Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 cd:n ääni ei kuulu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonit
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 281
    • Helsinki

    e39 cd:n ääni ei kuulu

    Eli autossa 4:3 Navi vakio stereoilla. Kytkin Pioneerin adapterilla Pioneer vaihtajan autoon mutta ääni ei kuulu. CD ilmeisesti pyörii ja auto lukee sitä kun esim kaikki kappaleet löytyvät mutta ääni ei vaan kuulu.

    Mahtaako johtua tuosta Navista? Kun olisi nämäkin ongelmat mitä tuon mukana tulee niin olisin kiertänyt navilla varustetun auton kaukaa.

    Ilmeisesti tuon saisi toimimaan BMW:n omalla vaihtajalla. Onko muuten eroa onko vaihtaja DSP-vahvarilla varustetusta autosta vai normi stereoilla varustetusta?

    Mahtaako näillä kahdella liittimellä olla jotain tekemistä Stereoiden kanssa? Ne tulevat sieltä johtonipusta tuohon vaihtajan kulmille.

    http://abbe.pp.fi/liitin/IMG_0661%20(Medium).JPG
    http://abbe.pp.fi/liitin/IMG_0662%20(Medium).JPG

    http://abbe.pp.fi/liitin/IMG_0664%20(Medium).JPG
    http://abbe.pp.fi/liitin/IMG_0664%20(Medium).JPG
    Last edited by tonit; 09-09-2005, 18:53.
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by tonit
    Eli autossa 4:3 Navi vakio stereoilla. Kytkin Pioneerin adapterilla Pioneer vaihtajan autoon mutta ääni ei kuulu. CD ilmeisesti pyörii ja auto lukee sitä kun esim kaikki kappaleet löytyvät mutta ääni ei vaan kuulu.

    Ilmeisesti tuon saisi toimimaan BMW:n omalla vaihtajalla. Onko muuten eroa onko vaihtaja DSP-vahvarilla varustetusta autosta vai normi stereoilla varustetusta?
    Oliko niissä adapterin mukana tulleissa ohjeissa juttua siitä, että sopiiko adapteri + boksi autoon, jossa DSP, jos sulla toi DSP on? E38:ssa tulee joku ylimääränen koaxiaalijohto cd-boksin asennuksen yhteydessä boksin ja DSP:n välille, jos autossa on DSP ja voiskohan olla, että toi johto puuttuis nyt sun autosta?

    DSP:llä ja ilman olevissa autoissa on sama orkkis cd-boksi, mutta eiköhän ton sun pioneerinkin saa jotenkin toimimaan.

    Noita liittimiä en tunnista, kun E38:ssa tollasia ei ole, mutta kyllä TJJ tai joku muu E39-kuski nuo tunnistaa.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Noita liittimiä en tunnista, kun E38:ssa tollasia ei ole, mutta kyllä TJJ tai joku muu E39-kuski nuo tunnistaa.
      Eipä tunnista, ihan outoja liittimiä. Ei ne kuitenkaan CD-vaihtajaan liity.
      Mutta itse ongelmaan liittyen: millainen äänijohto Pioneerin muunninboksilta menee radiolle? Onko se kytketty oikein radion liittimeen? Siis otettu sininen lukitussokka pois ja laitettu liitin paikalleen ja lukitus takaisin?
      E39 528iA

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Originally posted by TJJ
        Onko se kytketty oikein radion liittimeen? Siis otettu sininen lukitussokka pois ja laitettu liitin paikalleen ja lukitus takaisin?
        Kai topicin aloittaja on sentään kytkenyt tuon piuhan, koska kirjoitti, että levyjen tunnistus toimii. Itellä kävi mielessä, että jos levyt ois ollu väärin päin makasiinissa, kun esim. tuossa penarin orkkisboksissa ne pitää olla ylösalasin, mutta jos ne on väärin, niin tulee ainakin omassa vessassa cd-errror -teksti eikä levyjä tunnisteta, eli tuskin kummastakaan on tällä kertaa kyse...
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Kai topicin aloittaja on sentään kytkenyt tuon piuhan, koska kirjoitti, että levyjen tunnistus toimii. Itellä kävi mielessä, että jos levyt ois ollu väärin päin makasiinissa, kun esim. tuossa penarin orkkisboksissa ne pitää olla ylösalasin, mutta jos ne on väärin, niin tulee ainakin omassa vessassa cd-errror -teksti eikä levyjä tunnisteta, eli tuskin kummastakaan on tällä kertaa kyse...
          Ei tuota piuhaa tarvita jotta tunnistus toimii, sillä boksi tunnistuu ja ohjautuu i-bus:in kautta ja i-bus piuhahan menee siinä 3-napaisessa liittimessä missä maa ja +12V.
          E39 528iA

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Originally posted by TJJ
            Ei tuota piuhaa tarvita jotta tunnistus toimii, sillä boksi tunnistuu ja ohjautuu i-bus:in kautta ja i-bus piuhahan menee siinä 3-napaisessa liittimessä missä maa ja +12V.
            Ahaa tuollaista hitekkiä Jätän kommentoimisen ja poistun takavasemmalle
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • tonit
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 281
              • Helsinki

              #7
              Autossa ei ole DSP:tä.

              Tuohon Pioneerin adapteriin menee se ohjausvirtaliitin (3johtoinen) ja radiolta cd-vaihtajan johto. Pitääkin katsoa tuo lukitussokka homma. Radiossa oli vapaana vain yksi sen näköinen reikä mihin liitin käy ja laitoin sen siihen. Mitään sokkaa siinä ei ollut joten vika voisi olla siinä.

              Pitää soitin irrottaa että saa tuon sokan avattua? Avataanko se sieltä soittimen kyljestä keulan puolelta? Minkälainen tuo sokka on ja mahtaako se puuttua tästä mun autosta kun ainakaan mitään vaihtajajohdon päältä päin lukitsevaa sokkaa en löydä?
              Last edited by tonit; 11-09-2005, 00:41.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Radiosta pitää ottaa se musta liitin irti, siinä on sellainen liukuva lukitus eli pitää painaa (tai kammeta meisselillä liittimen rungon ja liukuvan osan raosta) liittimen ulko-osaa muistaakseni auton keulaa kohti jolloin liitin nousee irti radion liittimestä. Tuon liittimen kyljessä näkyy sitten se sininen lukitussokka joka lähtee irti vain yhteen suuntaan. Kun se on irti laitetaan CD:n liitin paikalleen ja lukitaan sokalla ja sitten koko liitin taas kiinni radioon. Liitteenä kuva, sininen sokka on tuo osa 2.
                Attached Files
                Last edited by TJJ; 25-09-2005, 12:05.
                E39 528iA

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by tonit
                  Autossa ei ole DSP:tä.

                  Tuohon Pioneerin adapteriin menee se ohjausvirtaliitin (3johtoinen) ja radiolta cd-vaihtajan johto. Pitääkin katsoa tuo lukitussokka homma. Radiossa oli vapaana vain yksi sen näköinen reikä mihin liitin käy ja laitoin sen siihen. Mitään sokkaa siinä ei ollut joten vika voisi olla siinä.

                  Pitää soitin irrottaa että saa tuon sokan avattua? Avataanko se sieltä soittimen kyljestä keulan puolelta? Minkälainen tuo sokka on ja mahtaako se puuttua tästä mun autosta kun ainakaan mitään vaihtajajohdon päältä päin lukitsevaa sokkaa en löydä?
                  ainakin uudemmassa mallissa(-01) radioyksikkö on melkein pakko irrottaa että saa
                  yleensä sen ison liittimen irti jossa tuo sokka on. Sokka lähtee ruuvarilla vääntämällä irti. Itse tuli pähkäiltyä saman liittimen kanssa kun otin cd-boxin pois ja laitoin ipodin tilalle. Se cd-audio liitin nimittäin menee kumminkinpäin sinne sokan alle ja tietenkin meni eka yrittämällä väärinpäin.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by exodus
                    ainakin uudemmassa mallissa(-01) radioyksikkö on melkein pakko irrottaa että saa yleensä sen ison liittimen irti jossa tuo sokka on. Sokka lähtee ruuvarilla vääntämällä irti. Itse tuli pähkäiltyä saman liittimen kanssa kun otin cd-boxin pois ja laitoin ipodin tilalle. Se cd-audio liitin nimittäin menee kumminkinpäin sinne sokan alle ja tietenkin meni eka yrittämällä väärinpäin.
                    Sinulla taitaa radio kuitenkin olla vanhempaa mallia sillä uudemmassa radiossa nuo navi- ja CD-liittimet ovat erilaisia (kokonaan muovia) eikä sokkaa enää ole. Uudemmissa navi- ja CD-liittimissä on itse liittimessä lukitus ja liitin lähtee irti puristamalla lukitusvipua ja vetämällä liitin pois. Radion pääliitintä ei tarvitse irrottaa. Uusia radio navijärjestelmiin tuli 9/01.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • tonit
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 281
                      • Helsinki

                      #11
                      Tuossa sokassahan se vika oli. Nyt kuuluu myös cd:t. Kiitokset taas TJJ:lle, on se hyvä että löytyy tällaisia e39-osaajia .

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by TJJ
                        Sinulla taitaa radio kuitenkin olla vanhempaa mallia sillä uudemmassa radiossa nuo navi- ja CD-liittimet ovat erilaisia (kokonaan muovia) eikä sokkaa enää ole. Uudemmissa navi- ja CD-liittimissä on itse liittimessä lukitus ja liitin lähtee irti puristamalla lukitusvipua ja vetämällä liitin pois. Radion pääliitintä ei tarvitse irrottaa. Uusia radio navijärjestelmiin tuli 9/01.
                        tuli ilmaistua itseni vähän huonosti, tarkoitin lähinnä että vm on uudempi kuin kysyjällä, en ollut varma onko mulla samanlainen liitin...
                        case closed.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎