Bassoa ilman subia e36:een!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaggeri
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 39

Bassoa ilman subia e36:een!!

Heti alkuun mainitsen että olen käyttänyt hakua! :lol:

Olen uusi Bemarin omistaja ja pitäisi laittaa 318is coupen äänentoisto kuntoon...eteen olen hieman väkisin, mutta onnistuneesti laittanut DLS:n B6 erillissarjan eli jalkatilaan 6,5' ja diskantti oveen omalle paikalleen!!

Kysymys olisi että miten saan bassoa ilman subbaria...elikä mitkä kajarit ois fiksu laittaa taakse..sinne ei vissiin mahdu hirveen isoja..tarkotus olis muokata vähän orkkis kaiuttimien koteloita ja laittaa sinne 5 1/4' kajarit, mutta mitkä? (älkää ehdottako 6x9) Vai kannattaako sitä orkkiskoteloa edes hyödyntää? eli tarkotus olis saada bassoa!! Mulla ei oo mitään vahvareita, ainoastaan Pioneerin 77MP-soitin! Tää on sit suht pienen budjetin homma!! :wink:
    ..ja tarkotus on saada äänenlaatu kohdalleen, ei voimakkuudella niin väliä!
    ...on mulla subbarikin mutta sitä en ajatellut vielä laittaa autoon..pitäis tehdä uusi kotelo subille...joskus...ku jaksaa!
    E36 318is -93 --> E46 320i -99 --> E61 530d -05 --> E61 525d -06
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

vähän matalampaa bassoa voit saada, kun jätät ne kotelot pois sieltä takaa...
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6780
      • PK-seutu

Tähän onkin harvinaisen helppo vastata:

Hommaat vahvistimen sille etupään sarjalle. Enemmän tehoa -> enemmän bassoa. Vahvarin jakosuotimella alimmat taajuudet pois. (n. 40-50hz).
      S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Jaggeri
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 39

Kiitos vastauksista!

Toi vahvistimen hankinta vois olla ihan fiksua, mut ei oo just nyt massii! :(
        Ajattelin ostaa sinne taakse tommoset: DLS 225 - 2-way coaxial 13 cm / 5,25" ...ja niinhin menis vaa 55 euroa! ..ja laittais sit sen subin joskus myöhemmin..

Comment

• pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6780
          • PK-seutu

Originally posted by Jaggeri
          Kiitos vastauksista!

Toi vahvistimen hankinta vois olla ihan fiksua, mut ei oo just nyt massii! :(
          Ajattelin ostaa sinne taakse tommoset: DLS 225 - 2-way coaxial 13 cm / 5,25" ...ja niinhin menis vaa 55 euroa! ..ja laittais sit sen subin joskus myöhemmin..
          Se nyt vaan ikävä kyllä vaan haittaa asiaa tollasten koksujen hankinta. Jos tollaset ostat ni lopputulos: rahaa menny 55e -> tulos ei parantunut yhtään. Ostat sillä 55e:llä käytetyn vahvarin. Ja jollei käytettyä löydy, niin säästelet hetken lisää.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

Comment

• Team Kätsä
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 125

Tollainen KÄTSÄ vahvistin kohtuu hinnalla uutena..Monacor HPB-502, eli antaa 2*50w/rms etupäälle..Laitteessa yli ja alipäästösuodin jolla pääset tekemään ton ylipäästön mideille..

Jos haluat hieman subia etupään lisäksi, niin toinen vaihtoehto on ostaa 6,5"- 8" subi ja sille toi kyseenomainen vahvistin..Antaa monona 1*150w/rms 4ohmiin..Suljettu Kotelo n:10-12L..

Comment

• Jaggeri
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 39

Uhmasin sitten Pyrozia ja hankin taakse ne dls:n koksut!

..kyl ne vähän paranti sointia, ku ne aikaisemmat takakajarit oli ihan hanurista! mut se siitä...

Eli nyt mulla on edessä erillissarja DLS B6 ja takana DLS 5.25" koksut soitin edelleen se pioneerin 77MP. Nyt ajattelin hankkia vahvarin...ja subbarinkin on tulossa, subiks oon ajatellu Impactin NDW 1038 (upotussyvyys 69mm!) ja se tulee freeair subiksi taakse tai sit ehkä jopa eteen jalkatilaan, pitää kattoo/suunnitella et mahtuuko se sinne mitenkään fiksusti... vahvariks mielessä on käynyt kaks vaihtoehtoa, mitä mieltä ootte noista alla olevista Blaupunkteista?
              Eli 5-kanavainen tai 4-kanavainen, jolloin takakajarit jäisi soittimen perään. Kumpi olisi parempi tähän tapaukseen suht vaatimattomalle hifistille? Hinnat on ainakin monikanavaisiksi vahvareiks suht asiallisia, mutta onko vahvistimet asiallisia?

BLAUPUNKT GTA 5000 145 euroa

BLAUPUNKT GTA 450 99 euroa

kaikki mielipiteet huomioidaan! Kiitos!

Comment

• KoPe
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 251
                • Helsinki

Mistä noin halvalla

Mistäs ko. blaukkarin vahvistimet saa noin halvalla?

Mulla on e36 compactin hifistys -projekti loppusuoralla. Toistaiseksi en laita subbaria (compostissa on surkeat tilat). Edessä ja takana tulee olemaan 5,25 DLS B5, soittimeksi VDO MP3 ja vahvistin puuttuu vielä. Vahvistimen sijoituspaikka on ongelmallinen. Takakaiuttimet tulevat toistamaan pelkkää bassoa niitten resurssien mukaan millä B5:sta sitä tulee ulos saamaan. Olen tehnyt paikkoihin ja koteloihin akustisia parannuksia mm., lisätilalla, bitumilla, jäykistämisellä ja huovalla, voin kommentoida jossain vaiheessa mitä tuloksia homma antoi.

B5 tai B6 alkaa tosiaan soimaan hyvin vasta kun se on "sisäänajettu". Vahvistin parantanee asiaa edelleen.
                KoPe
                --------
                Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

Comment

• Jaggeri
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 39

No saksastahan kaikkea saa halvemmalla kuin suomesta! :wink:

Kato vaikkapa tosta

sitte siitä searchia mitä oot ettimässä...en tiiä noitten firmojen luotettavuudesta, mut kyl ne aina on perille tullu ku oon tilannu. Huomaa ettei kaikki firmat toimita edes Suomeen, vaikka niillä olisi sun mieleinen hinta! :?

Comment

• Jaggeri
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 39

Nii, pistä ihmeessä sitä infoa miten kävi....mulla tää projekti menee hiljaa mutta varmasti eteenpäin....

Comment

Working...
                    X