Mikä siinä on kun vahvarin maa johdon laittaa suoraan akun maahan niin ottaa kajarit ulinaa mutta kun laitoin sen suoraan runkoon niin johan ulina loppui. Eli häiritsevän vian sain häviämään mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. akun maa tulee kontissa seinämään runkoon n.20cm päähän akusta niin sinne päähän laitoin maajohdon niin skulaa mutta saman johdon päässä akussa ottaa häiriötä. Varmaan ihan yksinkertainen juttu mutta kertokaa mullekkin. mutta eipä vingu vehkeet enää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vahvistimen maajohto
Collapse
X
-
Kaipa
Jospa se jotenkin laturista ottaa sen vinkumisen jos samas paikas mut jos kauempana on nii ne häiriöt purkautuu runkoon. En kyl tiiä mut joo sanokaa fiksummat.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
-
-
Eli kun laitat vahvarin maan suoraan akkuun, on vahvari periaatteessa suoraan laturissa kiinni ja vinkuna kuuluu. Sähkö kulkee sieltä missä vastus on pienin, ja vaikka peltiin kiinnitettäessäkin vahvistimen maa on kosketuksissa akun napaan niin niiden välissä on kuitenkin pieni potentiaaliero eli jännite-ero. Tuota jännite-eroa ei kunnolla mittarilla näe (ainakaan halvalla) ja juuri olematon jännite-ero saa aikaan sen että tuo häiriö ei kierrä vahvarin kautta.
Näin olen ainakin itse ymmärtänyt, viisaammat korjatkaa olkaatten hyvät! :juo325i -89
Comment
-
-
Yleensähän tuo häiriövinkuna tulee, jos esim. mankka ja vahvistin on maadoitettu
eri pisteseen tai jos vaikka vahvistimen maadoitusjohto on huomattavasti pidempi,
kuin mankan. Veikkaisin, että jos pistäisit mankan virta ja maadoituspiuhat myös
akkuun kiinni, surina häviäisi. Nuo surinathan yleensä johtuu huonosta maadoituksesta.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
Comment