Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Touringiin subi asennusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeliMies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 391
    • JSÄ

    E30 Touringiin subi asennusta

    Kukaan tehtyt touringin konttiin subbari+vahvistin asennuksia, sillein ettei tarvis uhrata kauheesti tilaa kontista?
    Tarkotus ois pitää vararengas+ kummankin puolen luukut ennallaan, mutta miten saa 12" asennettua ilman "normi" laatikkoa. "Lattia" tilaa ois kyllä paljon (uus lattia pikkasen korkeemmalle?)

    jos jollain on/sais kuvia tyylikkäistä asennuksista, niin niistä ois apua.
    Last edited by PeliMies; 27-04-2006, 22:39.
    ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Kaivas Showroomista Dualfunin tekele?
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • PeliMies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 391
      • JSÄ

      #3
      Originally posted by mailman
      Kaivas Showroomista Dualfunin tekele?
      Toimis varmaan ihan hyvin jos ois 2x10" , mutku ei oo
      ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by PeliMies
        Toimis varmaan ihan hyvin jos ois 2x10" , mutku ei oo
        Sovella hyvä mies sovella
        Itse olen tukkinut vararenkaan paikalle subin. Paikkapullo vaan jemmaan sit
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          Pikku vahvistin menee näppärästi piiloon vaikka sinne oikean puolen sivulla olevan luukun taakse.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            moro...

            edit: väärä paikka.
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Miksi se vararengas pitää olla mukana?? nykyajan paikkapullo ajaa minun miellestäni saman asian, kunhan välillä uusii sen, kun niistä karkaa ponnekaasut, kun tarpeeksi on pakkasessa.

              Itse olen kovasti suunnitellut samaan tyyliin kun dualfun:lla subin paikan, mutta se pitää tulla niin kiinni, että lähtee äkkiä pois paikalta, kun tulee isompaa roudattavaa.. Ja kiinnitys jotenkin niin kuormansidonta koukkuihin..

              Kun käyttöauto on.
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                #8
                Hyvä dilemma.. suunnilleen kaikki paikat & varapyörä halutaan pitää ennallaan mutta ei haluta uhrata tilaa kontista. Tuo lattian nostaminen jotta saisi subin sinne on vähän vaikeampi asia koska lattia nousee aika reilusti kun subin sinne laittaa. Tietysti jos upottaa subin varapyöräkoteloon (varapyörä "väärinpäin" ja laittaa lyhyemmän tapin sen varapyörän pitäjän tilalle) ni ei tarvi niin paljon nostaa, varapyörä kokoon 17" ni on tuota sisätilavuuttakin.. Mutta tässä menee sitten vähän säätämiseksi jos/kun varapyörä tarvitsisi poistaa yms.

                Oma ratkaisu (vaikka ei ehtoja täytä): Varapyörä pois, subi sinne ja paikkapullo jonnekkin jemmaan. E30 farkku on todella pieni joten jos sitä vähäistä tilaa ei halua uhrata ja haluaa pitkiä tavaroita kuljettaa joskus ni itsea ei huvittaisi laittaa sitä patteristoa siihen takapenkkiä vasten (ja ei halua laitteita irroitella kuljetuksia varten). Vahvarit sitten voi laittaa korotetun lattian alle tai esim. juuri sinne sivustoihin.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • PeliMies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 391
                  • JSÄ

                  #9
                  Originally posted by JiiP
                  Oma ratkaisu (vaikka ei ehtoja täytä): Varapyörä pois, subi sinne ja paikkapullo jonnekkin jemmaan. E30 farkku on todella pieni joten jos sitä vähäistä tilaa ei halua uhrata ja haluaa pitkiä tavaroita kuljettaa joskus ni itsea ei huvittaisi laittaa sitä patteristoa siihen takapenkkiä vasten (ja ei halua laitteita irroitella kuljetuksia varten). Vahvarit sitten voi laittaa korotetun lattian alle tai esim. juuri sinne sivustoihin.
                  Kait se täytyy ottaa tuo varagummi pois, nostaa pikkasen lattiaa jos tarviaa.
                  Kellään kuvia tämmösestä asennuksesta?
                  ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by PeliMies
                    Kait se täytyy ottaa tuo varagummi pois, nostaa pikkasen lattiaa jos tarviaa.
                    Kellään kuvia tämmösestä asennuksesta?
                    Ainakaan subikotelon takia ei tarvitse nostaa lattiaa jos sinne ei muuta tule, kun sehän on aivan sairaan iso.. jotain yli 60litraa muistaakseni..

                    Sitten jos teet kuidusta boksin sinne varapyörä koteloon, niin muista jättää niille ilmanvaihto reijille (?) pienet tilat että se ilma vaihtuu siellä.. Vai miksi ne reiät siellä on?
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • PeliMies
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 391
                      • JSÄ

                      #11
                      Originally posted by jmp2002
                      Ainakaan subikotelon takia ei tarvitse nostaa lattiaa jos sinne ei muuta tule, kun sehän on aivan sairaan iso.. jotain yli 60litraa muistaakseni..

                      Sitten jos teet kuidusta boksin sinne varapyörä koteloon, niin muista jättää niille ilmanvaihto reijille (?) pienet tilat että se ilma vaihtuu siellä.. Vai miksi ne reiät siellä on?
                      mikkä reijät? mihä? Joo no, kaveri varmaan tietää miten se tehään kun on useampia tehnyt (kuulemma).
                      Sairaan iso on tuo mun nykynen laatikkokin
                      Vahvistin pitää sumplia jonnekkin piiloon (muualle kun jemmapullo piiloon ), siihen varmaan tulee nostettua tota lattiaa (jos subbarin integroi "lattiaan").
                      Täytyy suunnitella, ELLEI jollain ole niitä kuvia
                      ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        Originally posted by jmp2002
                        Ainakaan subikotelon takia ei tarvitse nostaa lattiaa jos sinne ei muuta tule, kun sehän on aivan sairaan iso.. jotain yli 60litraa muistaakseni..
                        No sit tarvii melkein nostaa jos on nivon säiliöt vp-kotelossa, silloin ei pyöräkään saa käännettyä 'väärinpäin' jotta tilaa tulisi.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • PeliMies
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2005
                          • 391
                          • JSÄ

                          #13
                          Originally posted by muggo
                          No sit tarvii melkein nostaa jos on nivon säiliöt vp-kotelossa, silloin ei pyöräkään saa käännettyä 'väärinpäin' jotta tilaa tulisi.
                          Nivon säiliöt? ei siellä tainnu mitään olla kun viimeks kurkkasin. Asiasta 10. toimiskohan takakontin "iskarit" tuon lattian nostattimena? vastaan ite: kait ne toimii jos on tarpeeks tehokkaat ja oikein asennettu
                          Kyläl tästä vielä pommi tulee
                          ex:E36 320i, E30 318i Touring, E23 735, E34 520 pommi, Crescent. Nykyään Opel vectra

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by muggo
                            No sit tarvii melkein nostaa jos on nivon säiliöt vp-kotelossa, silloin ei pyöräkään saa käännettyä 'väärinpäin' jotta tilaa tulisi.
                            No se, mutta ajetelin että niitä ei löydy 318 mallista... kun ei 320i:kään löydy...
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • JiiP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1734
                              • Tampere

                              #15
                              Joo, vahvareittein takia sitä lattiaa ei ihan mahottomasti joudu nostaan. Esim. pohja + vahvari + pari mm ilmatilaa + muutaman mm lasi päälle. Pohja nousee siis n. 15mm plus vahvarin korkeus normaalista. Ja sitten ropellit päihin ilmankierrosta huolehtiin.
                              Official member of BTCF-Sauna Team
                              E46 316i -03
                              Ex:
                              E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎