miten sais enemmän painetta e36 v-91? oon ottanu takaa vakio kaitsarit pois ja taka penkin taakse oon laittanu kunnon reiän! mut ei tuu painetta vaik pitäs! on 12 tuumanen spl dynamics pro sarjan subi ja hifonics zeus zx6000 vahvari potkua pitäs olla mut ei tuu painetta sisälle??? :(
Announcement
Collapse
No announcement yet.
miten saa painetta sisälle e36 v-91???
Collapse
X
-
hmmm...Vai tehaskotelokin..kyllähän sen sit pitäs jo pukata painetta, jonku verran. se on näissä bmw niin pirun tiivis tuo takakontti/matkustamon tila. Refleksiivikotelolla pääsis kans vähän matalammalle, ja sais painetta ehkä hiukan lisää. Nuo bandpass kotelot on kyllä kans hyviä,mut varjopuolena kotelo kasvaa niin pirun isoksi. Mitlä se kuulostaa peräkontti aukinaisena, eli toimiiko se silläkään lailla? Ihmeitähän ei yhdellä 12" vielä saa aikaiseksi, mut kyllä sillä toimeen pitäs tulla. Onkos sulla konkkaa? Saattaa imaista vahvarin tehot luuuttaessa, joten alapää/paineet jaa vajaaksi. (en tunne vahvistintasi, joten en tiedä sen tehoista)RideToStorm
Comment
-
-
Originally posted by vankkatbasso antaa 500w jatkuvaa ja vahvari 600w jatkuvaa 4ohm:iin! en tiä kyl oikeen mikä mättää kyllä se soi hyvin ku avaa perä kontin mut. ku menee sisälle ja lyä luukun kii nii ei paljo sisälle kuulu! tai ei tuu painetta!!!
Comment
-
-
Originally posted by vankkatvaikuttaako muuten virta piuha akulta vahvarille et kuinka paksua se on?mulla se ei mitään hirveen paksua???
Comment
-
-
Originally posted by turnet45hmmm...Vai tehaskotelokin..kyllähän sen sit pitäs jo pukata painetta, jonku verran.)
Originally posted by turnet45Refleksiivikotelolla pääsis kans vähän matalammalle, ja sais painetta ehkä hiukan lisää. )
Veikkauksia:
-vahvistimella on virransaantiongelmia
-tasosovitus viturallaan
-kotelon tilavuus väärä
-kotelon/elementin sijoitus väärä
Että näin... :roll:530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
juu, et ilmeisesti huomannut hymiötä kommenttini "hmmm...Vai tehaskotelokin..kyllähän sen sit pitäs jo pukata painetta, jonku verran.)" ei tehdas kotelot todellakaan autuaaksi tee. Ite tehty ja tarkkaan tehty on aina parempi.
Ja toinen kommentti refleksi kotelosta. Tarkoitin juuri taajuuskäyrän "alemmas" saamista tuolla refleksikotelolla. Toistokäyrä lähtee myöhemmin laskemaan kuin suljetussa kotelossa, josta sitten ainakin minun käsittääkseni tulee sitten niin sanotusti "matalammalle menevä soundi". +3db lisäys on myös jo paineissa ihan kohtuullinen (?), 6 olisikin sitten jo hyvä.
Itse olen tehnyt tilan säästön vuoksi suljetun kotelon 10" ja olen myös tehnyt sen tarkoilla mitoilla ja toimii ihan mainiosti. Tai siis riittää minulle. Aiemmin minulla oli Mtx 2x 10" tehdasboxsi ja sekin toimi hyvin. Refleksi kotelo oli 12" Cervinissä ja sen kanssa oli hiukan ongelmia. Eli putken pituus ei ollut ohjelmien ilmoittama, vaan jouduin lyhentämään sitä korva kuulolla aika paljon ennen kuin rupesi toimimaan.
Kyllä tuon kokoisen vahvistimen pitäisi jaksaa soittaa yhtä subbaria ihan ok, ainahan konkka olisi hyvä muttei pakollinen. Virtapiuhat pitää olla jo melko paksuja tuon kokoiselle systeemille ja muista myös maajohdon paksuus. Maajohdon paksuus on aivan yhtä tärkeä kuin virtajohdon, muuten ei homma pelaa. Melkein minäkin veikkaisin ettei kotelo ole oikein mitoitettu. Kannattaa myös kokeilla koteloa jossain kaverin autossa, tulisi selyys tuohon kotelon mitotukseen ja äänen pääsyyn "ohjaamotilaan".RideToStorm
Comment
-
-
Potkaise se suksi luukkumäkeen sieltä takapenkin takaa ja ota takahattuhylly käsiisi ja ruuvaa vakio takakaijuttimet pois molemmilta reunoilta saa kivat reijät jotka menee perä konttiin asti kyllä alkaa painetta löytyä. Tämän operaation jälkeen voisit vaimentaa peräkontin kannen ja reunat nii kyllä lähtee....... :shock:
Comment
-
Comment