Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alkuperäis soitin mykistyi pakkasella

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10043
    • KVLA

Alkuperäis soitin mykistyi pakkasella

Olisin tuonne ongelmapuolellekin voinut laittaa,mutta koitetaan täältä apuja.Eli auto seisoi neljä päivää käyttämättä näillä pakkasilla.Aamulla kun lähdin liikennteeseen,niin humpparasia olikin mykkä.Kaikki toiminnot tuntuu pelaavan normaalisti,mutta ääni on kadoksissa.Ja pakkasen vuoksi en ole edes ensimmäistäkään sulaketta vielä tsekannut.Mistähän vikaa voisi kuikuilla,vahvistin?Ja jos vika on itse soittimessa,niin mikähän tuosta hajoaa?Kannattaakohan edes soitinta korjauttaa?

Soitin on E36:n alkuperäinen "Business-joku" cd-boxin ohjauksella.Olisiko soitin tykännyt hallaa pakkasista (kaput).Vai etsinkö vikaa vahvistimen suunnasta.Ei ole nyt lämmintä paikkaa tutkimuksiin,mutta heti kun saan biilin tupaan,niin...
    Last edited by Heguli 31; 09-02-2007, 19:54.
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

Joo kannattaa odotella hetki,ett päästään ns. valkoisen miehen ajokeleilin.Omassakin oli aika mouruamista toi toisto,helpotti kummasti talliin ajo.

Comment

• mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

mulla teki saman e39 alkuperäinensoitin kun laitoin käyntiin kaikki toimii normaalisti mutta ääni ei kuulunut,sammutin auton käynnistin uudelleen niin ääni palasi,pakkasen aiheuttamaa sekoilua varmaan tuo sunkin ongelmasi.

Comment

• Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

Originally posted by mikkis View Post
        mulla teki saman e39 alkuperäinensoitin kun laitoin käyntiin kaikki toimii normaalisti mutta ääni ei kuulunut,sammutin auton käynnistin uudelleen niin ääni palasi,pakkasen aiheuttamaa sekoilua varmaan tuo sunkin ongelmasi.
        Eipä ole ääni palannut.Lämmitin tänään sisätilalämmittimellä auton ohjaamon "kuumaksi" ja testasin uudelleen.(Ulkolämpötilakin on vain n.-10C).Ei vaan tule ääntä.
        Kävin tilailemassa vikakoodien nollausta,kun tuo airbagin valo alkoi samalla temppuilemaan.Sanoivat hullossa muka jossain ohjeissa lukevan,ettei soittimeen saisi kytkeä virtoja,jos on kylmempää kuin -25C?No maanantaina selvinnee ainakin tuo airbagin valo-ongelma.
        Katsotaan sitten starttaako soitin uudelleen,kun saan auton hetkeksi sisätiloihin.

Comment

• jussiupn
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 10
          • Hyvinkää

mulla oli ostaessa ongelmana, että kaikki äänet välillä katosi. surffailin paljon netissä ja löysin jostain (olisiko ollut jopa tällä foorumilla) ohjeen putsata liitin takakontissa. Minulla auttoi tuo liittimen putsaus (elektroniikkapuhdistajaa ja paineilmaa).

Auto on ollut mulla niin vähän aikaa, etten ole oikein tutkinut mitä mikäkin boxi tekee. Liitin, josta puhun, löytyy e39 touringissa vararenkaan vieresta vasemmalta puolelta. Muovisuojia joutuu hieman irroittamaan.

Joku varmaan osaa sanoa mikä boxi se on (radio/vahvistin ?)

mulla on autossa navi ja cd-vaihtaja.

ehkä auttaa, ehkä ei...

jussi

Comment

• Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10043
            • KVLA

Vahvistimen paikallistaminen

Mistähän tuota vahvistinta alkaisi hakea.Ei muistaakseni ainakaan tuolla vasemmassa "takalokasuojassa" ole.Ei viitsi koko autoa purkaa.Voisi viikonloppuna yrittää paikallistaa vikaa.Vahvistimen sulaketta epäilisin tässä vaiheessa...
            Onko minkä kokoinen köntti kysessä?

Comment

• vertailk
              Newbiemmer
              • Jun 2003
              • 21
              • Joutseno

Täällä sama homma alkuperäisen business cd-soittimen kanssa... Ääntä kyllä kuuluu kun kääntää volumee puol kierrosta lisää mutta silloinkin hyvin heikosti. Oon soittimen takaa putsannu liittimen ja tutkin soittimen volyme nupin. Luulin et se ois potikka ja vika vois olla siin mut se onkin jonkunlainen "opto" En tarkemmin tiedä sen toimintaperiaatetta. Todennäkösesti se kyl toimii. Pitää jatkaa vian ettimistä sit vahvistimen puolelta.
              ex BMW 316i
              ex BMW 323i
              BMW 535ia E34, BMW 520i E28

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍