Mietin tässä, että jos tonne E32 takaluukkuun laittaa subbaria, niin soiko se hyvin autoon sisälle sieltä suht. tiiviistä luukusta vai miten tuon hoitais, että soi? Yhtenä ajatuksena olisi hattuhyllyn pelliin reikää, mutta kun en välttämättä sitä haluas silpoa. Onko kellään omasta asennuksesta tai muiden tietoa, että miten ne soi tai miten ne saa soimaan hyvin sieltä luukusta myös autoon sisälle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E32 hifien sijoituksesta.
Collapse
X
-
suksiluukun kautta tulee mekkala ihan hyvin kabiiniin. jos ei ole luukkua autossa valmiina, niin se pellinpala on helppo ottaa pois, siistimpi ratkaisu, kuin reiät hattuhyllyssä, vaikkei ne juuri mihkään verhouksen alta näkyisikään.
molemmin puolin autoa on johdoille oma tunneli maton alla kynnyskotelossa. vasemmalta voi olla vähä helpompi vetää, ei suurta eroa. mattoa pääsee raottelemaan, purkamaan jalkatilojen verhoukset, kynnyslistat, B-pilarin verhouksen ja takapenkin. vähän työlästä, muttei kovin vaikeaa.
toinen (huonompi) vaihtoehto sitten keskikonsolin alla, ja sitte pujottaa keskikonsolin ja takapenkin välin maton alle.
mulla on jossain vaiheessa tarkoitus tehdä tohon suksiluukun reikään tiivisti istuva pieni suljettu kotelo 8-10 tuumaselle elementille. ainakin muilla soinu vastaavat viritykset ihan hyvin. toistaiseksi pyörii passopömpeli irrallaan pitkin konttia.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Mulla on MB Quartin 2x6,5" pikkusubit perässä tommosessa pikkuboksissa ja 50+50W vahvistimella soitellen soi sisätilaan ihan "riittävästi"
Muuten originaali hifi-system alkuperäisellä Blaukkarin valmistamalla 4x25W vahvistimella ja originaali kolmitie-erkkasarjalla. Soi todella mainiosti, kun lähteenä on tuollainen Tevionin halpis MP3-soitin (musta paneeli ja punertavat taustavalot). Ainoa ongelma tässä systeemissä on tuon alkuperäisvahvistimen varsin kova taustasuhina.
RCA:t on vedetty keskikonsolin alle koelaudasta. Keskikonsolin alta johdot vievät takapenkin alle sitten lattiamaton alla. Akun vierestä löytyvältä vahvistimelta piuhat kulkevat alkuperäisen johtosarjan mukana konttiin ja suksiboksin edestä löytyvän subbarin luo.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Ok. No eiköhän ne sieltä sitten luulis kuuluvan. Ajattelin vaan varmistella näin etukäteen ennen kun alan tekemään sinne luukkuun sopivaa koteloa. Täytyy tehdä joku aika iso ratkasu, kun olis tossa ihan uusia 2kpl audiobahn 12" subia ja 2kpl monovahvaria niille. Olis ajatuksissa myös isommat ratkasut hattuhyllyn tai jopa takapenkkia muokkauksesta, mutta tekis mieli säilyttää noita suht. ennallaan. Ei muuta, kun viikonloppuna rca:ta vetämään ja sitten ihmettelemää millasen kotelon noille rakentais.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Vielä on säätö kesken koitin väliaikaisella yhtä subia laatikolla (mikä on rakennettu eri elementin tilavuuksien mukaan) ja kyllähän se sieltä kuulu autoon sisäänki, mutta ei mitenkään erityisen hyvin. Toistaiseksi kyllä en vedä refleksejä hattuhyllyyn tai mitään. Suksiluukusta vaan on pelti otettu pois. Alla hiukan hahmotelmaa, että millaista koteloa ajattelin. Tuo kuva on siis suoraan takaa katsottuna. Tarttis olla skanneri, ku toi hiirellä piirtäminen ei oikein onnistu, mutta näkeehän tosta. Onko kellään ollut vastaavaa systeemiä ja jotain ajatusta, että onko noin hyvä vai pitäiskö kotelo tehdä vähän pienemmäksi ja suljettuna?
Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
-
Noniin. Sain vihdoinkin koko projektin valmiiksi. Kotelon tein sittenkin suljettuna ja ilman väliseiniä, eli molemmat 12" elementit samassa suljetussa kotelossa. Täytyy sanoa että soi kyllä autoon sisälle ja hyvin, mutta nyt on vielä ongelmana se, että auton takapuskuri pitää melkosta räminää kovemmin soittaessa. Muualta sain räminän aika hyvin jo pois (luukun sisältä, rekisterikilpi, yms.), mutta tosta puskurista ei oikeen tunnu saavan millään pois. Autoon sisällehän se ei häiritse, mutta ulkopuolelle kuuluu vähän turhan hyvin.Nyt:
e65 745iA
Ja ennen:
e32 750iA x2
e34 535i
Comment
-
Comment