Poppista e36 sedaniin

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    niin kuin jo aikasemmin mainitsin, niin jätin nuo alkuperäiset kiinnikkeet paikalleen tuonne ja oikeastaan nuo pahvit olisi pysyneet paikaallaan ihan niillä pelkästään, vaikka painoa tuli TODELLA reilusti lisää. Kuitenkin lisäsin varmistukseksi pari pulttia että varmasti pysyy:


    Lopuksi vain parit puihat lisää kumpaankin oveen, koska koko etupää muuttui aktiiviseksi samalla. On muuten jo huikka ahdasta tuolla kumiputkessa/liittimessä, kun siellä menee 4x4mm2 ja 2x2,5mm2 piuhaa per ovi tarvittavine suojineen (nylon sukkaa ym.)

    Ja tässä ois sitten ovet valmiina paikallaan ja verhoiltuna:









    Alkuperäisille kick-paneeli paikoille en jaksanu tehdä muuta kuin tukkia ritilän ja verhoilla peitelevyt nahalla:


    Niin ja vielä tällästä turhuutta tuli tehtyä (ei varsinaisesti liity autohifiin, mutta onhan nuo aika pornot..)




    Ja lopuksi voin sanoa että kyllä kannatti!! Nyt tulee noista mideistä sen verran paljon bassoa, että ei subia välttämättä edes tarvittaisikaan. Ja silti ei ovet paljoa pärise kiitos n. 1cm seinämävahvuuden.

    e: ei näköjään tullu kuvia kun kuskin ovesta, mutta kyllä se vänkärinkin ovi samalta näyttää..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Hohhoijaa!! taas on ihmisellä ollut ylimäärästä aikaa

    Eli aluksi tarkoituksena oli ihan vaan vaihtaa noitten 5 varttisten focalien tilalle dls:n ms6:set ihan vain vaihtamalla ne asennusrinkulat sopivan kokoisiin. Helppo ja nopea homma vai? No niinhän se olikin, mutta lopputulos ei paljon päätä huimannut ja ääni oli suoraansanottuna karmea. Paremmin toimi kun ne ei olleet ollenkaan käytössä. Eli isompaa koteloa piti saada ja siitä se ajatus sitten lähti...

    Eli tarkotuksena oli tehdä ovien alareunaan mahdollisimman vähän huomiota herättävät kotelot, joissa tilavuutta olisi tarpeeksi kunnon sointiin. Joten eikun ovista taas nahkat pois:


    seuraavaksi olisi kannattanut ottaa oven sisäpinnasta muotti, mutta laiska kun olen, niin leikkasin vain 10mm vesivanerista sellaiset palaset, joka kohtuudella passaa ovipahvin ja oven sisäpinnan väliin..


    ..jotka sitten kuidutin kunnolla kiinni...


    ..ja kun kusilaitu on asettunut, niin levyn kohdalle vaan raakasti aukko ovipahviin (huomaa, että jätin alkuperäiset kiinnikeet koskematta):


    (tuo ruskee tavara ei oo sitten mitään koiranpaskaa, vaan hiekkahartsia, jolla töljäsin tuo levyn kiinni sieltä mihin ei päässy kuiduttaan) Seuraavaksi piti ruveta hahmottelemaan kaijuttimen paikkaa joka muodostui pikkuhiljaa lastu- ja mdf-levystä:


    Kun hahmotelma miellytti, niin vaan kangas päälle ja kokeilua:



    Seuraavaksi perus menetelmät, eli kangas kosteaksi hartsista ja sen kuivuttua sisäpuolelle laminoidaan reilusti lasikuitumattoa:


    Tässä vaiheessa alkoi kiinnostus hiipua, ja kuvien ottaminen jäi. Mutta kummiskin seuraavaksi lätkin ovipahviin ja tuohon kaijutin paikkaan vibroplastia, jonka jälkeen liitin osaset yhteen milläs muulla kuin lasikuidulla. Mitä sitten seuraa ihan homona pakkelointia ja hiontaa. Tuota oven muotoakin piti vielä hieman jälkeenpäin parannella, ja samalla tuli vielä lisää kotelotilavuutta. Hionnan jälkeen ovet ovatkin jo valmiita verhoiluun:


    Mutta mutta sitten keksin, että voishan tuon diskantinkin vaihtaa ms6-sarjalaiseen, eli siis tilaukseen lähti up1c-disut. Niiden sovittamiseen ei kuiteskaan montaa minuuttia menny, eli ei siitä sen enempää

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    En minä ainakaan käyttänyt mitään lämpöä tai vastaavaa, vaan ihan raakasti revin irti. Tiukassa ne oli mutta alle 10 minuuttin minä ainakin sain sen ovesta irti, ja mulla lähti ainakin nätisti yhdessä palasessa. Mutta näissähän voi olla kyllä eroja noissa materiaaleissa. Itseasiassa tuolla jossain on vielä ovipahvi jossa tuo nahka on aivan erilaista, kun noissa ovissa, niin kaippa se on siinä sitten vielä paljon tiukemmassa.

    Sitä keskiosaa en kyllä ole missään nähnyt että se olisi ollut tehtaalta lähtiessä liimattu. Muovinastoilla ne on aina ollut mitä minä oon nähnyt.
    no tuosta toisesta ovipahvista revin nahkaa varmaan 4h pois ja osittain lähti pahviakin mukana, että siloittelua piisaa ennen verhoilua. toista ovipahvia en ole vielä jaksanu aloittaa.

    mulla ei ollu edes niitä nastojen paikkoja siinä keskipaneelissa. ja ne on liimattu jollain hypersuperpowerliimalla kiinni. ei ehjänä irtoa :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    hyvän näköstä on mistä oot muuten noita neonvaloja hommannu?? :think
    Normi tietokoneen kylmäkatodiputkia ovat, mutta toimivat loistavasti myös autossa. Esim. coolputerilta saa hintaan n.5€/kpl.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    hyvän näköstä on mistä oot muuten noita neonvaloja hommannu?? :think

    Leave a comment:


  • henri
    replied
    Näitä poppis/hifi-projekteja on kiva seurailla...Kuhan jossain vaiheessa pääsis noita omanki auton "hifejä" päivittelemään...lopputuloksena tarkoitus olla sellaset asennukset, jotka kelpaavat tarvittaessa show-käyttöönkin.

    Tässä projektissa on sitä mitä itekki haluan -> näyttävyyttä (etenkin kontti ja ovipahvit edessä), asennukset eivät pomppaa liikaa silmiin, tällä tarkoitian noita sisätilan asennuksia (ovia jne.) näyttää siltä, että ne siis kuuluvat/sopivat tähän autoon, ei liian radikaaleja ratkaisuja, ääntä ja painetta tulee varkasti tarpeeksi ja sitten kuitenkin on pysytty käytettävyyden suhteen asiallisella tasolla, sillä peräkontissa mahtuu jotakin muutakin vielä kuljettamaan

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by tero_v View Post



    auttaako tuohon verhoilun irtomiseen lämpö, tai mikään, vai onko se pakko vaan repiä väkisin?
    Ainakin itse kun olen e34:n pahveista repinyt noita alkuperäisiä keinonahkoja irti niin on ollut suuria eroja. Joistain on lähtenyt siististi isoina paloina ja joistain taas sentin paloina. Lämpö auttaa siinä tapauksessa paljon. Noita kun olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella todella paljon niin on lähtenyt sen jälkeen siististi irti. Pitää kuitenkin lämmittää sitten todella paljon, itse ihan kiehutin sitä pintaa ennenkuin alkoi irtoamaan. Tämä siis e34:ssä mutta uskoisin että toimii sinullakin. Kunnolla lämpöä kehiin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by tero_v View Post
    olisit maininnu, että älkää vaan ruvetko samaan. itse coupen ovia raiskannu puolipäivää. eikä hirveästi ole edenny. nahka lähtee paloina ja on vähän s**tanan lujassa... ja tuo keski osa ovi pahveissa on liimalla kiinni, ku tässä sun kuvassa on ollu nastoilla. sekin oli lujassa ja ei ehjänä irronnut. täytyy vielä vähän aikaa yrittää, ennen ku etsii uudet ovipahvit

    auttaako tuohon verhoilun irtomiseen lämpö, tai mikään, vai onko se pakko vaan repiä väkisin?
    En minä ainakaan käyttänyt mitään lämpöä tai vastaavaa, vaan ihan raakasti revin irti. Tiukassa ne oli mutta alle 10 minuuttin minä ainakin sain sen ovesta irti, ja mulla lähti ainakin nätisti yhdessä palasessa. Mutta näissähän voi olla kyllä eroja noissa materiaaleissa. Itseasiassa tuolla jossain on vielä ovipahvi jossa tuo nahka on aivan erilaista, kun noissa ovissa, niin kaippa se on siinä sitten vielä paljon tiukemmassa.

    Sitä keskiosaa en kyllä ole missään nähnyt että se olisi ollut tehtaalta lähtiessä liimattu. Muovinastoilla ne on aina ollut mitä minä oon nähnyt.

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied


    olisit maininnu, että älkää vaan ruvetko samaan. itse coupen ovia raiskannu puolipäivää. eikä hirveästi ole edenny. nahka lähtee paloina ja on vähän s**tanan lujassa... ja tuo keski osa ovi pahveissa on liimalla kiinni, ku tässä sun kuvassa on ollu nastoilla. sekin oli lujassa ja ei ehjänä irronnut. täytyy vielä vähän aikaa yrittää, ennen ku etsii uudet ovipahvit

    auttaako tuohon verhoilun irtomiseen lämpö, tai mikään, vai onko se pakko vaan repiä väkisin?
    Last edited by tero_v; 05-03-2009, 15:50.

    Leave a comment:


  • [Rueful]
    replied
    Aika pirun nätti takapaksi! Ja ovet tosiaan näyttää niinku ne olis tehtaalta tuollaasine tullu!!

    Oot kyllä komiaksi jaksanu kontin väsätä, voiku itekki jaksais

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    uusia kuvia

    no niin!

    Käväsin näppäämässä tuosta kontista pari kuvaa ajan kuluksi. Kuvat ei kyllä oo häävejä (hämärässä hallissa salamalla ja paskalla kameralla), mutta jospa niistä jonkin käsityksen saa.









    Tuo uus subiasennushan poikkeaa hieman edellisestä siten, että bandpass kotelo on muuttunut refleksi koteloksi, joka soi suoraan konttiin. Aivan yhtä hyvinhän tuolla ääni ei kuulu kabiiniin asti (vrt. refleksiputket hattuhyllyn läpi), mutta onneksi tehoa on tällä kertaa enemmän, niin ei juuri haittaa. syynä lähinnä se, että tuolle elementille olisi tullut kotelosta turhan suuri bandpassina.

    ps. ja se vanha kotelo ei ole myytävänä koska tuossa uudessa on hyödynnetty sitä edellistä.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    joo otahan kuvia! mielenkiinnolla oottelen ja kiinnostais myös ehä ostaa toi vanha kotelo,jos sulla se vielä on jossain tallessa!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Viimeaikoina ei oo tullu juuri muuta tehtyä kun kuunneltua musiikkia(sehän se on ite pääasia). Ja mitä nyt hattuhylly pamahti takareunasta irti. Pitäs sekin hirttää jotenkin kiinni kun pärisee aika ikävästi. Uudet midbassot odottaa vielä asennusta kun ei jaksa talvella kylmässä värkätä. Kontista vois melkeen ottaa kuvia kunhan käyn joskus viikon sisään pesemässä autoa.

    Leave a comment:


  • _Rontti
    replied
    mites tällä projektille kuuluu? kiinnostais kuvat tosta uudesta-asennuksesta!

    ja tuo edellinen kontti oli todella hieno, ja vielä mahtuu kuljettamaankin tavaraa viellä

    Leave a comment:


  • Mattir
    replied
    On siinä taas jonkun tunnin saanut ovien parissa touhuta..

    Leave a comment:

Working...
X