Onkos kokemusta / ollenkaan mahdollista? E39 sedan, Business CD ilman alkup. vahvistinta ja CD-boxia... Lieneekö takakontissa jokin muu paikka mistä saada heräte? Takavalo kävi mieles, mut valot on automatiikalla eli kun ajan parkkiin ja sammutan auton (käännän virta-avaimen 1-asentoon), sammuisi myös vahvari -> ei hyvä. Kertokkee ystävät hyvät jos tiiättä ratkasun...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Herätevirta vahvistimelle suoraan takakajareilta?
Collapse
X
-
eikös ne ole silti takaluukussa ne radioyksiköt yms vaikka ei vahvaria olekkaan...mää ryöstin vahvarin liittimestä herätevirran omaan subihärdelliin.
luulis että joku fiksu mesta kyllä löytyy takaluukun piuhoista mistä ryöstää
ei tästä nyt kyllä mitään apua ollut..mutta lisää lonkeroo, eiks jEH!E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
ei onnistu takakajareilta, pitää olla erillinen heräte. Onko tuo nyt kamala homma vetää yks esim 0,5m^2 piuha peräkonttiin? :think
Minä en oo kuullu kyllä tuommosesta linjatuloista rca-piuhoihin muuttavasta patentista joissa ois heräte samassa, mutta minähän olenkin vain tämmönen turhanpäivänen vaari :thinkBMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
BMW CRUISE BIKE 2017
TREK POWERFLY 4 2021
@kukisenjussi instagram
Comment
-
-
Halutessasi saat herätteen vasemmassa C-pilarissa olevasta antennivahvistimesta. Mikäli haluat säilyttää originaalin soittimen joudut ryöstämään signaalin takakajareilta.
Itsekin meinasin ensin ryöstää subbarille signaalin takakajareilta ja herätteen antennivahvistimelta. Mutta kun olin sitten purkanut takapenkin, hattuhyllyn ja C-pilarit, totesin ettei se nyt olekkaan iso homma enää irrotaa kynnyslistoja. Vedin sitten oikealta puolelta parit rca:t ja herätteen konttiin. Samalla Reverse RDS vaihtui Blaupunkt Hamburg:iin.nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.
Comment
-
-
Tapoja on yhtä monta kuin tekijöitäkin. Autojen stereosysteemit paljonkin erilaisia... Kurkit takakonttiin vähän ja katot mitä löytyy... Viittaan sivustoon mistä olen ennenkin linkittänyt. Tuolta löytyy myös muuta hyödyllistä asiaan liittyvää.
esim. Radion piuhojen värejä:
itse otin radion herätteestä herätteen vahvarille (minun tapauksessani valkoinen)E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by AkiV View Posteikös ne ole silti takaluukussa ne radioyksiköt yms vaikka ei vahvaria olekkaan...mää ryöstin vahvarin liittimestä herätevirran omaan subihärdelliin.
luulis että joku fiksu mesta kyllä löytyy takaluukun piuhoista mistä ryöstää
ei tästä nyt kyllä mitään apua ollut..mutta lisää lonkeroo, eiks jEH!Last edited by juuze; 25-08-2007, 13:21.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
Originally posted by gfield View PostOnkos kokemusta / ollenkaan mahdollista? E39 sedan, Business CD ilman alkup. vahvistinta ja CD-boxia... Lieneekö takakontissa jokin muu paikka mistä saada heräte? Takavalo kävi mieles, mut valot on automatiikalla eli kun ajan parkkiin ja sammutan auton (käännän virta-avaimen 1-asentoon), sammuisi myös vahvari -> ei hyvä. Kertokkee ystävät hyvät jos tiiättä ratkasun...Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Homma kondiksessa!
C-pilarin verhoilut, takapenkki ja hattuhylly veks, takakajareilta signaali linjamuuntimelle (olin jo ehtinyt hankkia passiivisen, merkkiä Stinger). Herätevirran nappasin takakontista vasemman puoleisen verhoiluluukun alta, josta löytyi jokin liitin mihin tuli piuhanippu valoilta (selvisi virtakynällä). Tässä nivaskassa punaharmaa johto antoi virtaa virta-avaimen ollessa 1 tai 2 -asennossa eli valojen ollessa päällä.
Sen verran vielä valoautomatiikasta että huomasin sen toimivan sittenkin näin; virta-avaimen 1-asennossa -> parkit palaa, 2-asennossa -> ajovalot palaa. Toisin sanoen heräte (automaatti)valoilta toimi loistavasti subbasen vahvistimen herätteeksi!
Paras ja helpoin ratkaisu heräteongelmista kärsiville, kaiuittimilta signaalin muuntaville lienee -PT-:n tarjoama aktiivinen linjamuunnin...
Kiitos kaikille vinkeistä, nyt jytää!!!* BMW 530DA M-sport -00 *
* BMW 728iA -97 *
* ex. MB E 320 CDI A Avantgarde -03 *
* ex. MB 230 E -88 *
Comment
-
Comment