Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540iA Bavaria professional mankan irroitus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • persenaama
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 178

e34 540iA Bavaria professional mankan irroitus

Minulla on e34 sarjan bentleyn tekemä manuaali jonka linkin täältä sain mutta sen ohjeiden mukaan ei auton mankka kyllä irtoa.

elikkä auto on 1992 540iA jonka ajotietsikka on pimeänä, pitäisi päästä katsomaan sinne keskikonsolin sisään mitä kaikkea siellä on sökönä mahdollisesti mutten mämmikourana saanut radiota irti autosta!
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

Ota digikameralla kuva soittimesta niin on helpompi neuvoa miten se irtoaisi. Noita BMW:n mankkoja on miljoonaa eri mallia.. Voi olla että pitää joko

- avata jotkut luukut sivuilta ja sitten pyörittää kuusiokolo avaimella auki lukitukset molemmista päistä
    - pitää irroittaa päistä verhoilumuovit ja avata lukitusruuvit
    - pitää irroittaa volume yms napit ja irroittaa koko etupaneeli
    - voi tarvita jotain irroitusrautoja jotka työnnetään sivussa oleviin reikiin

Tuossa lähinnä yleiset vaihtoehdot..
    All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• persenaama
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 178

ei ole juuri kameraa käytettävissä, pitää katsoa jos saisi kuvia huomenna otettua..

soitin on BMW Bavaria C Professional, 6 CD vaihtajalla..

ohjeissa oli juuri että kuusiokoloavaimella irtoaisi soittimen vasemmasta reunasta mutta eipä ole mitään ruuvia siellä. eikä ole reikiä millekään mankan ulosvetäjällekään, irroitin molemmista reunoista ne suojamuovit ja niiden alapuolelta 4 ruuvia muttei mikään tuntunut lähtevän irti ilman väkivaltaa..

eikä uskalla rikkoa mitään koska haluan pitää tuon saman soittimen autossa.. se on hyvä soitin ja on se jotenkin vähän integroitu tuohon ajotietsikkaankin kun radioasemien nimet tulee mittarin alapuolelle...

omituisia vikoja tuossa on, kirjoitan toisen threadin vielä lisäksi.

tuollainen soitin autossani on!
      Last edited by persenaama; 03-04-2006, 09:45.

Comment

• superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

Mankan kehys lähtee vetämällä irti, siis koko kehys.
        Ota kunnon ote vaikka siitä kasettipesästä ja rykäse pois. Molemmilta sivuilta löytyy kuusiokoloruuvit, joita löysäämällä mankan saa irti kojelaudasta.

Comment

• persenaama
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 178

ei oo kasettipesää mun mankassa...
          pitääpä paneutua tuohon taas kunhan saan autoni takaisin lähipäivinä. hermot siinä taas todennäköisesti menee.

tuo on se mankka. ei kasettipesää. ei uskalla hirveällä väkivallalla yrittää repiä mitään.. hajoaa kuitenkin jotain..

Comment

• superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

Kuules nyt persenaama...

Ensinnäkin sulla on mankkana BMW Bavaria C Professional RDS, right? Ainakin ton linkin mukaan näin on. Ellen ole aivan väärässä, niin toi C tossa nimessä meinaa Cassettea

Elikkäs sulla on tällänen kojelaudassa:

Kasettipesä:

Kehys vedettynä irti, ei vaadi väkivaltaa:

Kuusiokoloruuvit molemmilla puolilla, ruuvaa nää auki:

Valmis:

Edit: Tuon volyyminupikankin saa vedettyä iisisti irti jos se sattuu olemaan tiellä.

Comment

• persenaama
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 178

no voi räkä, mun moka sori. ei se oo mikään C malli.. ei mulla oo kasettia siinä. on vaan toi radio muuten ihan saman näkönen ilman kasettia. 6 CD boksi on takaluukussa samaa settiä.

mutta noi kuvat varmaan auttaa mua kyllä, kiitos niistä paljon! koitin tänään autokorjaajalle soitella muttei vastannut, yritän huomenna.. jos vaikka viimein sais haettua vehkeen ja viedä konttorille kilvitettäväksi.

Comment

• superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

Se vois sit olla tällänen:

Kuva napattu ostetaan-palstalta..

Tossa näkyy noi pienet luukut molemmilla reunoilla, kampea ne auki ja sieltä pitäs löytyä samanlaiset kuusiokoloruuvit kuin mitä noissa mun kuvissakin on.

Comment

• persenaama
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 178

juu-u pitkälti se on tuon näköinen, mutta tosiaan kasettipesää siinä ei kyllä ole! ellen nyt sitten näin väärin voi muistaa... en tosissaan ole autoani nähnyt edes kuukausiin... 99,5% varmuudella sanon nyt, että mun mankassa ei ole C-Kasetti soitinta. pelkkä RDS radio ja 6 CD vaihtaja takaluukussa. ja ilmeisesti jonkinlainen vahvistin koska 8 kaiutinta mankassa kiinni..

pitää tutkia tätä asiaa torstaina kun saan autoni kilpiin viimeinkin korjaaja soitteli äsken ja sanoi että valmista alkaa olemaan.. saapa nähdä sitten.

edit:

tässä kuva jossa huonosti näkyy mun mankka. kuva siis mun autosta:

kasettisoitinta siinä ei ole.. nyt kun katson kuvaa niin alan miettimään että perkele onko siinä sittenkin soitin... mutta kyllä mä nyt sellasen muistaisin... mun mielestä siinä alhaalla kasettisoittimen tilalla on vaan joku teksti. hitto, oon kuitenki väärässä

Last edited by persenaama; 14-11-2006, 22:16.

Comment

• superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

Tuo on sama soitin kuin noissa mun kuvissa. BMW Bavaria C Professional RDS (kasettipesällä)

(OT: mitäs kaikkea menee remonttiin kerran auto on korjaajalla?)
                    Last edited by superb; 14-11-2006, 22:59.

Comment

• persenaama
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 178

prkl mä oon vieläkin varma ettei mulla mitään mankkaa kyllä siinä ollut.. en voi niin väärin muistaa. no, sen nään torstaina. jos ei oo kasettisoitinta, niin taitaa olla joku aika special sitte

korjattu öljyvuoto.. jakopään stefa, jotain tiivisteitä, ohjaustehostimesta joku vuotava letku, paisuntasäiliön alta tai jostain joku vuotava letku.. joku vesipumppu/vesikiertomoottori tms kans kai vaihtoon, en nyt muista edes.

nukkumaan -->

Comment

• superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

Originally posted by persenaama View Post
                        prkl mä oon vieläkin varma ettei mulla mitään mankkaa kyllä siinä ollut.. en voi niin väärin muistaa. no, sen nään torstaina. jos ei oo kasettisoitinta, niin taitaa olla joku aika special sitte

korjattu öljyvuoto.. jakopään stefa, jotain tiivisteitä, ohjaustehostimesta joku vuotava letku, paisuntasäiliön alta tai jostain joku vuotava letku.. joku vesipumppu/vesikiertomoottori tms kans kai vaihtoon, en nyt muista edes.

nukkumaan -->
                        Perusjuttuja korjattu, noi olis voinu korjata itsekin
                        Kannattaa se öljypumpun kiinnitys tarkistaa/tarkistuttaa! Kts http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119

Öitä!

Comment

• onarhi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 58
                          • Muhos

mankan irroitus

Mulla on omassa vm -95 525tds:ssä sama mankanirroitusongelma. Mankka on BMW:n Reverse RDS. Mankan reunoilta lähtee läpät irti ja molemmilla puolilla on kaksi reikää. Miten tuon mankan saa irroitettua ilman väkivaltaa ?

- Olavi
                          Last edited by onarhi; 10-01-2008, 21:12.
                          F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
                          ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
                          ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
                          ex E34 525tds -95
                          ex E34 520i -92

Comment

• superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

Voisit koittaa samaa kikkaa kuin professionaalissa, eli koitat ottaa sen kehyksen irti, pitäs lähtä kevyesti vetämällä pois. Voit napata volyyminupikan irti, senkin pitäs irrota ihan vetämällä.

Comment

• onarhi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 58
                              • Muhos

Originally posted by superb View Post
                              Voisit koittaa samaa kikkaa kuin professionaalissa, eli koitat ottaa sen kehyksen irti, pitäs lähtä kevyesti vetämällä pois. Voit napata volyyminupikan irti, senkin pitäs irrota ihan vetämällä.
                              Ei lähtenyt kehys irti tuosta soittimesta. Aikani kun tappelin, sain mankan irti. Reikiin piti työntää meisseli ja vääntää sivulle, jolloin irtosi.

- Olavi
                              F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
                              ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
                              ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
                              ex E34 525tds -95
                              ex E34 520i -92

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢