Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boxi ehdotuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Demez
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 32

Boxi ehdotuksia

Elikkäs ostin subbasen, joka on DLS SP12. Minkälaisessa boksissa ootte tuommosta soitellu? Itse ajattelin tuommoista 65l refleksiä. Ton tilavuuden mä laskin sillä winIsd:eellä. Mutta silti tuo 65litraa kuulostaa kauheen isolta, tiiä häntä. Tehoa on tarjolla noin 1Kw.
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6768
    • PK-seutu

Originally posted by Demez
    Elikkäs ostin subbasen, joka on DLS SP12. Minkälaisessa boksissa ootte tuommosta soitellu? Itse ajattelin tuommoista 65l refleksiä. Ton tilavuuden mä laskin sillä winIsd:eellä. Mutta silti tuo 65litraa kuulostaa kauheen isolta, tiiä häntä. Tehoa on tarjolla noin 1Kw.
    S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Demez
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 32

olen kyllä nuo katsonut, mutta kuulostaa niin pienelle tuollainen alle 40L kotelo. Mut kai se pitää kokeilla molempia...

Comment

• Wiherpiipero
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 90

Originally posted by Demez
        olen kyllä nuo katsonut, mutta kuulostaa niin pienelle tuollainen alle 40L kotelo. Mut kai se pitää kokeilla molempia...

Jos hyvää ääntä haluat niin noin 60 litranen kotelo ja viri elementin fs:n kohdalle niin se on siinä..
        Jos taas tiukempaa soundia vailla niin vähän pienentää ja nostaa viriä.. ( kokeilemalla pääsee parhaaseen lopputulokseen)

Comment

• Mixuh
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 24
          • Kouvola

Oisko kellään mitään tietoa kuinka iso refleksiputken tulisi olla? Itellä 58l laatikko ja 12" Caliberin subi?

Comment

• Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

Originally posted by Mixuh View Post
            Oisko kellään mitään tietoa kuinka iso refleksiputken tulisi olla? Itellä 58l laatikko ja 12" Caliberin subi?
            Mitenkä tämmöiseen kysymykseen pitäisi vastata? Caliberillä on varmaan montaakin eri mallia 12 tuumasena. Onko 58l varmasti oikean kokoinen kotelo kyseiselle elementille? Vähän tarkennusta noihin tietoihin. Kaiva subbarin specsit esiin ja simuloi esim. WinISD:llä tai Autosoundin sivuilta löytyvällä bassbox ohjelmalla, niillä saat ne putken mitatkin selville.
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• Vilhosuuri
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 139
              • Nurmijärvi

Originally posted by Demez View Post
              Edelleen: www.dls.se

Tuo valmistaja tietää kyllä missä kotelossa heidän tekemät elementtinsä toimivat. Toisin kuin moni muu valmistaja, Dls suosittelee optimikoteloita eikä mahdollisimman pieniä...
              Suosittelen noudattamaan ja lopettamaan sooloilun tässä asiassa.

vnu
              Alla riippuen ajasta ja paikasta:

Bmw E30 316 -87
              Bmw E34 "525i" -89
              Citroen DS23 -73
              Citroen Saxo 1.4 -99
              AS-202 Bravo

Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

Comment

• Mixuh
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 24
                • Kouvola

Originally posted by Rudenorth View Post
                Mitenkä tämmöiseen kysymykseen pitäisi vastata? Caliberillä on varmaan montaakin eri mallia 12 tuumasena. Onko 58l varmasti oikean kokoinen kotelo kyseiselle elementille? Vähän tarkennusta noihin tietoihin. Kaiva subbarin specsit esiin ja simuloi esim. WinISD:llä tai Autosoundin sivuilta löytyvällä bassbox ohjelmalla, niillä saat ne putken mitatkin selville.
                Ok, eli subbari Caliber evolution 12". Kotelon pitäisi olla oikeissa mitoissa.

Comment

• maggie
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 40

Caliber Evolution 12

Tässä valmistajan antamat suositukset Caliberin Evolution 12" elementille:
                  Suljettu kotelo: 30 litraa (netto) eli lisää vielä elementin viemä tilavuus, noin 3litraa.
                  Refleksikotelo: 39 litraa (Refleksiputken halkaisija 10cm x pituus 32cm).

Comment

• Mixuh
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 24
                    • Kouvola

Originally posted by maggie View Post
                    Tässä valmistajan antamat suositukset Caliberin Evolution 12" elementille:
                    Suljettu kotelo: 30 litraa (netto) eli lisää vielä elementin viemä tilavuus, noin 3litraa.
                    Refleksikotelo: 39 litraa (Refleksiputken halkaisija 10cm x pituus 32cm).
                    Caliber Evolution cwe 12"
                    400max
                    200Rms
                    Ei meinaa googlettamalla löytyä tietoa...

Comment

• jiipeeko
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 203
                      • Vaasa

Mulla olis tollanen pioneerin 10" impp 400w/140w ja ajattelin tehdä siihen refleksillä olevan kotelon, nii voisko joku joka ymmärtää vähä enemmän näistä nii laskea mulle ton kotelon tilavuuden kiitos jo etukäteen.
                      Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
                      ex.
                      E30 Touring
                      328i Coupe -96

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡