TV Antenni

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

TV Antenni

Juu eli tänään rupesin asentamaan E39:siin PS2,7"tft näyttöö tv virittimellä,tv näkyy aika heikosti ja aattelinkin kysästä millasta ulkopuolista anteenii ootta käyttäny?Toinen ongelma on edelleenki se,että radio ei taho kuuluu kunnolla,eli mikä nasta on radiovahvistimelle menevä?
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

itse laittaisin sellasen 12 voltilla toimivan digiboksin siihen antennipiuhan väliin ni jo alkaa kanavat näkymään ja näkyis ajon aikanakin kunnolla.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

Comment

• Henry
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 744
      • Kannus

Originally posted by siksta
      itse laittaisin sellasen 12 voltilla toimivan digiboksin siihen antennipiuhan väliin ni jo alkaa kanavat näkymään ja näkyis ajon aikanakin kunnolla.
      Mistähän tollasta digiboksii rupeis kyseleen?Toisaalta seki rupee tympäseen ku joutuu joka paikaan veteleen piuhoja ym...
      Mercedes-Benz cls 350
      530DA E60
      Ex:
      523IA E39
      520 E34 2Kpl
      535 E34

Comment

• IvvN
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 3078
        • HelSINKI

Originally posted by Henry
        Mistähän tollasta digiboksii rupeis kyseleen?Toisaalta seki rupee tympäseen ku joutuu joka paikaan veteleen piuhoja ym...
        digiboxin saa kaupasta, mutta sekin tarbitsee edes jonkinnäköisen signaalin toimiakseen...Mulla on semmoinen takaikkunanm kokoinen antenni. Lasissa kiini toiselta puolelta ylhältä. Ulkopuolelle tulee vielä semmoinen liimattava antenni. Antenni on aktiivinen ja joku signaalinvahvisin siellä sisällä. Vaati sen 12v virran toimiakseen. Sillä ainakin näkyy paremmin, kun sillä näytössä sisäänrakennetulla. Mutta mikään pieni ja suht koht näkymätän antenni ei näytä TV:tä liikkuessasi. Sitten pitää olla semmoinen bumerangi, niin kuin limusiineissä takaluukuissa. Toi mun antenni maksoi 35 euroa ja siihen vielä joku palikka 15 euroa.

Näyttää tolta, jos sen huomaa tosta tarran yläpuolella ikkunan sisäpuolella --->
        Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
        www.kxd.fi

Mahdollisesti maailman paras verhoomo

Comment

• mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8013
          • Vantaa

Eh, eikös tästä käyty pitkät keskustelut ja lopputulos oli seuraava (löytyy muistaakseni tästä hifi-osiosta):
          Digiboksi ei voi käytännössä toimia yli 40km/h nopeudessa, tulee fysiikan lait vastaan :?
          Joku ihan mateemattisesti taisi tämän jopa todistaa, ja ahiltunen (olitkos se sinä?) ihan käytännössä.
          Eli vain parkissa ollessa tuosta on jotain hyötyä...

edittiä:

G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

Comment

• Team Kätsä
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 125

Originally posted by Henry
            Mulla on Nokialta kahta mallia 110T ja 120T..

110T on kortiton malli ja 120T on korttipaikka ja digitaalinen äänen ulostulo, sekä nokian omalle antennille 5v virtalähtö, jolloin antenni ei tarvitse ulkopuolista virtaa.

110T mallissa ei tätä ominaisuutta ole ja se tarvitsee normaalin antennin esim: All In One mallisen lätkän joka on mitoiltaan 330*330*50mm..Antennin mukana tulee Antennin vahvistin joka tarvitsee 12v..Boxin hinta 159e ja Antennin 49e..

120T mallissa on se oma sisäinen 5v ulostulo Nokian omalle antennille. Kyseinen yhdistelmä on ollut Chrysler Sebringissä 3pv ja omistaja kävi tilaamassa traktoriinsa saman yhdistelmän.. Ilmeisen toimiva yhdistelmä..
            120T malli Maksaa 189e ja Nokian antenni 49e..Jotain pyöristelyä noistakin voi tietty harrastaa..

Omassa autossani on ollut n: kk kiinni 120T ja All in One. Näkyy ajossa LPR,n kaupunki aluella häiriöttömästi (Nopeus 40-50) muutamaa katvealuetta lukuun ottamatta. Näkyi Mikkelissä myös hyvin kaupunki nopeuksissa. Paikallaan ollessa en ole vielä löytänyt paikkaa jossa ei näkyisi.
            Paikka paikoin näkyy jopa 80km/h tunnissa saakka, mutta tällöin on paikka ollut avara ja hyvässä kentässä. Läheskään kaikkialla ei näy tossa nopeudessa. Analogiseen virittimeen verraten kuvan laatu parantui ja näkyvyys 50%..

Käytännössä joudut hommaamaan vielä Scart piuhan jonka toisessa päässä on RCA-liittimet jotta saat kytkettyä sen auto näyttöösi. Harvoissa 7" TFT näytöissä on meinaan Scart tulo.

Meillä ainakin(en tiedä muualla)annetaan mukaan piuha ja liitin jolla saadaan digiboxille 12v autosta. Samasta lähdöstä kandee ottaa antennille virta, ellei sitten käytä tota Nokian omaa..Toi nokian malli on aika pieni ja KÄTSÄn kokoinen..

Comment

• Henry
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 744
              • Kannus

Asia OK, digiboksia ei tuu.Mutta miten ton radion anteeni vahvistimen kanssa.
              Mercedes-Benz cls 350
              530DA E60
              Ex:
              523IA E39
              520 E34 2Kpl
              535 E34

Comment

Working...
              X