Announcement

Collapse
No announcement yet.

Musiikkilaitteisto E46 Coupeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    Musiikkilaitteisto E46 Coupeen

    Tarkoituksena olisi laittaa E46 Coupe soimaan paremmin, mitä orkkisvehkeet tarjoavat. Linjana olisi tehdä laadukas, mutta huomaamaton ja melko simppeli toteutus. Asianmukaiset neuvot ja kokemukset olisivat nyt tarpeen.

    Soittimena on BMW Business CD-soitin, joka istuu todella nätisti kojelautaan ja oli ostettaessa sen verta tyyris, että sitä en vaihda. Muuten valinta on suht koht vapaa, kunhan ei mene törkykalliiksi.

    Itse olen ajatellut laittaa vakioämyreiden paikalle etuoviin laadukkaan erillissarjan, vaikkapa Infinity Kappa 160/165mm (onko kokemusta, mahtuuko ilman muutoksia alkuperäispaikoille?), konttiin erilliseen koteloon tai varapyöräpaikalle subbari ja näille syöttämään virtaa joko 1 tai 2 vahvaria. Hattuhyllykajarit jättäisin sitten pois käytöstä. Mitäs tuumaatte?

    Jos jollain on tietoa E46 Coupen äänentoistolaitteiston toteutuksesta, niin kommentit ja vinkit ovat tervetulleita :P Akku autossa on takana.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #2
    Jos saat sovitettua eteen DLS:n 6½ reference sarjan 2 tie erillissarjan niin voin luvata että et tuu pettymään sointiin. Kuuntelin niitä kaupassa ja soivat sairaan lujaa ja puhtaasti jo pelkällä mankalla vahvistimesta puhumattakaan. Hinta on jotain 150 euron paikkeilla. Paska homma ku noi ei mee omaan autoon...

    Comment

    • U. Turhapuro
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1158

      #3
      Alkup. paikoille erillissarjat esim. DLS, Focal. Mielellään vahvistin niille, niin kyllä soundit muuttuu autossa huomattavasti! Jos nälkä kasvaa syödessä niin vielä subi kannattaa laittaa.

      Juppe: Muistaakseni DLS Reference sarjasta löytyy 5" 1/4 erillissarja! :lol:

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #4
        Juu niin löytyy mut olisin mielummin laittanu tietty 6½. No myl toi 5.25 pelittää sekin ihan mukavasti...ja ei muuta ku kauppaan

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6462
          • Tuusula

          #5
          Mulla on alkuperäinen harman/kardon hifi sydeemi ja voin sanoa että soi kyllä niin perkeleesti ettei kauaa pysty täysillä soittamaan tai tulee paha olo(ainakin mulle)...Että suosittelen vaikka vähän maksaakin
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • U. Turhapuro
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1158

            #6
            Originally posted by rahumets
            Mulla on alkuperäinen harman/kardon hifi sydeemi ja voin sanoa että soi kyllä niin perkeleesti ettei kauaa pysty täysillä soittamaan tai tulee paha olo(ainakin mulle)...Että suosittelen vaikka vähän maksaakin
            Mitä kaikkea kivaa toi harman/kardon hifi-systeemi sisältää? :roll:

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6462
              • Tuusula

              #7
              Tarkalleen en tiedä mutta kyllä siellä takana ainakin pari subbaria on ja vahvistimiakin jossain yhteensä 10 kaijutinta ...Pitäs kattoo jostain esitteestä niin tietäs tarkkaan :!:
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • säkki
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 2372
                • espoo

                #8
                Mulla olis vähän samanlaista kysyttävää noista hifeistä,merkit ja mallithan selvis ihan hyvin tossa viestejä lueskellessa,mutta onko tietoa missä kyseistä merkkiä esim myydään pääkaupunkiseudulla (DLS,FOCAL)?
                Ja onko mahollista saada sarja soimaan hyvin ilman vahvaria,mankkana toimii sonyn 7" LCD-näyttö DVD-soitin...pitäs olla ihan ok vehje jo omalla vahvarilla. 8)
                Bmw E60 520D LCI -08

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Varmaan ne jotenkin soi mankan omalla "vahvistimella" mut jos haluut et ne potkii kunnolla niin kyl siihen tarvitaan ihan kunnon vahvari.

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1158

                    #10
                    Originally posted by säkki
                    Mulla olis vähän samanlaista kysyttävää noista hifeistä,merkit ja mallithan selvis ihan hyvin tossa viestejä lueskellessa,mutta onko tietoa missä kyseistä merkkiä esim myydään pääkaupunkiseudulla (DLS,FOCAL)?
                    Ja onko mahollista saada sarja soimaan hyvin ilman vahvaria,mankkana toimii sonyn 7" LCD-näyttö DVD-soitin...pitäs olla ihan ok vehje jo omalla vahvarilla. 8)
                    Katso netistä www.audiohellman.fi Siltä sivulta pitäis löytyä jälleenmyyjät ja sinua lähinnä oleva liike! Sit ei muuta kun kauppaan ostoksille! 8)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎