Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mihin hukkuu virrat vahvistimelta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 823
    • Lahti

    Mihin hukkuu virrat vahvistimelta?

    Elikkäs tommonen e34 518i -90 ja siihen on pistettynä subbarivahvari yhdistelmä tonne takaboksiin ja ongelma on se että kaapelista, joka tulee akulta tulee läpi vain 3.3V!? Akun mittasin 12.4V, maita pitäisi saada myös... kun ottaa kaapelit irti vahvistimesta ja mittaa suoraan niistä niin antaa 8.4V, kun taas pistää johdot kiinni niin 3.3V. onko kaapeli vaan armotonta jytkyä ettei virta suostu tulee läpi vai mikä? kaapelit oli tuossa ostaessa ja ei pitäis olla poikki väliltä, koska sulake ainakin kestää ja jotain sentää tulee läpi. sulake on 30A ja johto jotain noin 1.5cm paksuista about. vahvistimilla ja muilla ei vissiin oo pahemmin merkitystä kun toi virta on noin onnetonta ettei tolla toimis ees nännimankka.

    siirtäkää jos on väärässä paikassa, mutta tää on hifii liittyvää kuitenki...
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
  • masi300
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 262
    • Pori

    #2
    Jos ei sulakeblokki ole ihan hapettnut/muissa mömmöissä niin pistänyt ihan suosiolla johdot ensimmäiseksi vaihtoon. Jossain kohtaa johtoa ainakin on vikaa. Tarkasta kaikki mahdolliset kontaktipinnat.
    - Muutamia riisejä
    - Muutamia saksalaisia
    - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
    - Ex E30 320i -84

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Mitenkäs liitokset ja sulakkeen kiinnitys?

      aluksi tulisi mieleen mitata jännite ennen sulaketta ja sen jälkeen :think
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • turbopuusti
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 823
        • Lahti

        #4
        eli siis uudet liittimet on kummassakin päässä ja on puhdisteltu. täytyy mitata ton sulakkeen jälkeen jännite. todella tyhmä kysymys, mutta kaveri väitti että jos on liian paksu johdin niin se johdin jo vastustaa niin paljon virran kulkua että saattaa käydä noin. mutta eikait nyt sentää kuitenki näin pienillä johdoilla

        *sulakeblokki ja liittimet vaihdettu siis
        e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Öö tuota se on ennemminkin niin päin että mitä ohuempaa sitä heikommin virta kulkee. Eli mitä paksumpaa kaapelia, sen parempi.

          Comment

          • turbopuusti
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 823
            • Lahti

            #6
            juu näinhän se minunkin mielestä, mutta täytyy nyt sitten vissiin ruveta purkaa tota kaapelia hittoon tuolta, pakkohan sen vian jostain on löytyä...
            e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

            Comment

            • illu^^
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1703
              • Kajaani

              #7
              Kyllä se vika jostain sieltä löytyy, puoli autoa purettuasi löydät vian ja huomaat että ei olisi tarvinut mitään purkaa. Niin siinä aina käy, nimimerkillä kokemusta on.

              PS. Sähkö on sinistä ja se sattuu.

              Comment

              • turbopuusti
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 823
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Axum View Post
                Mitenkäs liitokset ja sulakkeen kiinnitys?

                aluksi tulisi mieleen mitata jännite ennen sulaketta ja sen jälkeen :think
                joo elikkä ennen sulaketta 12V ja jälkeen se 3V että siinähän se vika oli
                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎