Announcement

Collapse
No announcement yet.

Musiikkivehkeistä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räpsä-Harri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 190
    • Tuusniemi

    Musiikkivehkeistä..

    Minkälaiselle wattimäärälle kannattaisi hommata kondensaattori? Etenkin jos auton laturista ei välttämättä riitä kovinkaan isoille vehkeille kapasiteettiä? Auttaako kondensaattori siihen jotta voisi laittaa vähän heikompi virtaiseen autoon järeämmät musiikkivehkeet kuin vakiona? Kun ei oikein huvittaisi rakennella discovalo autoa.
    Subi ja vahvari yhdistelmälle ajattelin jotain 300-500 W plus siihen sitten soitin sun muut ainakin aluksi. Monenko faradin konkkaa tämmöselle paketille kannattaisi hankkia? Kannattaako kondensaattorit ostaa käytettynä vai uutena jotta meneekö ne ajan kuluessa pilalle? Ja minkälaisia lie kitupiikki.net kondensaattorit? Kun tuon hintaisia voisi ostaa jo uutenakin.. Onko kondensaattoreissa laatueroja? Kun kaverilla on kondensaattori jääny poppiasennuksista yli ja nyt se mulle kaupittelee sitä ja itse olen sitä mieltä että se voisi olla tarpeellinen. En vain muista merkkiä ja se piti sillä sen verran hintaa jotta nuo kitupiikin konkat voisi käydä kanssa jos niillä vain mitään tekee?
    Ensimmäinen tili tuli ja nyt on kova mietintä päällä jotta mihinkä sen törsäisi heti..
    Minkälaisia subwoofer+vahvari yhdistelmiä suositellaan? Tarkoituksena olisi hyvä äänenlaatu joka menee myös matalalle.
    Jos jollakulla on firma mikä myy poppisvehkeitä niin voipi heittää tarjouksia pm:mällä jos ei halua julkisesti ilmoitella hintojaan.
    Pitääpä pistää ainakin Team Kätsälle viestiä kun siltä tuli ainaskin hyvät erkkasarjat.
    Niin joo ja hintakattona on 300-500 € Riippuen vähän mitä kaikkea sitä mieleen tulee jotta mitä pittää saaha.
    uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    taitaa 0,5 F riittää.. osta vaan saman tien 1 F:n konkka.. sehän tasaa jännite piikkeja, joten voishan se periaatteessa auttaa jos akku alkaa olla ehtoo puolella, tiedä sitten :lol:, mutta eihän uusi akku maksa ku pari kymppiä, ja tulee se talvi kuitenkin, en tiedä kitupiikin konkista mutta eihän siinä ole kuluvia osia

    niin ja asennathan sen konkan sitten mahdollisimman lähelle vahvistinta/vahvistimia :roll:
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      kannatta olla konkka kiinni. Konkat kuivuu iän myötä mut ei ne vielä vuodessa parissa mikskään mee.

      kyl noi kitupiikki.net:n konkat on kai ihan hyviä (voittaa varmasti bilteman konkat) :wink:

      Kitupiikki.net toimittaa kamat saksasta joten siks ne on sen verran halpoja.

      kannattaa ostaa se 1Faradin konkka.

      Akku kannattaa olla silti hyvä.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Räpsä-Harri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 190
        • Tuusniemi

        #4
        Kaveri sano jotta jollain oli kitupiikin konkka jysähtäny kontissa... No senhän siitä saa jos älypäänä kytkee konkan väärinpäin ja kitupiikin vehkeissä kun ei vissiin oo mitään summereita jotta se on kytketty väärinpäin.. Vai voipiko ne muka jysähellä muutenkin.. Aika harvinaista varmasti.. Mutta niin semmonen vuoden ikänen konkka vielä tojettaa ihan täysillä?

        Niin joo ja unohtu vielä sen verran jotta auto johon vermeet vissiin tulee omaa ihan kohtuu hyvän akun mutta minun mielestäni sen laturi ei ole maailman tehokkaimpia.. Jotenkin jääny semmonen kuva siitä.. Kun akussa kuitennii virrat pysy keväästä tänne asti vaikka ei pyöritelty sen kummemmin.. Jotta ilmeisesti akku on kunnossa.. Se laturi minua vaan huolestuttaa siinä ja ei kehtais mitään superlaturi patentteja välttämättä ruveta väsäämään vaan jos tuolla konkalla korjautus tuo niin hyvä olis.. Mutta jos ei niin sitten vaan luovuutta kehiin ja ehtimään jostain kuorma-auton laturi ja sorvailemaan kiinni.. No ei nyt kuitenkaan ihan..

        Ja muokataanpa vielä.. Minulle on jotenkin jääny jostain semmonen pinttymä päähän jotta jos on hyvä akku ja hyvät virtapiuhat niin se auttas asiaan?
        uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6770
          • PK-seutu

          #5
          Hyvänä "perus lähtökohtana" voi pitää 1F / 1000w.

          Kondensaattorilla et korjaa auton huonoa virtajärjestelmää.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Räpsä-Harri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 190
            • Tuusniemi

            #6
            Elikkäs kondensaattoriko ei varastoi sitten itseensä virtaa sen kummemmin vaan vain tasaa jännitteen? Vai onko varastointikyky niin minimaalinen jotta sillä ei pahemmin jumputella?
            uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6770
              • PK-seutu

              #7
              Originally posted by Räpsä-Harri
              Elikkäs kondensaattoriko ei varastoi sitten itseensä virtaa sen kummemmin vaan vain tasaa jännitteen? Vai onko varastointikyky niin minimaalinen jotta sillä ei pahemmin jumputella?
              Juurikin näin. Eli konkka tasoittaa jännitepiikkejä. Sen varastoimalla virralla ei taida saada edes vahvaria käynnistettyä..
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • Räpsä-Harri
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 190
                • Tuusniemi

                #8
                No voi elämä jos näin on.. Ja näinhän se on.. Hmm.. Mitteekähän sitä sitten tekis.. Pitäsköhän ruveta tosiaan sorvailemaan isompaa laturia siihen jostain.. Sen verran pitää tunnustaa jotta auton merkki ei ole bmw koska niissähän ei tunnetusti tällaisia vikoja ole.. Auto on verrarin pikkuserkku mallinimeltään 127... Tällaiseen koppiin ajattelin rakentaa hirmu äänentoiston mutta eipähän näköjään tarvihekkaan.. Voi olla ihan hyväkin ettei tarvihe.. Tietääkö kukaan millä saadaan testattua jotta mitenkä hyvin laturissa riittää tehot ennenkuin alan pulttaamaan hifejä kiinni ja sitten siinä sormi suussa ja toinen p*rs**ssä ihmettelen jotta mikä on kun ei toimi..
                uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6770
                  • PK-seutu

                  #9
                  Originally posted by Räpsä-Harri
                  No voi elämä jos näin on.. Ja näinhän se on.. Hmm.. Mitteekähän sitä sitten tekis.. Pitäsköhän ruveta tosiaan sorvailemaan isompaa laturia siihen jostain.. Sen verran pitää tunnustaa jotta auton merkki ei ole bmw koska niissähän ei tunnetusti tällaisia vikoja ole.. Auto on verrarin pikkuserkku mallinimeltään 127... Tällaiseen koppiin ajattelin rakentaa hirmu äänentoiston mutta eipähän näköjään tarvihekkaan.. Voi olla ihan hyväkin ettei tarvihe.. Tietääkö kukaan millä saadaan testattua jotta mitenkä hyvin laturissa riittää tehot ennenkuin alan pulttaamaan hifejä kiinni ja sitten siinä sormi suussa ja toinen p*rs**ssä ihmettelen jotta mikä on kun ei toimi..
                  Vanhan laturin voi myös viedä "uudelleen käämittäväksi" tms. Jolloin siitä saadaan enemmän tehoa. Muistaakseni 65A latureista on tehty yli 100A latureita jne...
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • Räpsä-Harri
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 190
                    • Tuusniemi

                    #10
                    Noo tuota minkähän kokonen laturi tuohon sitten pitäs olla? Ja haittaako jos on liian iso laturi? Yks tuttu väitti jotta sillä poltti pitkien polttimoita kun oli vaihdettu joku vähän jyreämpi laturi hirmu hifien takia ja sitten ei ollunnakkaan ennee hifejä ja laturi oli liian iso... Vaihto kuulemma tavan laturin ja sitten taas toimi täysin? Liekkö p*sk*puhetta vai mitä?
                    uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6770
                      • PK-seutu

                      #11
                      No jos 1kpl 300-500w vahvarin laitat, ni ei kyllä kummosta tarvii... Minkäs kokonen siinä fefessä on vakiona?
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • Räpsä-Harri
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2003
                        • 190
                        • Tuusniemi

                        #12
                        En oo ihan varma jotta minkälainen siinä lie.. Se tässä joku kesä sitten ei oikein toimina se laturi mutta sitten siihen vissiin vaihettiin hiilet niin sen jälkeen se on toiminu paremmin ja ladannu akkujakin.. Ainut vaan jotta siinä fiudessa ei tällä hetkellä oo minkään näkösiä musiikki vehkeitä eikä vissiin oo koskaan ollukkaan niin saapipahan alottaa ihan puhtaalta pöydältä.. Se vaan näköjään taitaa nousta ongelmaksi se laturi siinä.. Mitenkähän sen sais testailtua? Tai sitten suorilla luovuttaa ja pistää johonkin parempaan vehkeeseen..
                        uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                        Comment

                        • mupe000
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 237

                          #13
                          Katot normaalilla yleismittarilla paljon on jännite kun auto on käynnissä ja valot, puhallin ja muita sähkölaitteita päällä. Mulla oli vanhassa biimerissä 12v huitteilla niin siinä ei riittänyt potku ainakaan tyhjäkäynnillä (olikohan laturi 60a), kun tuli liikennevaloihin ja poppi oli kovalla niin rupesi särkemään virranpuutteesta. nykyisessä on 13 niin hyvin riittää tyhjäkäynnilläkin. Mul on kyllä 2 isoo vahvistinta et seki vaikuttaa..

                          Comment

                          • advance
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1687

                            #14
                            Kumpikohan noista kitupiikin konkista kannattas hommata kun, toinen on 75 ja toinen 70 että jos, on jotain eroa niin,kertokoot ken tietää.

                            Comment

                            • Räpsä-Harri
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2003
                              • 190
                              • Tuusniemi

                              #15
                              Jeesh.. Pitää tässä joku päivä vilkasta tuo virran syöttä kunhan kerkeää.. Kaverilla olis autostudion 1 F konkka myynnissä ja se kaupittelee sitä.. 4 kk vanha ja 90 €.. Kammattaisikohan se ostaa poikkeen?
                              uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎