Announcement

Collapse
No announcement yet.

10" cabrion takosaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Dobermann-
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1021
    • Jyväskylä

    10" cabrion takosaan

    Autona e30 cabrio ja tuonne taakse seinämän takaosaan pitäs saada ängettyä muutama 10" subi. Alun alkaen ideana oli tuommonen 15" dynamicsin 15d2 takaseinään laittaa, mutta nyt asiaa tutkittua ja rälläkkää näytettyä ei sinne taida 10" kummempaa mennä . Suunnilleen 85cm (leveys)*25-26cm (korekus)*25cm (syvyys) kotelon tuonne saa laitettua.

    Lähinnä minkä merkkisiä ja mallisia subeja sinne suosittelisitte? Omassa päässä kävi mielessä tämmönen vaihtoehto: pari peerlesin xls:ää ja keskelle passiivinen säteilijä. Tarkoituksena olisi saada mahdollsimman murakkaa, matalaa ja pehmeää bassoa!!! Muutamalla 10" subilla pienessä suljetussa kotelossa se kuullostaa aika kaukaa haetulta ... Mutta mahdollisimman sinneppäin, semmonen nokian kumisaappaiden lopina ei kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti pitäs pysyä kohtuu budjetissa.
    Last edited by -Dobermann-; 20-03-2008, 23:54.
  • mekstrm
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 836
    • Vantaa

    #2
    Aika äijä tempun oot kyllä tehnyt ton "korkatessa"!
    Oot varmaan eka joka on uskaltanu noin rohkeasti lähestyä avon basson puutetta.
    Eikös noita peerlessin R10:kin ole kehuttu aikalailla. Pääsis hiukka edullisemmalla.
    Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      voi löysentää koria ensisestään tuo ratkaisu... kotelo tukevasti pultaten kiinni niin ei ehkä hirveesti vaikuta.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        hyvät herrat saahan siihen peltiä takasin!!
        pistäppä kuvia lisää kun projekti etenee
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • -Dobermann-
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1021
          • Jyväskylä

          #5
          Alustavana ajatuksena oli ihan vaan hitsata tuohon yläpuolelle putkesta "poikkituki" kylkien väliin jäykistämään tuota pois jäänyttä peltiä. Ja nyt kun konttiin jää tilaa, niin toki sinnekin voi iskarien yläpäähän poikkituen panostaa. Luulis niillä korin pysyvän kasassa vähintäänkin yhtähyvin kuin ennen projektia ?

          Comment

          • Pite^
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 465
            • Haapavesi

            #6
            mtx:n 10" paine subbari olis ihan kiva homma tonne.. mut on sillä hintaa about 300e
            Team Ryyppymäki

            Comment

            • Vilhosuuri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 139
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by -Dobermann-
              Autona e30 cabrio ja tuonne taakse seinämän takaosaan pitäs saada ängettyä muutama 10" subi. Alun alkaen ideana oli tuommonen 15" dynamicsin 15d2 takaseinään laittaa, mutta nyt asiaa tutkittua ja rälläkkää näytettyä ei sinne taida 10" kummempaa mennä . Suunnilleen 85cm (leveys)*25-26cm (korekus)*25cm (syvyys) kotelon tuonne saa laitettua.

              Lähinnä minkä merkkisiä ja mallisia subeja sinne suosittelisitte? Omassa päässä kävi mielessä tämmönen vaihtoehto: pari peerlesin xls:ää ja keskelle passiivinen säteilijä. Tarkoituksena olisi saada mahdollsimman murakkaa, matalaa ja pehmeää bassoa!!! Muutamalla 10" subilla pienessä suljetussa kotelossa se kuullostaa aika kaukaa haetulta ... Mutta mahdollisimman sinneppäin, semmonen nokian kumisaappaiden lopina ei kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti pitäs pysyä kohtuu budjetissa.
              Olen varoitellut ennenkin tästä Peerles Xls:Stä ja varoitan edelleen. Elementti on loistava subi äänenlaadullisesti mutta erittäin vaikea päätteelle koska impedanssi menee turhan alas. Saa olla todella hyvän virranantokyvyn omaava pääte ettei kyykkää...

              Helpompana ratkaisuna 3kpl Hertz HX250 elementtejä.

              Tietysti jos pääte on riittävän järeä niin sitten EHKÄ tuo Xls...

              vnu
              Alla riippuen ajasta ja paikasta:

              Bmw E30 316 -87
              Bmw E34 "525i" -89
              Citroen DS23 -73
              Citroen Saxo 1.4 -99
              AS-202 Bravo

              Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

              Comment

              • Balle
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3413
                • UKI, Suomen New York

                #8
                Originally posted by -Dobermann-
                Autona e30 cabrio ja tuonne taakse seinämän takaosaan pitäs saada ängettyä muutama 10" subi. Alun alkaen ideana oli tuommonen 15" dynamicsin 15d2 takaseinään laittaa, mutta nyt asiaa tutkittua ja rälläkkää näytettyä ei sinne taida 10" kummempaa mennä . Suunnilleen 85cm (leveys)*25-26cm (korekus)*25cm (syvyys) kotelon tuonne saa laitettua.

                Lähinnä minkä merkkisiä ja mallisia subeja sinne suosittelisitte? Omassa päässä kävi mielessä tämmönen vaihtoehto: pari peerlesin xls:ää ja keskelle passiivinen säteilijä. Tarkoituksena olisi saada mahdollsimman murakkaa, matalaa ja pehmeää bassoa!!! Muutamalla 10" subilla pienessä suljetussa kotelossa se kuullostaa aika kaukaa haetulta ... Mutta mahdollisimman sinneppäin, semmonen nokian kumisaappaiden lopina ei kiinnosta ollenkaan. Ja tietysti pitäs pysyä kohtuu budjetissa.
                Mä voin lämpimästi suositella JL Audion W7 sarjaa!!
                Mulla oli avossa 8W7 ja nyt se on tällä hetkellä mun coupessa. Antaa aivan loistavat kyydit! Kymppituumainen on varmasti vielä moninkerroin parempi, saatika 2x10"!!
                Haittapuolena hinta (~500USD/kpl/8") sekä tehontarve. Ei sitten kannata ajaa millään muulla kuin JL Audion omalla päätteellä...
                Possuja ja Bemareita

                Comment

                • Vilhosuuri
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 139
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Balle
                  Mä voin lämpimästi suositella JL Audion W7 sarjaa!!
                  Mulla oli avossa 8W7 ja nyt se on tällä hetkellä mun coupessa. Antaa aivan loistavat kyydit! Kymppituumainen on varmasti vielä moninkerroin parempi, saatika 2x10"!!
                  Haittapuolena hinta (~500USD/kpl/8") sekä tehontarve. Ei sitten kannata ajaa millään muulla kuin JL Audion omalla päätteellä...
                  Niimpä,

                  jos maailmasta pitäisi joku subi autoon laittaa ja hinnasta ei niinkään tarvitsisi välittää niin eiköhän se 12W7 olisi. Ongelmia on vain kaksi ja se hintakaan ei välttämättä tule vastaan (joo, Suomessa hinta on muuten USD hinta käännettynä suoraan euroiksi, joten tuolla hinnalla saa täältä 3kpl HX250 elementtiä ) mutta kun se elementti on niin järkyttävän kokoinen äänenlaatua silmällä pitäen. Ja mitä tuohon 8W7:aan tulee, elementissä on jotenkin typerä ajatusvirhe kun pienen elementin pitäisi jo ajatuksena toimia pienessä kotelossa mutta kun ei. Markkinoilta löytyy jo 12" elementtejä jotka toimivat hyvin samankokoisessa kotelossa kuin mitä tuo 8W7 vaatii...

                  Ja kun kyseessä on avo niin elementti pinta-alaa täytyy olla paljon enemmän että basso toimii kunnolla kun umpinaisen korirakenteen matalia taajuuksia korostava vaikutus on poissa...

                  vnu

                  Ps. Ei ne JL-audion päätteet niin ihmeellisiä ole. Maailmassa on parempiakin. Ja v*tusti paljon huonompia.
                  Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                  Bmw E30 316 -87
                  Bmw E34 "525i" -89
                  Citroen DS23 -73
                  Citroen Saxo 1.4 -99
                  AS-202 Bravo

                  Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                  Comment

                  • AnatomiA
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 367
                    • Pori

                    #10
                    Ei tuohon vois mitään freeairina toimivaa elementtiä laittaa?
                    Tekis vaan etulevyn ja sit vaimennusta ettei resonois..
                    Last edited by AnatomiA; 02-03-2006, 10:57.
                    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                    | Design Rosendahl Oy |
                    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                    | http://www.designrosendahl.com |

                    Comment

                    • Rudenorth
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 2415
                      • Iisalmi

                      #11
                      Peerless r10. Edullinen, soi nätisti, menee matalalle.. hinta/laatu -suhde mielestäni tosi hyvä. Ei tarvitse edes paljoa tehoa, +300w rms 4ohmiin kun syöttää niin soi jo hyvin.
                      MB W204 C320 CDI
                      Kawasaki Ninja ZX-7R

                      Comment

                      • BMW 325I avo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 832
                        • Tampere

                        #12
                        Nostetaan vanha ylös, kun itsekin ajatellut käyttää hyödyksi tuota välitilaa.

                        No mites Doni subbarit pauhaa, onko valokuvia asennuksesta?
                        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                        Comment

                        • mävaa
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2006
                          • 28

                          #13
                          Originally posted by Rudenorth View Post
                          Peerless r10. Edullinen, soi nätisti, menee matalalle.. hinta/laatu -suhde mielestäni tosi hyvä. Ei tarvitse edes paljoa tehoa, +300w rms 4ohmiin kun syöttää niin soi jo hyvin.
                          Joo ehkä ne soi alas ja sillee muuten itseki tykkään ihan mut ku ne tarttis sitte hyvä mid bassot niin hinta ei olekkaan enään niin halpa Mutta kyllähän ne hinta laatu suhteelta kieltämättä hyvät on

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎