Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -96:n johdotus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    E36 -96:n johdotus?

    Miten olisi paras suorittaa johdotus (virta, maa, rca, jne) ko. autossa? Akulta peräluukkuun virtapiuhat listojen alle tms. ja rca:t toiselta puolelta autoa? Tarkoitus olisi pikku hiljaa ruveta vähän hifistämään autoa, mutta en ole vain kerennyt tutkia mahdollisuuksia, niinpä ajattelin kysäistä asiasta täältä niin pääsee sitten nopeammin alkuun.
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #2
    Ostat kakspuolikkaan niin ei tarte vetää niin pitkää virtapiuhaa :wink:

    saattaahan se kakslitrasessakin mobomallissa tietysti olla kontissa.

    Mut "kynnyskoteloitakohan" ne nimeltään on, mitkä kulkee siinä oven suussa, siitähän ne on varmaankin vedettävä, signaali mieluusti toiselta puolen autoa vingunnan välttämiseksi..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • ice-cube
      Bimmer Rookie
      • Mar 2003
      • 193
      • Waasa

      #3
      Ainakin 91 e36.ssa onn kuskin penkin alla jonkin sortin kannellinen käytävä taka jalkatilaan (auton omia piuhoja ), ehkä katsomisen arvonen paikka. taka selkänojassa ainakin mulla valmiita läpi vienti reikijä tehtaan jäljiltä.

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Vältä aina auton omien kaapeleiden läheisyyttä häiriöiden välttämiseksi. Mut jostainhan ne piuhat täytyy vetää...
        Joten virtakaapeli vaikka samalta suunnalta kuin auton omat johdot, kaiutinkaapelit toiselta puolen autoa (kynnyskotelo) ja rca:t keskeltä.Tämä ratkaisu on tuntunut toimivan autossa kuin autossa. Ja muistakin sitten käyttää laadukkaita kaapeleita ettei tarvitse alkaa häiriöiden takia piuhoittamaan uusiksi paremmilla!!! :wink:
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #5
          Mistä olette vetäneet johtoja konehuoneen puolelle E36 Coupessa?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • kaltsu79
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 65
            • Kalajoki

            #6
            Asennuksia suunnittelen minäkin -96 mallin Coupeen. Akku on peräkontissa --> ei tarvi murehtia virtapiuhan kuljetusta,mutta heräte,kaiutin ja signaali johtojen kuljetuksesta kaipaisin vinkkejä...kulkeeko kummallakaan puolella autoa minkäänlaista "johtokanavaa" mistä vois yrittää kuljettaa RCA/heräte/kaiutin johtoja?? En ole kovin innokas repimään autoani säpäleiksi jos en tiedä jostain asiasta miten se PITÄISI ottaa irti...
            **328i Coupe**

            Comment

            • Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by kaltsu79
              Asennuksia suunnittelen minäkin -96 mallin Coupeen. Akku on peräkontissa --> ei tarvi murehtia virtapiuhan kuljetusta,mutta heräte,kaiutin ja signaali johtojen kuljetuksesta kaipaisin vinkkejä...kulkeeko kummallakaan puolella autoa minkäänlaista "johtokanavaa" mistä vois yrittää kuljettaa RCA/heräte/kaiutin johtoja?? En ole kovin innokas repimään autoani säpäleiksi jos en tiedä jostain asiasta miten se PITÄISI ottaa irti...
              -E36 325i sedanissa on kuskin puolella auton oma johtosarja ja apukuskin puolella kulkee taas päävirtakaapeli akulta konepellin alle, eli periaatteessa molempia paikkoja tulisi välttää rca- ja kaiutinkaapeliasennuksissa häiriöiden välttämiseksi, mutta heräte kannattaa laittaa toiseen näistä.
              -Rca:t kannattaa laittaa keskeltä lattiamaton alta, koska niissä on pienimmät jännitteet ja ovat näin häiriöherkimpiä. Keskellä ne ovat mahdollisimman kaukana auton omista johdotuksista, ja ainakin sedanissa maton pehmuste on niin paksu,että kaapeli säilyy vahingoittumattomana.
              -Kaiutinkaapeleiden veto taas pitäisi suorittaa myös mahdollisimman kaukana muista kaapeleista, eli kun auton omia virtoja kulkee molemmilla puolilla ja rca keskellä, kultainen keskitie on laittaa se toisen puolen penkin keskivaiheilta (kardaanin ja kynnyskotelon puoliväliltä) lattiamaton alta.
              -Kaveri laittoi kaiutinkaapelit toiselta puolelta kardaania ja rca:t toiselta, ja sai säädöillä toimimaan häiriöttä...

              Eiköhän näillä alkuun pääse... :wink:
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Ja pikku vinkki vielä tuli mieleen...

                Jos tämän kaiken jälkeen kuuluu laturin vinkuminen kaiuttimista niin kyse on maalenkistä, eli maapotentiaalit ovat erilaiset järjestelmän eri laitteilla.
                Tämä johtuu joko siitä, että laitteet on maadoitettu eri paikoista tai jollekkin laitteista on huomattavasti (metrejä) pidempi virtakaapeli.
                Mankan johdotuksessa ei kannata e36-korisessa käyttää auton omaa mankan virtakaapelointia, vaan vetää akulta johto suoraan mankalle. Tällä sain omassani laturin vinkumisen kuriin. Laturin vinkuminen kun on yleinen ongelma kutosbemareissa jossa laturi on suurempi kuin japsiraudoissa... 8) Isompi laturi :arrow: enemmän rippelijännitettä...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎