MB DDR-RAM 400 Mhz
                        Näyttö Newision NW619VT touchscreen, VGA
                        Kovalevy 2,5" 40GB
                        Navi GPS NL-202U USB Navilock
                        dvd DVD Slimline
                        Power PW-200 DC-DC Konverter
                        + kaikki piuhat

Pakkasesta en tiedä mutta autokäyttöön noi kamat tehty ja pitäs vielä koteloida kun ovat irtaallaan....Koteloita saa saksasta tilattua noin 100 euron hintaan..Ite en oo vielä saanu aikaseks tilata..

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎