Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voltti mittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sukram
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 97

    Voltti mittari

    Dorka kysymys.... ajattelin laittaa vahvistimen "yhteyteen" volttimittarin eli siis tavallisen niinku lisämittarin..... mut jos laittaa virtakaapeliin niin sehän näyttää kokoajan.... eli vieköhän kovin paljon virtaa???? akku tyhjenee??? kun normaalistihan se laitetaan heräte virtaan tai laitteeseen joka käynnistyy virtojen olles päällä... tai sitten jos laitan soittimen heräte virtaan niin kuinkahan paljon heittää todellisesta volttimäärästä vai vain sen mitä johdot hukkaa (paras/tarkin lukema saadaan tietysti kun mahdollisimman "suoraan" akulta otetaan) tai onkohan tuo soittimen heräte virta muutenkin vähemmän kuin varsinainen virta???

    tajuskohan kukaan
    Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
    -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6750
    • PK-seutu

    #2
    Yksinkertainen vastaus. Mittarille tarvitaan myös heräte. Eli otat soittimen herätteestä herätteen mittarille ihan niinkuin vaihvistimellekkin. Jatkuvan virran voit ottaa melkein mistä vaan..
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • sukram
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 97

      #3
      ei ohjeeskaan ole erillistä heräte virtaa.. vain maadoitus ja sytytys virrasta tai muusta lähteestä virta otettavaksi.. mut kyllähän nuo auton herätevirrat on kai samaa volttimäärää...
      Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
      -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by sukram
        mut kyllähän nuo auton herätevirrat on kai samaa volttimäärää...
        Ei välttämättä... Muistaakseni herätejännite on monesti ollut ~1V alle akun jännitteen.

        Otat virtalukosta releelle ohjauksen ja releeseen kytket volttimittarin.
        Tai vaihtoehtoisesti kytket sen mittarin autossa jo valmiiksi olevaan releeseen -> ei tule häiriöitä, jos ymmärtää kytkeä oikein.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6750
          • PK-seutu

          #5
          Originally posted by kaol
          Ei välttämättä... Muistaakseni herätejännite on monesti ollut ~1V alle akun jännitteen.

          Otat virtalukosta releelle ohjauksen ja releeseen kytket volttimittarin.
          Tai vaihtoehtoisesti kytket sen mittarin autossa jo valmiiksi olevaan releeseen -> ei tule häiriöitä, jos ymmärtää kytkeä oikein.
          Miksi uusi rele aiheuttaisi jotain häiriöitä?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            autossa valmiiksi olevaa relettä ei tarvitse enää kytkeä = luetaan ajatuksella

            Originally posted by pyroz
            Miksi uusi rele aiheuttaisi jotain häiriöitä?
            Ei rele TIETENKÄÄN. Vaan lähinnä ja ainoastaan tarkoitin volttimittarin kytkemistä. Täällä foorumilla, kun seikkailee myös jokapaikanseppiä, niin sitä ei tiedä mihin väliin se volttimittari pahimmillaan eksyy.

            Havainnollistaminen: Volttimittari soittimelle menevän virtakaapelin väliin -> ei varmasti pelaa (= Häiriö)
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #7
              Niin tai sitten ostat jännitenäytöllisen kondensaattorin-> selviää jännite ja saat tasattua virtaa
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • sukram
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 97

                #8
                tuo konkka oli yks vaihtoehto mut kuitenkin saa nähä kuinka soi edes koko systeemini, kun tulee takakajareiden lähtöön tuo adapteri jolla saan linjatasoista... ja mittari siis tulee takakonttiin :P eikä sitten viitsis kovin pitkään piuhottaa sen takia... mut eiköhän jokin [heräte]virta tuolta laitteista löydy jotka on kontsas.... puhelin navi ym...
                Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                Comment

                • sukram
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 97

                  #9
                  täytyis ajatella loppuun ennenkuin hätäilee tänne palstoille

                  takavaloistahan saa kätevästi oikeat virrat. valot kuitenkin ovat "normaalisti" aina päällä paras tietysti kun näyttäis aina kun laitteet on päällä mut tuo riittää mulle. ja kuka ny volttimittaria tarvii kontissa
                  Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                  -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                  Comment

                  • .:miksu:.
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 352

                    #10
                    Originally posted by sukram
                    ..... mut jos laittaa virtakaapeliin niin sehän näyttää kokoajan.... eli vieköhän kovin paljon virtaa???? akku tyhjenee???...
                    Akku tyjenee kun mittari näyttää. Tyhjenee vähemmän hyvä laatuisella mittarilla ja enenmmän huonommalla (mittarin sisäinenresistanssi).

                    Comment

                    • Saarikoski
                      R.I.P.
                      • Feb 2005
                      • 726
                      • KOKKOLA

                      #11
                      menee OT:ksi mutta miks sun täytyy saada volttimittari peräkonttiin

                      Comment

                      • sukram
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 97

                        #12
                        hyvin "selkeää"
                        en halua lisämittari arsenaalia sisälle (lue: arvokas tyyli pysyy) kuitenkin kiva tietää/tarkistella voltit "joskus" ja kun tuo konkan asennus jäi niin vähän sellaisen volttinäytöllisen konkan tilalle tuo mittari vaikka ei se taida musiikin tahdissa niin heilua kuin vahvistimen johdossa oleva konkka mittari
                        Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                        -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                        Comment

                        • Aksu|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1063

                          #13
                          Lisää OT:tä.
                          Kai sitä sen mittarin voi hanskalokeroon pistää ja ottaa sieltä tarvittaessa kun "tarvii" mitata jännitteet, ei tarvi paljo patentoida ja mittaria voi tarvittaessa käyttää muuhunkin
                          EX:
                          328CiA -99
                          525tdsA -98
                          525i -93
                          316i -95
                          Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                          Comment

                          • sukram
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2005
                            • 97

                            #14
                            helpointahan olis käyttää volttimittaria tai jännitetesteriä aina tarvittaes suoraan akusta! rakentamisen iloa....
                            Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                            -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #15
                              Kysymästä voltti mittari, pystynkö tehdä silleen että otan volttimittarin virran mankkan virrasta?

                              Syy tähän kysymykseen on se että, kun sammutan autosta virrat niin mankkasammuu ja kun laitan virrat päälle niin mankka menee päälle. eli eikös tämä mankka ole silloin virtalukkon taakse kytketty?

                              Voinko siis otaa volttimittarin virran tuosta mankkan virrasta ja maadoituksen sit jostain?

                              vai onko mitään neuvoa mistä menisi sitten jatkuvavirta mankkan takana olevisa piuhoissa jos teen että otan jatkuvanvirran ja sit heräteen mankkan piuhasta.

                              Kyseessä on siis E34 525i
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎