Ei tarkoita ikävä kyllä, se puhuva pää taitaa vaan kuulua siihen nappipakettiin mikä rattiin tulee.
Mullakin on nappi ratissa ja vaikka en sitä painaisikaan niin välillä joku koittaa puheella ohjata mun ajoa.
Joo, saman huomannut, vaikka ko. nappikin puuttuu.
Joskus jopa takapenkin suunnalta tulee ohjeita...
Yleensä siinä kohtaa ajoneuvo pysähtyy, kunnes puhuva pää on hiljaa tai poistuu kyydistä.
Mitä komentoja voi e39:ssä antaa tuolle masiinalle? tuosta saksankielisestä ohjeesta nyt jotain selvisi mutta mitä olette itse käyttäneet
Itse käytin e39:ssä eniten puhelinmuistiota.
Ensin opetin autolle kasan eniten käytettyjä numeroita ja nimiä käskyllä "namen sprechen". Opettaessa annetaan sekä nimi että numero. Numeron voi antaa sarjoissa tai yksi kerrallaan.
Käyttäminen tapahtuu komennolla "namen wählen". Tuo "wählen" lausutaan "veelen". Sitten vain sanotaan nimi ja vahvistetaan se "ja" komennolla, jonka jälkeen puhelu yhdistyy.
Erittäin kätevää liikenteessä kun ei tarvitse kuin painaa kerran yhtä nappulaa ratissa kun jollekin soittaa.
ok, pitääkin koittaa opettaa noita nimiä kun saa tuon uuden liittymän ja sen myötä rinnakkaiskortin autoon
Itselle rinnakkaiskortti tuli, mutta liekkö tää sit jotain "uutta" virtapihimpää mallia kun ei oikein alkanut wörkkimään. Ja siis 11/99 auto on mulla kyseessä? :think
SIM-Kortti on siis siinä "luottokortissa" kiinni ja se upposi ihan ok kyynärnojaan puhelimen alle mutta ei wörkkinyt.
Itselle rinnakkaiskortti tuli, mutta liekkö tää sit jotain "uutta" virtapihimpää mallia kun ei oikein alkanut wörkkimään. Ja siis 11/99 auto on mulla kyseessä? :think
SIM-Kortti on siis siinä "luottokortissa" kiinni ja se upposi ihan ok kyynärnojaan puhelimen alle mutta ei wörkkinyt.
En muista puhelinmalliasi mutta tsekkaappa että onko kortinpaikka siellä takakontissa navin yläpuolella.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
ex-e38:n piti etsiä sellainen vanhempaa mallia oleva simmi että alkoi toimia.
Olisko tuo kortti jostain vuosituhannen vaihteesta :think
Uudemmat simmit eivät toimineet.
Uuden kortin pitäisi toimia siellä peräluukun lukijassa. Ainakin mun edellisessä E39:ssä, mutta sehän olikin vielä vanhempi.
Siis nyt saamani kortti on ~viikon vanha
Mutta uudet SIM-kortitkin tulevat "luottokortissa", josta se SIM-kortti pitäisi näpsäyttää poies.
Uuden kortin pitäisi toimia siellä peräluukun lukijassa. Ainakin mun edellisessä E39:ssä, mutta sehän olikin vielä vanhempi.
Niin, ei tunnu oikein faktaa löytyvän, et milloin muuttui sim-kortin paikka peräkontista->kyynärnojaan
Mutta tuossa kyynärnojassa oli jo tuollainen sim-kortin "luottokortinraato" valmiina, gyntteriltä selkeästi jäänyt. Sen takia tuota uuttakin sinne koitin tarjota.
Haa! Takapaksistahan se vihdoin ja viimein löytyi kun osasi oikein katsoa
Aika ärsyttävä oli kortti saada paikalleen näillä nakeilla, kärkipihdit
Soittaminen toimi hienosti, MUTTA, minkähän takia ei auton luuri sano mitään kun siihen soitetaan? Oma kännykkä vieressä pirisi kun tätä vähän testailtiin?? :think
Sitä ei tietenkään tajunnut kokeilla, että jos sammutan kännykän, että soiko edes silloin. Aamusta sekin toki vielä kokeilla, mutta parempi olisi, jos molemmat soisivat...
Soittaminen toimi hienosti, MUTTA, minkähän takia ei auton luuri sano mitään kun siihen soitetaan? Oma kännykkä vieressä pirisi kun tätä vähän testailtiin?? :think
Sitä ei tietenkään tajunnut kokeilla, että jos sammutan kännykän, että soiko edes silloin. Aamusta sekin toki vielä kokeilla, mutta parempi olisi, jos molemmat soisivat...
Toisen puhelimen päälläololla ei pitäisi olla mitään merkitystä.
Oletko katsonut auton luurista kaikki asetukset läpi?
Omassani (-01) on Siemensin bluetooth luuri, jossa asetuksia aika runsaasti.
Comment