Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30:sen läpiviennit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreeZ
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 814
    • Hamina

    E30:sen läpiviennit

    tällästä tänään..elikkäs tänään vetelin vähän piuhoja autoon ja aattelin kysya että mistä olisi järkevintä vetää virtajohto konehuoneeseen? pitäisi selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella ja muutenkin helposti.. :lol: :lol: ja neuvoja kanssa että mitä pitää purkaa.. :roll:
    BMW 320i
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    #2
    Re: E30:sen läpiviennit

    Originally posted by FreeZ
    tällästä tänään..elikkäs tänään vetelin vähän piuhoja autoon ja aattelin kysya että mistä olisi järkevintä vetää virtajohto konehuoneeseen? pitäisi selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella ja muutenkin helposti.. :lol: :lol: ja neuvoja kanssa että mitä pitää purkaa.. :roll:
    Siinä missä pelkääjä lepuuttaa jalkojaan on se reikä, sen näkee konehuoneestakin. Lista pois ja matto niin sen näkee :juo

    On sitten ihan riittävän isokin, mahtuu melkeen millanen kaapeli tahansa
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i

    Comment

    • FreeZ
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 814
      • Hamina

      #3
      Re: E30:sen läpiviennit

      Originally posted by DropIt
      Originally posted by FreeZ
      tällästä tänään..elikkäs tänään vetelin vähän piuhoja autoon ja aattelin kysya että mistä olisi järkevintä vetää virtajohto konehuoneeseen? pitäisi selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella ja muutenkin helposti.. :lol: :lol: ja neuvoja kanssa että mitä pitää purkaa.. :roll:
      Siinä missä pelkääjä lepuuttaa jalkojaan on se reikä, sen näkee konehuoneestakin. Lista pois ja matto niin sen näkee :juo

      On sitten ihan riittävän isokin, mahtuu melkeen millanen kaapeli tahansa
      lista? no hyvä jos ie tarvitse enempää purkaa.. :lol:
      BMW 320i

      Comment

      • jutzi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 144
        • Turku

        #4
        Ite vein virtapiuhan eli 8mm2 johdon akulle tosta kuskin jalkatilasta
        koska se tuntus siin suhtees helpommalt ettei pidä molemmilt puolilta
        alkaa noita listoja repimään ja menee RCA, kauitin ja virtapiuhat
        sopivasti erillään toisistaan eikä ainakaan mitään häiriöö oo viel ilmennu
        ja on ollu jo 3kk paikallaan.

        Elikkä kun viet sen piuhan konehuoneeseen niin ota se ratin alla
        oleva muovi pois jalkatilassa ja siin pitäs aika vasemmal ylhään näkyy
        semmonen kumitulppa mist pitäs muutama johto jo mennä.

        Siihen sit vaan reikä ja johdon vedon jälkeen jotain silikooni massaa tai
        vastaavaa tiivistykseks.
        Se läpivienti tulee suoraan sulakeboxin alle et kannattaa se siitä vähän
        sivuun ottaa niin saa helpommin johdon ja siististi.

        Ja sit sulakeboxin laitoin siihen akun viereen ja peltiin ruuveilla oikeeseen
        lokariin tai mitä peltii ny onki.

        Comment

        • FreeZ
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 814
          • Hamina

          #5
          no mulla on veetty piuha jo apparin jakatilaan paksista joten toi kuskin puoli hylätään ja piuhahan on 21mm2 eikä se sieltä mahu kun katoin äsken.. :roll:
          BMW 320i

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17855
            • PKS

            #6
            Jos akku on edessä (kuten allekirjoittaneella myös), sehän on apparin puolella. Siinä akun vieressä on läpivientikumi, joka tulee hanskalokeron taakse. Riittää kun otat hanskalokeron "vaijerit" irti ja päästät sen lokeron roikkumaan ja kappas siinä sulla on edessä kumi, ja ei todellakaan ole vaikea siihen tehdä reikää. Sitten vaan kaapeli etukaiuttimen viereen ja jalkalistaa myöden takakonttiin. Vanhassa 2d sedanissa oli apparinpuolella sillä samalla puolella jonkinlainen reikä tukiraudan ja bensatankin päälyosan välissä, josta piuhan sai takakonttiin suoraan ilman uusia reikiä.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            ½
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • JIPSKI
              BTCF Member
              • Feb 2003
              • 1010
              • Vaasa

              #7
              onneksi on akku peräluukussa
              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

              Comment

              • t0n1_
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 321
                • Haapajärvi / Liminka

                #8
                mä vedin kaks 35mm piuhaa, toisen laitoin siitä läpiviennistä joka on hanksalokeron takana ja toinen piti vetää sieltä palkin kautta, oli aika sössiminen että sai taipumaan sellaisen letkun ku oli liitinkin jo tinattu paikoilleen. Ainut miinus oli että matto ei meinannu passata kunnolla paikoilleen mutta jospa se siitä asettuu

                E36 316 Touring -98 aka "pappa"
                E21 315 -84 "burn1s edition"
                Ex: E36 325i -91
                Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
                Ex: E30 316 -87

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Re: E30:sen läpiviennit

                  Originally posted by DropIt
                  Originally posted by FreeZ
                  tällästä tänään..elikkäs tänään vetelin vähän piuhoja autoon ja aattelin kysya että mistä olisi järkevintä vetää virtajohto konehuoneeseen? pitäisi selvitä mahdollisimman vähällä purkamisella ja muutenkin helposti.. :lol: :lol: ja neuvoja kanssa että mitä pitää purkaa.. :roll:
                  Siinä missä pelkääjä lepuuttaa jalkojaan on se reikä, sen näkee konehuoneestakin. Lista pois ja matto niin sen näkee :juo

                  On sitten ihan riittävän isokin, mahtuu melkeen millanen kaapeli tahansa
                  Toi on erittäin hyvä paikka vedin itse sieltä johdot ja hyvin onnistu ja oli helppo homma.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • Enska325i
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 333
                    • Masku

                    #10
                    Originally posted by JIPSKI
                    onneksi on akku peräluukussa
                    Niinpä. Oli helppoa toi virtapiuhan vetäminen.
                    E46 330i M-sport touring

                    ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
                    sigpic

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #11
                      Originally posted by Dualfun
                      Siinä akun vieressä on läpivientikumi, joka tulee hanskalokeron taakse. Riittää kun otat hanskalokeron "vaijerit" irti ja päästät sen lokeron roikkumaan ja kappas siinä sulla on edessä kumi, ja ei todellakaan ole vaikea siihen tehdä reikää.
                      Uuden ison reiän tiivistys vielä mustalla silikonilla niin johan on tiivis ja orkkiksen näköinen :wink: Mä vetelin sieltä kanssa tollasen jonkun sentin paksusen ja hyvin mahtui.
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • decatec
                        Newbiemmer
                        • Jul 2004
                        • 10

                        #12
                        EEEEEEIIIII!!! Siliconi tiivistyksiä autoon. Siliconissa liuotin hapot syövät maalisuojan ja syövyttävät metallia. Käyttäkää tiivistykseen hapottomia liimoja. Korikittiä, sikaa tai butyylinauhaa. Siliconi liimoja ei myöskään saa käyttää moottoriosien tiivistämisessä, sillä tuotteesta vapautuvat höyryt saattavat tuhota lambda-anturin.

                        Comment

                        • uuniperuna
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 378
                          • Joensuu

                          #13
                          Akku vaan takakonttiin niin kaikein paras
                          Sitä saa mitä tilaa...

                          Comment

                          • RiiQuu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1367

                            #14
                            Originally posted by decatec
                            EEEEEEIIIII!!! Siliconi tiivistyksiä autoon. Siliconissa liuotin hapot syövät maalisuojan ja syövyttävät metallia. Käyttäkää tiivistykseen hapottomia liimoja. Korikittiä, sikaa tai butyylinauhaa. Siliconi liimoja ei myöskään saa käyttää moottoriosien tiivistämisessä, sillä tuotteesta vapautuvat höyryt saattavat tuhota lambda-anturin.
                            Tiedän, mutta tiivistys on vaan kumin- ja kumin välillä, eli ei ole missään kontaktissa maalipintaan tai teräkseen. Siis läpivientikumin tiivistys. Varmaan voi Sikaflexiä suositella kuitenkin paremmin tähän tarkoitukseen..
                            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                            - - -
                            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                            Cäbi©

                            E36 M3 Coupé 1996
                            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                            Comment

                            • BestMotorWith
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 382
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Jos laittaa akun konttiin ni tarvii sinne eteen viedä kuitenkin johto vai meinasitko erillisellä laturilla sitä latailla?
                              Mulla menee sieltä apukuskin jalkatilasta 70mm2 johto konttiin 8)
                              Ja hyvin mahtuu :lol:
                              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎