Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä 10" subi Hertz H230:sen jatkoksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • winchy
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3875
    • helsinki

    Mikä 10" subi Hertz H230:sen jatkoksi?

    elikkäs.. otsikonmukainen vahvistin löytyy, sit ois kymppituumaselle n.20 litranen suljettu kotelo. ajattelin että vois jonku kymppituuman sitte hommata hoitelee tota basso puolta! mikähän mahtaisi olla HYVÄ elementti kyseiselle kokoonpanolle?! kauheita paineita ei tarvi tulla vaan napakka ja hyvälaatunen ja puhdas hifi beissi. ehdotuksia sopivista elementeistä tulemaan hintahaarukka vois olla vaikka että ei kauheesti yli 200 euron tarttis varmasti mennä.. mutta kaikkea hyvää kannattaa ehdottaa
    If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
    Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

    Yamaha R1 2007
    Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
    Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
    OPEL CORSA GSi turbo ic -89
    OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


    Ex: BMW E36 328i -09/97
    Hellrot
    Ex: BMW E30 316 -84
    Ex: BMW E30 316 -87

    Ex: BMW E30 318i -86
    Ex: BMW E28 518i turbo -86
  • micza69
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 86
    • Juupajoki

    #2
    mulla ois hertzin 10" hienossa tehtaan kotelossa kyllä kin refleksi mut eipä hinta päätä huimaa eli 100E ja käytössä ollut 1kk ja hyllyssä kohta puol vuotta takuun annan kyl... ebx 250 r on malli muistaakseni... löytyy tuolta myydään palstalta..
    e34 525 tdsA kartanomalli
    ex: e36 320ia coupe

    Comment

    • winchy
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3875
      • helsinki

      #3
      en tarvi ku laadukkaan elementin.. ostin just kotelon
      If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
      Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

      Yamaha R1 2007
      Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
      Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
      OPEL CORSA GSi turbo ic -89
      OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


      Ex: BMW E36 328i -09/97
      Hellrot
      Ex: BMW E30 316 -84
      Ex: BMW E30 316 -87

      Ex: BMW E30 318i -86
      Ex: BMW E28 518i turbo -86

      Comment

      • Metu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 36

        #4
        napakka ja hyvälaatunen ja puhdas hifi beissi.
        Jos kerran tätä haetaan niin eikö se kotelo kannattaisi tehä valmistajan ohjeen mukaisesti, eikä vain heittää "hyvään koteloon"
        Ja subiksi Dls MW 10. Todella tarkka ja hyvä-ääninen subi, ja on nyt sopivasti tarjouksessa
        E46 320 Touring
        E36 318 Touring

        Comment

        • winchy
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 3875
          • helsinki

          #5
          Originally posted by Metu
          Jos kerran tätä haetaan niin eikö se kotelo kannattaisi tehä valmistajan ohjeen mukaisesti, eikä vain heittää "hyvään koteloon"
          Ja subiksi Dls MW 10. Todella tarkka ja hyvä-ääninen subi, ja on nyt sopivasti tarjouksessa
          just etinki semmosta mikä toimisi tonkokoisessa kotelossa kun semmonen on jo valmiina.. ja mielellään missä tehonkestot passais hyvin ton vahvarin tehoihin.. vaikutti ihan asialliselta hintansakkin puolesta toi DLS.. onko toi kotelosuositus kun luki noissa spekseissä "vas.60l" ?
          If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
          Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

          Yamaha R1 2007
          Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
          Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
          OPEL CORSA GSi turbo ic -89
          OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


          Ex: BMW E36 328i -09/97
          Hellrot
          Ex: BMW E30 316 -84
          Ex: BMW E30 316 -87

          Ex: BMW E30 318i -86
          Ex: BMW E28 518i turbo -86

          Comment

          • micza69
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 86
            • Juupajoki

            #6
            voin kyl purkaa sulle tosta ton elementin pois ni saat siihen 100... suljetun kotelon tilavuus oli tossa muistaaksen 25l ihanne? ja on kyl laadukas...
            e34 525 tdsA kartanomalli
            ex: e36 320ia coupe

            Comment

            • arosuzi
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1200
              • -

              #7
              Originally posted by winchy
              just etinki semmosta mikä toimisi tonkokoisessa kotelossa kun semmonen on jo valmiina.. ja mielellään missä tehonkestot passais hyvin ton vahvarin tehoihin.. vaikutti ihan asialliselta hintansakkin puolesta toi DLS.. onko toi kotelosuositus kun luki noissa spekseissä "vas.60l" ?
              DLS suosittelee MW10:lle:

              Recommended vented enclosure: Volume 24 liter/0,85 cuft, Port: 3" diameter with length 26 cm/10,2". F3= 46,3 Hz

              Recommended sealed enclosure: For best result, use vented enclosure


              Tuossa vielä linkkiä:

              Comment

              • Rudenorth
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 2415
                • Iisalmi

                #8
                Peerless R10, tuohon koteloon just passeli! Itellä kokemusta R12, hyvä ja napakka soundinen subi. Ja menee matalalle.
                MB W204 C320 CDI
                Kawasaki Ninja ZX-7R

                Comment

                • winchy
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 3875
                  • helsinki

                  #9
                  Originally posted by Rudenorth
                  Peerless R10, tuohon koteloon just passeli! Itellä kokemusta R12, hyvä ja napakka soundinen subi. Ja menee matalalle.
                  mites tuossa on noi tehonkestot.. että voiko antaa isolla kädellä tuolla vahvistimella tehoa.

                  edit: http://www.powerset.fi/autohifi/peerless-a/pe-r10.htm <-- tuolla noi ilmoitetut tehot on kai RMS tehoja?? ja onko toi tuplapuhekelainen?
                  Last edited by winchy; 14-02-2006, 12:58.
                  If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
                  Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

                  Yamaha R1 2007
                  Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
                  Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
                  OPEL CORSA GSi turbo ic -89
                  OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


                  Ex: BMW E36 328i -09/97
                  Hellrot
                  Ex: BMW E30 316 -84
                  Ex: BMW E30 316 -87

                  Ex: BMW E30 318i -86
                  Ex: BMW E28 518i turbo -86

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6768
                    • PK-seutu

                    #10
                    Originally posted by winchy
                    mites tuossa on noi tehonkestot.. että voiko antaa isolla kädellä tuolla vahvistimella tehoa.

                    edit: http://www.powerset.fi/autohifi/peerless-a/pe-r10.htm <-- tuolla noi ilmoitetut tehot on kai RMS tehoja?? ja onko toi tuplapuhekelainen?
                    Laita vaikka 1000w vahvari perään. Kyllä soi nätisti.
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • winchy
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 3875
                      • helsinki

                      #11
                      Originally posted by pyroz
                      Laita vaikka 1000w vahvari perään. Kyllä soi nätisti.
                      ota nyt sustaki sitten selvää
                      If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
                      Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

                      Yamaha R1 2007
                      Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
                      Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
                      OPEL CORSA GSi turbo ic -89
                      OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


                      Ex: BMW E36 328i -09/97
                      Hellrot
                      Ex: BMW E30 316 -84
                      Ex: BMW E30 316 -87

                      Ex: BMW E30 318i -86
                      Ex: BMW E28 518i turbo -86

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6768
                        • PK-seutu

                        #12
                        Originally posted by winchy
                        ota nyt sustaki sitten selv&#228;&#228;
                        H&#228;h Ei ollu edes mit&#228;&#228;n hymi&#246;it&#228; eik&#228; muitakaan

                        Niin paljon laitat tehoa taakse, kun vaan varallisuus kest&#228;&#228; (Ei mchammeroptik-tehoa, eli s&#228;r&#246;&#228. Kaiuttimen tehonkestolla ei ole v&#228;li&#228;. Oikeastaan ihan turha specsi edes ilmoittaa. (k&#228;yt&#228;nn&#246;ss&#228

                        EDIT: Mun suositus: 300w RMS tai enemm&#228;n.
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • winchy
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3875
                          • helsinki

                          #13
                          Originally posted by pyroz
                          Häh Ei ollu edes mitään hymiöitä eikä muitakaan

                          Niin paljon laitat tehoa taakse, kun vaan varallisuus kestää (Ei mchammeroptik-tehoa, eli säröä). Kaiuttimen tehonkestolla ei ole väliä. Oikeastaan ihan turha specsi edes ilmoittaa. (käytännössä)

                          EDIT: Mun suositus: 300w RMS tai enemmän.
                          niin no siis liian vähäsellä tehollahan bassot rikki saa helpommin.. mutta kestääköhän tota sitten luukuttaa ihan tunteella tolla hertzillä
                          If NISMO Means NISSAN MOTORSPORTS..
                          Then HOMO Must Mean HONDA MOTORSPORTS

                          Yamaha R1 2007
                          Ex:SUZUKI GSX-R 600 k4
                          Ex:KTM 625SMC Supermoto -05
                          OPEL CORSA GSi turbo ic -89
                          OPEL CORSA TR 20NE -85 "sekajäte"


                          Ex: BMW E36 328i -09/97
                          Hellrot
                          Ex: BMW E30 316 -84
                          Ex: BMW E30 316 -87

                          Ex: BMW E30 318i -86
                          Ex: BMW E28 518i turbo -86

                          Comment

                          • Rudenorth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 2415
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by winchy
                            niin no siis liian vähäsellä tehollahan bassot rikki saa helpommin.. mutta kestääköhän tota sitten luukuttaa ihan tunteella tolla hertzillä
                            Eiköhän niin ja ei ole tuplapuhekelainen
                            MB W204 C320 CDI
                            Kawasaki Ninja ZX-7R

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6768
                              • PK-seutu

                              #15
                              Originally posted by winchy
                              niin no siis liian vähäsellä tehollahan bassot rikki saa helpommin.. mutta kestääköhän tota sitten luukuttaa ihan tunteella tolla hertzillä
                              jos mun tarve olis "luukuttaa tunteella" niin en ehkä ostais 10" subia. Eli sun kohdalla se subi saattaa hajota on sitä ohjaamassa sitten mikä tahansa vahvari. Mutta mainittakoon vielä, että paremmin sä tehokkaalla vahvarilla just otat kaiken irti subista ku pienellä.
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎