Announcement

Collapse
No announcement yet.

subi eteen?!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1713
    • Vantaa/Lappeenranta

No eiköhän tuon voi peräkonttiinkin ihan suosiolla tunkea
    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

Comment

• Gäri
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 559
      • Järvenpää

Originally posted by kosti
      No eiköhän tuon voi peräkonttiinkin ihan suosiolla tunkea
      ai esim. 8" myös konttiin, hyvin se siellä soi :wink:
      "Se mitä lopussa halutaan sanoa, määrittää mitä alussa sanotaan"

Comment

• MrOJ
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 61
        • Pirkanmaa

Homma ei tule missään tapauksessa olemaan helppo. Ihan selkeesti mielipiteitä on monia ja minun on ainoa oikea tapa...

Suppanen edessä on ihan ok. Ja myös takana. Vähän tällai ympäripyöreesti sanon tämän asiani. :oops: Ihan miten vaan. Ite laittaisin sen suppasen sinne takakontiin. Tämä sen vuoksi, että kyllä minä haluan, että siinä repsikan paikallakin joku haluaisi istua :wink: Jos ei tykkää äänentoistosta/taajuusvasteesta (mikä on autossa mahdotonta toteuttaa täydellisesti), niin sitten pitää hankkia kunnon 31 alueinen eq. Sillä viimeistään setti kuin setti tokenee.

Teini-virettä ei tueta
        Official member of BTCF-Sauna Team
        E34 525tds -95 Herrasmiehet hehkuttaa...

Comment

• Cyrbanen
          Bimmer Rookie
          • Feb 2003
          • 66
          • Helsinki

No jos hiuksia lähetään halkomaan...
          Älkää puhuko "hyvin soimisesta" ja metelin tuottamisesta yhtenä käsitteenä, nolaatte vain itsenne. Laadukas 8" elementti saadaan takuulla soimaan hyvin takaluukussa, mutta kenties niin "pienen" elementin siirtämä ilma ei riitä sille bass boom-skeidalle, mitä valtaosa autoissaan luukuttaa. Eli hyvin soiminen ei tarkoita isoa äänenpainetta.

Mitä suppasen eteen sijoittamiseen tulee, niin ko. järjestelyllä saadaan äänenlaadullisesti paras lopputulos, tosin asennuksen on oltava todella hyvä ja äärimmäisen jämäkkä, nimittäin kojetaulu rämisee ja rytisee yhtä helposti kuin kivet peltipurkissa, huonontaen äänenlaatua huomattavasti.

Jos kyseinen jutinäloota on takana, pitää huolehtia siitä että alipäästön jakotaajuus on riittävän alhainen, mieluummin niin alhainen kuin etukaiuttimien oikea alarajataajuus on. Sanotaan, että alle 80Hz aallonpituuksia ei pysty enää autossa paikantamaan, mutta pitää muistaa myös jaon jyrkkyys ja kaikenlaiset resonanssit.

Autossa nimenomaan voidaan saada aikaan täydellinen taajuustoisto, siinä auttaa taajuuskorjaimien iso kirjo. Olen itsekin todistanut 20Hz - 20kHz lähes viivasuoria taajuusvasteita äänentoistokilpailuissa. Tosin harva haluaa sellaisella käyrällä musaa kuunnella. Ainoa asia, mikä autossa on vaikea toteuttaa, on oikeaoppinen stereokuva(paitsi tietty jos kaverilla on esim. McLaren F1, jossa on kuskin paikka keskellä ).
          Sitä se on.

Comment

• MrOJ
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 61
            • Pirkanmaa

Originally posted by Cyrbanen
            No jos hiuksia lähetään halkomaan...
            ...Autossa nimenomaan voidaan saada aikaan täydellinen taajuustoisto, siinä auttaa taajuuskorjaimien iso kirjo. Olen itsekin todistanut 20Hz - 20kHz lähes viivasuoria taajuusvasteita äänentoistokilpailuissa. Tosin harva haluaa sellaisella käyrällä musaa kuunnella. Ainoa asia, mikä autossa on vaikea toteuttaa, on oikeaoppinen stereokuva(paitsi tietty jos kaverilla on esim. McLaren F1, jossa on kuskin paikka keskellä ).
            No okei... Taajustoisto voi olla mittarien mukaan ihan suora. Mutta entäs vaihevirheet, jotka eivät näy sillä mittarilla?
            Minun mielestäni: Mitä vähemmällä päästään tavaran määrän ja kaikennäköisien kikkailujen suhteen, sitä parempi on... Jokainen kuitenkin tietää itse mitä haluaa ja jokainen tekee sillain miten parhaaksi katsoo. Käytännöllisyys on minun juttuni...
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E34 525tds -95 Herrasmiehet hehkuttaa...

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎